Test: Toyota Supra 3,0 Limited MT – Nebesá sa triasli, keď ju japonskí bohovia doladili!
Toyota GR Supra. Vášeň a nadšenie strieda hejt, pochopenie bojuje s nepochopením, Supra je opäť na pretrase. Prichádza totiž s manuálnou prevodovkou.
Verziu s manuálnou prevodovkou rozpoznáte aj zvonka vďaka červenému logu Supra. Decentný detail, ktorý na bielom matnom podklade doslova kričí. Verzia Limited má špeciálnu bielu matnú farbu a okrem iného prináša hnedé čalúnenie interiéru. Oveľa viac hnedej však nadelili vodičovi než spolujazdcovi. Kým vodiča obopína, či už obložením dverí, dvojfarebným volantom, ľavou stranou stredového tunela, spolujazdec sa z nej teší iba na sedadle.
1-2-3… úsmev!
Tri pedále a 6-kvalt, to je presne to, po čom petrolheadi dlhé mesiace túžili. A čo žerie papierovo viac ako automat? Prízvukujem iba papierovo, pri našom redakčnom teste nám vyšla reálne spotreba narovnako! A to sme automat mali v lete, automat pri teplotách okolo nuly. A že z 0 na stovku je o 2-3 desatiny sekundy pomalšia? To mi nevadí, dokonca by som sa nad tým ani len nezamýšľal, keby som si zo zaujímavosti neporovnával špecifikácie. Čísla o zrýchlení či čas na Nürburgringu aj tak hodíte do koša, a to hneď, ako začnete „miešať“ prevodovou pákou a oceníte presný krátky chod. Práve prevodovka je to, čo robí Supru výnimočnou alebo čo jej dáva „gule“ a v záplave športových automatov z nej robí moderné mechanické auto!
Prvé tri prevodové stupne vám vyčarujú úsmev na tvári v každej jednej serpentíne. Do toho prednastavené automatické medziplyny vám doslova ježia chlpy po celom tele. Dvojka pri obmedzovači vysvieti na digitálnom rýchlomere hodnotu 112 km/h. Pri 130 km/h točí motor na 6. prevodový stupeň 3 000 ot.min-1, na 150 km/h potrebuje 3 500 ot.min-1. Na dlhých trasách sa úplne v pohode dostanete pod 10 l/100 km/h, pri drsnejšom využívaní potenciálu sa môj týždenný priemer ustálil na 12,0 l/100 km/h, čo je vzhľadom na môj jazdný štýl neuveriteľná hodnota.
Veľa vody, zima…
Žiaden problém. Nedostatok trakcie, sklony k pretáčavosti? Toho sa nemusíte báť. Pri zapnutých asistentoch je GR Supra veľmi bezpečné auto, priam blbuvzdorné. Samozrejme, „odtiaľ-potiaľ“ – v rámci fyzikálnych zákonov. Špeciálne a včasne nastavený Anti-roll program proste robí svoju prácu dokonale.
Nevýhody denného používania
Čo môže, ale nemusí potenciálneho majiteľa trápiť? Možno komplikované nastupovanie cez dlhé dvere a nízku strechu. Možno to, že pre USB port si nemôžete poriadne odložiť mobil. Možno to, že fľaška v držiaku nápojov v stredovej opierke zavadzia radeniu. Možno fakt, že kufor sa otvára len zvnútra alebo kľúčom. Možno to, že spiatočka slabšie svieti. Možno, že ľavé obloženie dverí je hnedé a pravé čierne. Možno všetky falošné výduchy… To všetko sú však také miniatúrne boliestky, že pri každom jednom pridaní plynu, preradení, podradení s presným medziplynom na to všetko nikdy viac nepomyslíte!
Čo treba uznať
Toto nie je droga, ale nová forma závislosti!
Čo nám chýbalo
Pár praktickejších odkladacích miest na príručné veci.
Čo nás prekvapilo
Spotrebu si viete ľahko ustrážiť.
Toyota Supra 3,0 Twin-Scroll Turbo 250 kW (340 k) 6°MT Limited
Cena (základ/test) 51 990/74 290 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 250 kW (340 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 198 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 4,6 s, vmax= 250 km/h, spotreba WLTP/test 8,8/12,0 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1
- USB-C – 0x
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,8
- Objem kufra: 290 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov