Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mitsubishi ASX 1,3 Mild Hybrid 7DCT Instyle – Nežerie!

Mitsubishi ASX ma prekvapil, ani pri ťažkej nohe nežral príliš veľa.

ASX je malý crossover s množstvom predností. Okrem iného má veľmi slušný vnútorný priestor vrátane kufra. Zadné sedadlá totiž môžete posúvať, čím v prípade potreby získate dodatočných 70 dm3 priestoru pre batožinu. Je skvelým adeptom na auto pre dvoch, malú rodinku alebo aktívnych dôchodcov. Po hybrdinej verzii, ktorá je predsa len drahá, sme si vyskúšali dostupnejšiu verziu s 1,33-litrovým motorom s mild-hybridnou technológiou.

Základom tejto technológie je 12 V remeňový štartér-generátor, ktorý spolupracuje s  Lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 0,13 kWh. Hlavnou funkciou mild-hybridu je rekuperovať energiu pri uvoľnení plynu, resp. pri brzdení, posilniť krútiaci moment pri akcelerácii, ale aj zabezpečovať funkciu plachtenia v spolupráci s automatickou prevodovkou. A musím povedať, že táto technológia sa vydarila. Do neba chválim zamatové radenie 7-stupňovej DCT prevodovky. Jedným dychom však dodám, že musíte mať vypnutý systém Auto-Hold, pretože pri rozbiehaní sa z miesta púšťa auto dopredu s oneskorením, takže s autom trhne.

Všeobecne pri crossoveroch platí, že v porovnaní s nižšími pokrvnými príbuznými hatchbackmi žerú viac. Sú totiž ťažšie, majú väčšiu čelnú plochu a samotná vyššia stavba spôsobuje väčší odpor vzduchu. ASX s mild-hybridnou technológiou je však svetlou výnimkou a svojou spotrebou ma príjemne prekvapil. Aj keď som mu robil zle, mal ťažkú nohu, tak si spotrebu na diaľnici udržal pod 7,0 litra na 100 km. Podotýkam, že pri cestovnej a tachometrovej 150 km/h malý trojitý diamant točí na siedmom prevodovom stupni len čosi vyše 2 500 ot.min-1.

Jediná vec ma mrzí, a to, že ASX nemôže mať pohon všetkých štyroch kolies. Keď už pre podlahovú plošinu nie je možný mechanický pohon 4×4, tak by som prijal aspoň elektrický pohon zadných kolies. Napriek tomu si myslím, že Mitsubishi modelom ASX len získalo. A získať s ním môžete aj vy.

 

Čo treba uznať

  • Vynikajúca prevodovka 7DCT.

Čo nám chýbalo

  • Vzhľadom na predchodcu pohon 4×4.

Čo nás prekvapilo

  • Bubnové brzdy vzadu.

Mitsubishi Colt – Staronový hráč na trhu je konečne tu

Mitsubishi ASX 1,3 Mild Hybrid 7DCT Instyle

Cena (základ/test) 20 450/33 640 €

5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 – 3 750 ot.min-1.  Emisie CO2 132 –  133 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax = 204 km/h, spotreba WLTP/test 5,9/6,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 4x
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 422-536 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov