Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mazda6 Skyactiv G194 AT 20th Anniversary – Vo veľkom štýle

Mazda6 20th Anniversary je oslavou najelegantnejšieho a najvýstižnejšieho motta, aké kedy Mazda mala – Jinba Ittai, čo je v prenesenom význame dokonalé spojenie vodiča a auta.

Ako už z úvodu tušíte, je to už 20 rokov, čo sa na trhu objavila šestka. Stavala na elegantnom dizajne a výbornom vodičskom zážitku a týmto dvom hlavným atribútom ostala verná až dodnes. Ba čo viac, každou generáciou a každým faceliftom ich dvíhala na ešte vyššiu úroveň.

Aktuálna generácia šestky je dokonalou symbiózou elegancie, akú luxusný sedan alebo kombi musia mať a potrebnej dávky športového ducha, ktorú Mazda predstavuje. Súčasná generácia sa vydarila tak dobre, že ju Mazda ponechala vo výrobe desať rokov, o 3 – 4 roky dlhšie, než je to obvyklé. Po desiatich rokoch výroby sa šestka lúči a lúči sa veľkolepo – limitovanou edíciou 20th Anniversary, ktorá vychádza z výbavy Takumi, čo je top of the top všetkých šestiek. Tá má všetky možné prvky bezpečnostnej a komfortnej výbavy – audiosystém Bose, elektricky ovládané vyhrievané a ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, čierny strop a bočné stĺpiky, kovové dekoračné lišty… V edícii 20th Anniversary k tomu dostávate navyše svetlohnedý interiér – stredovú časť prístrojovej dosky a časť  obloženia dverí čalúnené hnedou brúsenou kožou Nu, sedadlá čalúnené prémiovou svetlohnedou kožou Nappa, pričom stredná časť sedadiel je potiahnutá perforovanou látkou Leganu. Ide o materiál s vysokokvalitným povrchom podobným koži s vynikajúcou rozťažnosťou, aby ste si mohli kvalitné a nádherné sedadlá užívať skutočne dlho. Samozrejmosťou sú logá 20th Anniversary na hlavových opierkach sedadiel a pochrómované plakety na blatníkoch. Priznám sa, výročné logo by som privítal aj niekde tam, kde ho mám na očiach za jazdy – na hlavici voliča prevodovky, na spodnom ramene volantu alebo niekde na prístrojovej doske. Takto ma totiž na výnimočnosť modelu reálne upozorňuje iba svetlohnedý interiér. Logo počas jazdy nikde nevidím.

Edícia 20th Anniversary jazdí na 19-palcových diskoch z ľahkých zliatin vo farbe Bright Silver, môžete ju mať v karosárskej verzii sedan aj kombi, obe v dvoch exkluzívnych farbách bielej Rhodium White  alebo vzrušujúcej tmavovínovej Artisan Red, ktorú mal aj testovaný exemplár. Práve v tejto farbe vyniká strieborná maska chladiča a lem masky, ktorá prechádza pod svetlomety a opticky vytvára akési krídla. Čo sa týka pohonu, na výber je jediná alternatíva. Samozrejme, tá najlepšia, akú Mazda6 môže mať – 2,5-litrový benzínový motor s výkonom 143 kW (194 k). Najlepšia, pretože má zamatový prejav, dostatočný výkonový potenciál a prijateľnú spotrebu. Pocit výnimočnosti sa preto neobmedzí len na výbavu a materiály, ale aj na jazdu. Pravda, ide o atmosférický motor, takže keď chcete výkon, keď chcete niekoho svižne predbehnúť, tak mu musíte dopriať otáčky. Oveľa vyššie otáčky, než potrebujú turbomotory. Samozrejmosťou je automatická prevodovka, v tomto prípade šesťstupňová s planétovými prevodmi a tiež možnosť manuálneho radenia – buď páčkami pod volantom, alebo priamo voličom. Mimochodom, volič má správny smer – smerom dopredu podraďujete, dozadu preraďujete nahor.

Mazda6 20th Anniversary ukazuje, ako sa lúčiť vo veľkom štýle. Mimochodom, zaregistrovali ste, že Mazda predĺžila záruku z 3 rokov alebo 100 000 km na 6 rokov alebo 150 000 km?

Stručne

Čo treba uznať

  • Radosť jazdiť, pocit výnimočnosti.

Čo nám chýbalo

  • Výročné logo na nejakom mieste viditeľnom za jazdy.

Čo nás prekvapilo

  • Správny smer manuálneho radenia.

Test: MAZDA CX-60 2,5 e-Sky PHEV – Otvorene a bez hanby

Mazda6 Skyactiv G194 AT 20th Anniversary

Cena (základ/test)                                          34 110/44 150 €

Záruka                                                           6 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 488 cm3, max. výkon 143 kW (194 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 258 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 167 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=228 km/h, spotreba WLTP/test 7,5/8,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 1×
  • USB-A – 2×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 489 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov