Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volkswagen T-Roc R 2,0 TSI 300 k 7DSG 4Motion – Hlavne nenápadne

Volkswagen T-Roc R. Nebudem sa vzhľadom na cenu zamýšľať, pre koho toto auto postavili. Obraz zákazníka mám jasne pred očami!

VW T- Roc 2.0 TSI, R, 4motion 7DSG 221kW

Mesačne za: 537€ vrátane poistenia*

S výhodným financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES
S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 2 do 5 rokov.
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)

  • Cena testovaného vozidla: 51 180 €
  • Akontácia: 35% (17.913 €)
  • Výška úveru: 33.267 €
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Posledná navýšená splátka: 25.295 €
  • Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Naskenuj QR kód a vypočítaj si svoju splátku!

Alebo počítaj tu: MOJA SPLÁTKA VW

QR kod

Najprv však pár noviniek. Ako určite viete, T-Roc prešiel modernizáciou. V porovnaní so starým „eRkom“ však veľa nezmenili. Novinkou je hlavne jednoduchšia predná maska, čo sa segmentov týka, no v konečnom dôsledku je trochu výraznejšia. „R“ presťahovali z pravej strany na ľavú. Navyše, v spojení so svetelným balíkom IQ.Light ju predelili svietiacou lištou s chrómovým akcentom. Hlavnou zmenou je interiér. Vrchná časť je prakticky celá iná, zmenili displej infotainmentu, výduchy klimatizácie, panel klimatizácie. Našťastie možnosť jedinečnej modrej matnej farby na plastových prvkoch pre verziu R je stále v cenníku za príplatok. Priznám sa, dominantná štandardná klavírna čierna sa mi nepáči. Je jej na môj vkus priveľa a v lište pred spolujazdcom sa všetko leskne. Zmenili tiež volant, ktorý má odteraz dotykové plôšky. Aj tu pribudlo tlačidlo na rýchlu voľbu jazdných režimov „R“. Ešte spomeniem, že T Roc R nemá vzadu diferenciál s funkciou Torque Vectoring ako majú Golf R a Tiguan R, ale si pomáha len pribrzďovaním kolies – funkciou známou ako XDS.

Hlavne nenápadne

Pamätám si, s akým nadšením šéfredaktor jazdil so skôr testovanou verziou pred modernizáciou. Vtedy si pre novinárov pripravili verziu s R Performance výfukovým systémom, ktorý okrem iného zahŕňal titánové koncovky od firmy Akrapovič. Popravde, do poslednej chvíle som veril, že ich bude mať aj tento kúsok, no nemal. Slovo exhibicionista tak v tomto prípade vôbec neprichádza do úvahy. A to je škoda. Faktom však ostáva, že si ho stále môžete priobjednať za 3 550 € a to je v dobe, keď niektoré krajiny EÚ vytvárajú špeciálne oddelenia polície zamerané na nelegálny tuning a pózovanie asi jediné schodné riešenie, za ktoré vám nezoberú techničák a neudelia pokutu. Vedeli ste, že EÚ naháňa okrem nízkych emisií výfukových plynov aj nízke hodnoty hluku? Tak teraz to už viete. Okrem toho, že má agresívnejší a stále legálny zvuk, je hlavne ľahší. Chápem však aj ľudí, čo si za to jednoducho nepriplatia, ale myslím si, že skôr či neskôr to oľutujú. Minimálne pri ďalšom predaji. Bez neho T-Roc zvukovým prejavom nijako nevytŕča z davu bežných športovo ladených áut, no vie byť extra rýchly. Ale až po tom, čo rýchlo preskočí počiatočnú turbodieru. Navyše v tejto triede nemá veľkú konkurenciu a to je jeho silnou stránkou.

Aj do nepohody

Zaujali ma hlavne jazdné režimy. Myslel som si, že verzia R vôbec nebude mať terénne režimy či režimy do nepohody, veď domovom mu je aj bude poväčšine spevnená cesta. Omyl. Sú prítomné, ale idú do ústrania skrz cestné režimy. Tu by som chcel vyzdvihnúť predovšetkým citeľnú zmenu tuhosti adaptívneho podvozka. Už v najmäkšom režime je tvrdší, ale po prekódovaní na Race je pevný ako skala.

Stručne

Čo treba uznať

  • Nevyčnieva okato z davu.

Čo nám chýbalo

  • Rovnaké obloženie dverí vpredu aj vzadu, čo sa materiálu a farby týka.

Čo nás prekvapilo

  • Ostali aj off-road režimy, asistenčné systémy s častými falošnými poplachmi.

Volkswagen Arteon R Shooting Brake – Skvostný univerzál

Volkswagen T-Roc R 2,0 TSI 300 k 7DSG 4Motion

Cena (základ/test)                                          43 190/51 180 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 221 kW (300 k)  pri 5 300 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri  2 000 – 5 200 ot.min-1. Emisie CO2 193 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 4,8 s, vmax = 250 km/h spotreba WLTP/test 8,0/9,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 392 dm3

VW T- Roc 2.0 TSI, R, 4motion 7DSG 221kW

Mesačne za: 537€ vrátane poistenia*

S výhodným financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES
S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 2 do 5 rokov.
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)

  • Cena testovaného vozidla: 51 180 €
  • Akontácia: 35% (17.913 €)
  • Výška úveru: 33.267 €
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Posledná navýšená splátka: 25.295 €
  • Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Naskenuj QR kód a vypočítaj si svoju splátku!

Alebo počítaj tu: MOJA SPLÁTKA VW

QR kod

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov