Test: Ssangyong Rexton G4 2,2 e-XDI – Vlajkový koráb
SsangYong Rexton pôsobí dojmom veľkého nalešteného SUV, no pod pokrievkou ukrýva poctivé off-roadové vlohy.
Na európskych cestách Rexton sotva prehliadnete, svojimi rozmermi by sa totiž nestratil ani v Amerike. V našom prípade robustnú stavbu karosérie výborne dopĺňa čierna metalíza, veľká chrómová predná maska a dokonca chrómové disky kolies. Až sa môže zdať, že toto auto do terénu vôbec nepatrí. Lenže omyl! SsangYong Rexton má ešte stále poctivý rebrinový rám, pohon primárne prenáša na zadné kolesá, no môžete pripojiť aj prednú nápravu – na rozdiel od dnešných SUV ide o pripojenie napevno, nie cez lamelovú spojku. A to znamená, že v tomto prípade 4×4 na bežnej ceste nevyužijete. Samozrejmosťou je tiež redukčná prevodovka, ktorej v ťažkom teréne sekunduje automatická uzávierka zadného diferenciálu. Výbornou pomôckou je aj asistent zjazdu z kopca.
Posádku rozmaznáva
Ak by som mal povedať, čím ma auto najviac zaujalo a potešilo zároveň, bola by to vysoká úroveň komfortu v interiéri. Palubná doska je ponorená do kože Nappa, zaujme hodnotne pôsobiace prešívanie, poteší pohodlný posed v predných kreslách a možnosť polohovania zadných sedadiel. Predné sú na dôvažok vyhrievané aj odvetrávané. Digitálny prístrojový štít dosahuje parametre displejov v autách prémiových značiek, animácie sa striedajú plynule, chválim jeho čitateľnosť a grafiku. Zabudnúť nesmiem ani na 360° zobrazenie parkovacích kamier, dokonca s 3D režimom. Navyše aj kvalita kamier je výborná, palec hore. Páči sa mi ergonómia ovládania, klimatizácia má klasické mechanické tlačidlá a aj funkcie súvisiace s pohonom všetkých kolies nastavujete cez príjemný otočný volič.
Charakter nezaprie
Jazda s Rextonom je väčšinu času mimoriadne komfortná, bežné nerovnosti a výtlky mu nerobia žiaden problém, mnohé spoza volantu ani nepostrehnete. Rebrinový rám má svoj charakteristický prejav, pocítite to najmä vtedy, ak auto uvediete do stavu nepokoja, ale som presvedčený o tom, že väčšine majiteľov to v praxi bude principiálne ukradnuté. Asi tak, ako že auto má vzadu nezávislú 10-prvkovú nápravu. Viac sa zrejme sústredia na charakter 2,2-litrového naftového motora a jeho spoluprácu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Za mňa bez výhrad. Výkon motora 149 kW (202 k) a jeho najvyšší krútiaci moment 441 Nm dokážu SsangYong slušne rozhýbať, no asi nikto s ním nebude chcieť jazdiť športovo. Dôležité je skôr spomenúť, že batožinový priestor má v základnom usporiadaní až 1 051 dm3, do nádrže sa zmestí 70 litrov paliva a priemerná spotreba sa hýbe na úrovni 9 litrov. Môžete chcieť za necelých 47-tisíc eur viac?
Stručne
Čo treba uznať
- Masívna karoséria budí na ceste rešpekt.
Čo nám chýbalo
- Mne osobne nechýbalo nič.
Čo nás prekvapilo
- Kvalita použitých materiálov a úroveň ich spracovania.
SsangYong Rexton CLUB je veľké SUV za cenu o triedu menšieho auta!
Ssangyong Rexton G4 2,2 e-XDI 5-miesta verzia
Cena (základ/test) 38 390/46 250 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 157 cm3, max. výkon 149 kW (202 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 441 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 199 – 206 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,7 s, vmax=184 km/h, spotreba WLTP/test 7,5 – 7,9 /9,0 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 0×
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,2
- Batožinový priestor: 1 051 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov