Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: MAZDA 2 1,5 Skyactiv-G 90k AT Homura Navi – Stará škola. Chvalabohu!

Mazda 2 nie je pre tých, ktorí auto iba potrebujú, ale pre tých, ktorí ho chcú. Chcú, lebo radi jazdia.

Dvojka je už na prvý pohľad, či presnejšie povedané, na prvé usadnutie za volant, postavená okolo vodiča. Stačí, aby ste sa pozreli na prístrojovú dosku so symetricky  rozloženými výduchmi klimatizácie a symetrické usporiadanie prístrojového štítu. K tomu si pripočítajte volant, ktorý sa výborne drží a je nastaviteľný v oboch smeroch v širokom rozsahu, výborné sedadlo, ešte „mechanické“ ovládanie všetkých dôležitých funkcií atď. a pochopíte. A tým všetkým sa to len začína.

V orientácii na vodiča pokračuje aj podvozok a to v prvom rade riadením. Je dokonalé, posilňovač vám dáva presné takú podporu, akú treba – nenamakáte sa ako baník, pritom vo vjazdoch do zákrut cítite odpor vo volante. Navyše vo výjazdoch zo zákrut sa volant, resp. auto aktívne narovnáva, cítite, ako sa samo dáva do priameho smeru. Dneska už v máloktorom aute máte takúto komunikatívnu spätnú väzbu riadenia. Podvozok ako taký je naladený pomerne tvrdo, čo je dobré pri rýchlej športovej jazde, ale pri bežnej jazde po slovenských cestách je tvrdý až-až. Situáciu našťastie odľahčuje, že nerovnosti nebúchajú do karosérie.

Testovaný model mal pod kapotou „starú školu“ – na dnešné pomery veľký objem, štyri valce, bez preplňovania, navyše s nepriamym vstrekovaním. Absolútne hodnoty výkonu 66 kW (90 k) a krútiaceho momentu 151 Nm a v konečnom dôsledku aj pružnosť sú síce na pomery dnešných motorov hlboko podpriemerné, no na druhej strane má motor pri bežnej jazde nádherný prejav – z pohľadu akustiky, resp. vibrácií, ako aj reakcií na plyn. Na plyn zareaguje rýchlo, no nástup výkonu je pozvoľnejší – chýba „turbonakopnutie“, aké poznáme z malolitrážnych turbomotorov. To zasa znamená, že vás na akcelerácii z nižších otáčok, kde-kto „preští“, pretože vy sa vyššieho výkonu dočkáte až vo vyšších otáčkach, no na druhej strane práve vďaka tomu, že chýba spomínané „turbonakopnutie“, je bežná jazda oveľa plynulejšia, a teda komfortnejšia. A ešte väčším tromfom je, že tento motor je menej náchylný na problémy, ktoré prináša mestská prevádzka s krátkymi trasami. Dodávam, že spolupracuje so šesťstupňovým automatom a ten má výbornú logiku. Napríklad pri trochu svižnejšom nájazde do zákruty podradí a pekne podrží motor vo vyšších otáčkach. Navyše ide o klasický automat s meničom, ktorému ani dlhšie posúvanie sa v kolónach nerobia problémy.

Stručne

Čo treba uznať

  • Auto je postavené okolo vodiča.

Čo nám chýbalo

  • Pádla prevodovky pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • Komunikatívne riadenie.

Mazda2 Hybrid – Dobrý „kauf“

Mazda 2 1,5 G90 AT Homura Navi

Cena (základ/test)                                          14 660/22 339 €

Záruka                                                           6 rokov 150 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 496 cm3, max. výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 151 Nm pri 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 122 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12,1 s, vmax=183 km/h, spotreba WLTP/test 5,4/5,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 1×
  • USB-A – 2×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – nie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 255 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov