Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Alfa Romeo Stelvio 2,0 TURBO 280k Q4 Veloce – Taliansky románik

Alfa Romeo Stelvio je ako chameleón. Zapadá do kultu SUV, no keď potrebuje, rýchlo z neho vystupuje.

Láska na prvý pohľad? Taliansky románik? Ani jedno nedokáže presne definovať silnú emóciu, ktorú dokáže spraviť značka Alfa Romeo. Pomotať, opantať, zatieniť myseľ… to sa ani nedá opísať, treba to aspoň raz v živote zažiť. Na trhu je dnes už skutočne málo automobiliek, ktoré aj v bežnom segmente ponúkajú niečo špeciálne, čo v sekunde prehodí rozum na druhú koľaj.

Detail sem, detail tam

Stelvio pred pár mesiacmi prešlo citlivou modernizáciou. Reálne sa ho takmer nedotkli, veď prečo by aj, keď má dokonalé krivky. Zmenili len detaily v štýle menšieho Tonale. Zvonku sú jednoznačným poznávacím znakom nové predné svetlomety s trojitou grafikou a Matrix LED technológia a dynamické smerovky. Zozadu ho rozoznáte taktiež vďaka modernejšej grafike zadných svetiel.

Vnútri je novinkou digitálny prístrojový štít s 12,3-palcovou obrazovkou prinášajúci 3 nové zobrazenia. Som veľmi rád, že Alfa Romeo sa drží svojho tvrdenia spred rokov. Vtedy sa dušovali, že jednoznačne nebudú v dohľadnej dobe prinášať obrovské displeje infotainmentu. 8,8 palca je na dnešné pomery z pohľadu fanatikov digitalizácie žalostne málo, avšak z môjho pohľadu správnym kompromisom. Navyše, na stredovom tuneli je intuitívne koliesko, takže všetko môžete ovládať príjemne, presne a rýchlo. Jediným mínusom pomerne šikovného infotainmentu je horšie rozlíšenie parkovacej kamery, čo ho však naozaj nijako nediskvalifikuje.

Q4 Veloce –  Jediné otočenie volantu a bol som vybavený!

Ponuka bežných motorov sa medzičasom trochu zmenšila. Dvojlitrový zážihový motor má už len jeden výkonový variant, v hre ostal ten silnejší a s pohonom oboch náprav. Motor s patričným výkonom a krásnym zvukom je spojený s osemstupňovou prevodovkou, ktorá radí rýchlo, plynulo a bez trhania. Navyše v najvyšších otáčkach drží a nepreradí. Pri kulise manuálneho radenia ma potešilo aj správne orientovanie radenia nahor smerom dozadu a podraďovania dopredu. Najväčšiu radosť mi však robilo riadenie. Je presné, strmé, adekvátne tuhé… Takto má vyzerať moderné SUV so športovými génmi a na zážitky za volantom budete spomínať do konca života.

Veloce nie je len symbolom vysokej výbavy. Skutočných šoférov oveľa viac poteší jedna mimoriadne dôležitá informácia. Druhý najvyšší stupeň výbavy totiž dostáva automaticky do vienka samosvorný diferenciál Q2 pre zadnú nápravu. Ten sa podpisuje pod vynikajúce jazdné vlastnosti auta v zákrutách.

Čo treba uznať

  • Šoférsky orientované SUV

Čo nám chýbalo

  • Možnosť odvetrávaných sedadiel, zatmavené zadné sklá.

Čo nás prekvapilo

  • Verzia so zadným pohonom a naftovým motorom stále v ponuke.

Test: Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel 210 k Q4 Veloce – Esencia temperamentu

Alfa Romeo Stelvio 2,0 TURBO 280k Q4 Veloce

Cena (základ/test) 50 490/68 130 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 206 kW (280 k) pri 5 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 250 ot.min-1.  Emisie CO2 189 – 209 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,7 s, vmax = 230 km/h, spotreba WLTP/test 8,3 –  9,2/9,8 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 3x
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 525 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov