Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ bez strechy a bez slov

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+ bežnému smrteľníkovi vystrelí mozog z hlavy!

Začnem číslom 236 028. Nie sú to najazdené kilometre na odometri, ale cena, samozrejme, v eurách. To je prvá vec, ktorá bežnému smrteľníkovi „odstrelí dekel hlavy“. Druhá vec, ktorou ohúri je dizajn exteriéru aj interiéru. Pritom chcem vyzdvihnúť veľký 11,9-palcový displej infotainmentu s funkciou naklápania od 12 do 32 stupňov.

Návrat k plátnu

Mercedes sa rozhodol pri vlajkovej lodi po viac ako dvoch dekádach vrátiť k plátennej streche a spravil dobre. S ňou vyzerá oveľa štýlovejšie, než keby mal kovovú. SL 63 však bude prevažne do pekného počasia. A nie pre spomenutú strechu, ale pre podvozok. SL-ko prvýkrát v histórii dostalo natáčaciu zadnú nápravu, kde sa do 100 km/h zvrtne o 2,5º, nad 100 km/h už „len“ o 0,7º. Do 100 km/h sa zadné kolesá natáčajú proti smeru natočenia predných kolies, nad 100 km/h v smere natočenia predných kolies.

Vďaka riadenej zadnej náprave je SL-ko agilnejšie v zákrutách, a teda aj jazda je zábavnejšia, istejšia a vyžaduje si menej úsilia. Aj keď je pravda, že pohotovostná hmotnosť 1 970 kg vo mne akosi budila rešpekt a po celý čas testu som v hlave pracoval touto s informáciou. Najmä keď viem, že pôvodná skratka písmen SL v 50. rokoch minulého storočia smerovala k spojeniu super light – čiže super ľahký. Tiež ma prekvapilo, že sa auto pri pomalej jazde a ostrejšom zatočení citeľne hrnie nosom.

V mene aerodynamiky

Koeficient odporu vzduchu cx je len 0,31, čo je vzhľadom na typ karosérie výborná hodnota. Konštruktéri použili mnoho technológií – napríklad tzv. Airpanel, čo sú v podstate lamely, ktoré blokujú prístup vzduchu do motorového priestoru. Systém je rozdelený na dve časti, pričom spodná za nárazníkom využíva vertikálne lamely, horná umiestnená za maskou chladiča horizontálne. Horná časť lamiel sa otvára pri rýchlosti nad 180 km/h! Súčasťou aktívnej aerodynamiky je aj decentný spojler na zadnom kufri, ktorý pracuje s piatimi rôznymi polohami podľa toho, či je potrebné znížiť odpor vzduchu alebo či je naopak žiaduce zvýšiť prítlak. Nastavenie zadného spojlera sa pohybuje od –11 do +22 stupňov.

Nie je všetko o kW

Ďalšia vec, ktorá bežnému smrteľníkovi vystrelí mozog z hlavy je motor. Zážihový biturbo motor s objemom 4,0 litra s výkonom 430 kW. Nie je najsilnejšie naladený z divízie AMG a neprelamuje magickú hranicu 600 koní, no 800 Nm patrí medzi konkurenčnými V8 medzi nadpriemernú hodnotu. Pod plným kotlom majú kolesá napriek širokánskym pneumatikám a pohonu všetkých štyroch kolies plné ruky práce. Za mokra nemajú šancu, musí masívne pomáhať protipreklzový systém. Mimochodom, táto generácia je prvýkrát štandardne dodávaná s pohonom oboch náprav, predtým boli aj vrcholné verzie s motorom V12 vždy s pohonom zadnej nápravy.

Povedzme si na rovinu, výkon pri aute s otvorenou strechou trochu je irelevantný. Ide skôr o pôžitok a pocit, než o rýchlosť. Ale nebudem klamať, kilowatty a maximálna rýchlosť 315 km/h zabezpečia patričný obdiv a rešpekt kamarátov. Ja som si však oveľa viac užíval zvukový podmaz motora, ktorý dopĺňa aktívny výfukový systém. Pri otvorenej streche mi robili neopísateľný koncert, čo radosť z jazdy ďalej umocňovalo. Mercedes-AMG SL63 je o radosti.

Čo treba uznať

  • Veľmi silná až zvodná charizma.

Čo nám chýbalo

  • „Drobné“ na bankovom účte.

Čo nás prekvapilo

  • Silné hrnutie sa po nose v pomalých rýchlostiach za mokra.

Mercedes-Benz Triedy E – Ešte aj s benzínovými a dieselovými motormi (prvá jazda)

Mercedes-AMG SL 63 4Matic+

  • Cena (základ/test) 139 734/236 028 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • 2×preplňovaný zážihový V8/32V, zdvihový objem valcov 3 982 cm3, max. výkon 430 kW (585 k) pri 5 500 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 800 Nm pri 2 500 – 5 000 ot.min-1.  Emisie CO2 292 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 3,6 s, vmax = 315 km/h, spotreba WLTP/test 11,8 –12,7/20,9 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0x
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,9
  • Batožinový priestor: 240 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov