Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Karoq 2,0 TSI 140 kW (190k) 7°AP 4×4 SportLine – Na vrchole

Škoda Karoq Sportline pokračuje v tom, čo pred rokmi začala. Reprezentuje tradičný crossover v modernom a atraktívnom kabáte.

Nová šesťuholníková maska, užšie predné svetlomety, nový agresívnejší nárazník, čierne prvky nielen zboku, nový zadný spojler. To všetko sa podpísalo pod lepšie aerodynamické vlastnosti, odpor poklesol o neuveriteľných 9 % a patrí tak medzi najlepšie v triede. Zozadu zaujmú nové užšie svetlá s modernejšou grafikou.

Mimochodom, predné LED svetlá sú matrixové, svietia príjemne, no medzi stretávacím a diaľkovým režimom je malé tmavšie miesto. Senzor na detekciu svetiel z ostatných áut pracoval trochu necitlivo a ostatným vodičom to bolo zjavne nepríjemné. V interiéri je tiež pár zmien, o ktorých sa musím zmieniť. Verzia Sportline má štandardne 10-palcový prístrojový panel, ktorý sa dá prispôsobiť presne podľa vašej chuti. Nič navyše, nič menej, proste presne tak akurát. Nový je aj volant. Kým bežné verzie majú dvojramenný, Sportline sa hrdí trojramenným vyhrievaným volantom. Dominantou celého interiéru sú športové predné sedadlá s príjemným bočným vedením. Mysleli aj na zadných cestujúcich a za príplatok im môžete dopriať vyhrievanie. Opticky sa mi páči aj mix čalúnenia Suedia/koža za príplatok približne 1 000 eur. Poteší aj malý detail, akým sú interiérové ozdobné lišty, teraz s ambientným osvetlením aj vzadu, na ktoré sa viaže aj vonkajšie welcome logo s nápisom Škoda. Farebné osvetlenie interiéru si môžete nastaviť manuálne alebo môže byť prepojené s jazdným režimom.

Mnohých určite zaujíma motor. Plnotučný zážihový dvojliter sa za svoj prejav v sile a ťahu nemusí hanbiť. Vychválili sme ho v rôznych autách, počnúc Arteonom až po Octaviu. Mne tu osobne trochu prekáža sterilnejší zvukový prejav a nezachraňuje to ani syntetizátor v športovom režime. Dokonca mi prišiel trochu rušivý k štýlu auta. To je však jediná výčitka k jazde ako takej. Tento motor spárovali len s DSG prevodovkou a pohonom 4×4. Kombinácia je mimoriadne výhodná, príjemne naladená a funkčná. Každopádne, ak s ňou chcete jazdiť dlhšie trasy, spotreba sa bude pohybovať na úrovni 8,5 l/100 km, čo na vyššiu karosériu a pohon všetkých kolies určite nie je veľa. Výlučne v meste po takmer 300 km sa nám spotreba ustálila na hodnote 9,7 l/100 km a medzimestská premávka po prejdení 100 km zobrazovala 7,1 l/100 km. Podotýkam, teploty sa už blížili k nule a na aute boli obuté zimné pneumatiky.

Čo treba uznať

  • Prudko atraktívna farebná kombinácia červenej a čiernej.

Čo nám chýbalo

  • Asistent mŕtveho uhla.

Čo nás prekvapilo

  • Nesiahli na to, čo funguje a čo je dobré!

Škoda Kodiaq 2,0 TDI 147 kW (200 k) Sport Line – Príkladné dospievanie

Škoda Karoq 2,0 TSI 140 kW (190k) 7°AP 4×4 SportLine

Cena (základ/test)                                          23 130/41 174 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 172 – 177 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,0 s, vmax= 221 km/h, spotreba WLTP/test 7,6 – 7,8/8,5 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Objem kufra: 500 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov