Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Octavia 2,0 TSI 190 k 7°AP 4×4 Sportline – Nebojte sa benzínu!

Škoda Octavia Sportline vám ponúkne športový pocit eresky, no v spojení s úspornejšími motormi.

Škoda Octavia Sportline 2.0 TSI 190k 7°AP 4×4

Cena testovaného vozidla: 41.639 €

S výhodným financovaním cez ŠKODA Financial Services
Bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%

Mesačne za 491€ vrátane poistenia*

  • Typ financovania: ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
  • Akontácia: 30% (12.492 €)
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Spracovateľský poplatok: 0%
  • Výška úveru: 29.147 €
  • Posledná navýšená splátka vrátane poistenia: 21.340 €
  • Poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

Verzia Sportline je medzi najvyšším stupňom Style a modelom RS. Poznávacími znakmi sú čierne prvky exteriéru – čierny lesklý lip pod predným nárazníkom, čierny lesklý lem a rebrá masky chladiča, čierne lesklé krytky zrkadiel, lemy okolo okien, spojler na veku kufra a lem zadného difúzora rovnakej farby. A nesmie chýbať ani decentná plaketa Sportline na oboch predných blatníkoch. My sme mali auto navyše v extra zaujímavej metalízovanej oranžovej farbe Phoenix, na ktorej spomínané prvky krásne vynikli. Testovaný model mal navyše v opcii 19-palcové disky kolies Taurus s pneumatikami 225/40 R19.

Ani interiér nie je celkom obyčajný. Vo výbave Sportline totiž dostávate športové sedadlá, trojramenný športový volant s plaketou Sportline. Obe tieto veci si zaslúžia pochvalu. Sedadlá sú veľké, takže ľudia s bežnou fyziológiou sa určite nebudú cítiť stiesnene, vďaka výraznému tvarovaniu podržia telo aj v ostrejších zákrutách, pritom sú mimoriadne komfortné aj na dlhých cestách. Potvrdzuje to aj môj chrbát, ktorý mi ani po najazdení vyše 800 km prakticky v jednom kuse nevravel, že toho má plné zuby. Čerešničkou na torte je priedušné čalúnenie sedadiel Thermoflux, ktoré výraznou mierou prispieva ku komfortu. Samozrejmosťou je široký rozsah nastavenia sedadla aj volantu, vďaka čomu si nájdu svoju pozíciu ľudia rôznych preferencií, resp. rôzneho vzrastu. Volant sa výborne  drží a aj riadenie ako také je výborne naladené – prevodovým pomerom, naladením posilňovača a v konečnom dôsledku aj geometriou podvozka.

Nebojte sa benzínu!

Verziu Sportline môžete mať so zážihovými i vznetovými motormi, na zemný plyn (CNG), s mild- aj plug-in hybridným pohonom a v závislosti od motorizácie môžete mať pohon predných alebo všetkých štyroch kolies. My sme mali verziu s dvojlitrovým benzínovým motorom 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) v spojení so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých štyroch kolies. Práve tento motor sa k verzii Sportline asi najviac hodí. Viac než adekvátny výkon je pritom dôležitá charakteristika motora, pretože ho môžete točiť do vysokých otáčok a pritom má pekný zvuk. Výbavu Sportline výborne reflektuje aj pohon 4×4, ktorý sa k tomuto motoru dodáva štandardne. Pre to, aby celý pohon bol v dokonalom súlade s náturou výbavy Sportline, by som chcel manuálnu prevodovku, no tá s týmto motorom nie je k dispozícii. Jednak by som s manuálnou prevodovkou dostal prirodzenejšie a širšie spojenie s autom a jednak DSG prevodovka má svoje limity pri rozjazde z miesta a tiež v špecifických prípadoch. Napríklad na prudšie pridanie plynu reaguje motor turbodierou a prevodovka omeškaním podradenia, výsledkom čoho je nie celkom príjemné dvojnásobné trhnutie. Na druhej strane uznávam, že komfort automatu je na nezaplatenie a reálne málokedy jazdím takým štýlom, pri ktorom by som uprednostnil manuál.

Pre mnohých sa veľký benzínový motor s preplňovaním rovná vysokej spotrebe a hovoria, že takýto motor „žerie aj deti pri ceste“. Koncernový motor 2,0 TSI však všetkým týmto ľuďom dáva jasný odkaz: „Ste vedľa ako taká jedľa“. Isteže, pri paľbe si vypýta svoje, no pri bežnej jazde vie byť mimoriadne úsporný. Dokazuje to aj náš priemer 6,6 l/100 km, pričom sme väčšinu najazdili vysokým tempom po diaľnici, traja ľudia v aute plus kufor plný batožiny… a samozrejme s klimatizáciou. Vôbec sa nebojte, že vás motor 2,0 TSI 190 zožerie cez plynový pedál. Naopak, trochu rozvahy a nebudete sa stačiť čudovať, za koľko dokáže jazdiť. Pritom ani musíte jazdiť ako nemecký dôchodca, stačí mať „poriadok“ v hlave. Pri 55-litrovej nádrži si asi nebudete tykať s pumpárom.  Pre zaujímavosť dodám, že spomínaný motor nie je elektrifikovaný, nemá mild-hybridnú technológiu, no napriek tomu dokáže v karosérii Octavia jazdiť za 6,6 l/100 km.

Suma summarum, Octavia vo výbave Sportline je pre nás dobre známa Octavia – veľká a praktická, rodinne orientovaná – pritom vyzerá veľmi dobre a s  motorom 2,0 TSI 190 je aj adekvátne rýchla.

Stručne

Čo treba uznať

  • Motor 2,0 TSI aj pri potenciáli 190 koní dokáže jazdiť úsporne.

Čo nám chýbalo

  • „Skutočné“ výfuky a zvuk výfuku.

Čo nás prekvapilo

  • Čipovej kríze padlo za obeť sledovanie mŕtveho uhla.

Škoda Octavia RS – Spoľahlivý športovec

Škoda Octavia 2,0 TSI 190  k 7°AP 4×4 Sportline

Cena (základ/test)                                                         20 690/41 639 €

Záruka                                                                                5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 159 – 166 g/km

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,8 s, vmax=229 km/h, spotreba WLTP/test 7,0 – 7,3/6,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 600 dm3

 

Škoda Octavia Sportline 2.0 TSI 190k 7°AP 4×4

Cena testovaného vozidla: 41.639 €

S výhodným financovaním cez ŠKODA Financial Services
Bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%

Mesačne za 491€ vrátane poistenia*

  • Typ financovania: ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
  • Akontácia: 30% (12.492 €)
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Spracovateľský poplatok: 0%
  • Výška úveru: 29.147 €
  • Posledná navýšená splátka vrátane poistenia: 21.340 €
  • Poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov