Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Z druhej ruky: Škoda Karoq – Odsúdený na úspech

Škoda Karoq je presne to, čo dnes ľudia od auta očakávajú. Ako sa jej darí na trhu ojazdených áut?

To, že predajom nových, ale aj zánovných jazdených áut dnes kraľujú SUV-čka, hádam ani nemusím pripomínať. V čase, keď tento trend začal naberať na sile, mala česká automobilka Škoda v ponuke len model Yeti, ale v roku 2017 ho nahradil Karoq. No a keďže sa toto kompaktné SUV od svojho uvedenia na trh až do dnešných dní výborne predáva, rastie aj množstvo exemplárov v autobazároch. Ja som si jeden taký vyskúšal v rámci programu Škoda Plus z ponuky bratislavského Todosu, ktorý je partnerom tohto programu. Konkrétne ide o Škodu Karoq s rokom výroby 2018, s naftovým motorom 2,0 TDI 110 kW, vo výbave Ambition Plus a s pohonom všetkých štyroch kolies.

 

Nekonfliktný

Nebudeme si klamať, Karoq nie je auto, ktoré by sa dalo označiť za charizmatické. Má pomerne jednoduchý, nekonfliktný dizajn a tvary typické pre kompaktné SUV. A to je vlastne výhoda, ktorá autu zabezpečuje, že je masovo akceptovateľné. Mne sa páči tvar predných aj zadných svetiel, akurát ma trochu mrzí, že v tejto výbave si v stretávacom móde svieti len klasickými žiarovkami. Ale uznávam, že v prípade poškodenia sú halogénové svetlá nepomerne lacnejšie ako LED-kové. S rázvorom osí náprav dlhým 2 683 mm je Karoq tak akurát veľký zvonku – ešte s ním v pohode zaparkujete v meste, a zároveň dostatočne priestranný zvnútra – takže odvezie rodinu aj batožinu. Ak si ešte zvolíte zaujímavé disky kolies, možno sa tam trochu tej charizmy predsa len objaví.

Na svojom mieste

K interiéru len v krátkosti, pretože tu z ergonomického hľadiska nie je čo kritizovať. Výborný tvar sedadiel, príjemná poloha voči volantu, prehľadný analógový kokpit, moderný infotainment, priame hardvérové ovládanie automatickej klimatizácie a výškovo nastaviteľná lakťová opierka. Mne osobne ku šťastiu nič viac nechýba, ak je všetko na svojom mieste a výrobca nešetril na materiáloch, som maximálne spokojný. A v prípade Karoqu som, len mi trochu prekáža, že po štyroch rokoch prevádzky už miestami vŕzgajú niektoré časti palubnej dosky a madlá vo dverách vŕzgajú vždy, keď ich vezmem do dlaní. To je však problém viacerých nových áut, dokonca aj medzi prémiovými značkami.

Ideálna voľba

Ak by som si sám kupoval Škodu Karoq, pravdepodobne by som si zvolil presne túto motorizáciu. Dvojlitrový diesel s výkonom 110 kW má dostatok sily a pritom výbornú spotrebu do šiestich litrov. Manuálna prevodovka mne osobne neprekáža a pohon všetkých kolies podľa mňa do áut tejto kategórie patrí a chcel by som ho mať. Aj s výbavou Ambition Plus by som bol spokojný, chýbala by mi len cúvacia kamera. Testované auto má za sebou okolo 150-tisíc kilometrov a to už je hranica, keď odporúčam pred kúpou skontrolovať stav vstrekovačov paliva, turbodúchadla, spojky, ale najmä rozvodov. Hoci interval výmeny výrobca určil až na 210-tisíc km, odborníci radia absolvovať ich výmenu už vo chvíli, keď má motor nabehaných okolo 160- až 180-tisíc kilometrov.

 

 

 

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Predný brzdový kotúč 40
Zadný brzdový kotúč 30
Tlmič pérovania – predná náprava 70
Ložisko kolesa – opravná súprava 60 – 90
Spojková súprava 150 – 350
Zotrvačník 400 – 500
Súprava rozvodového remeňa 100 – 200
Lambda sonda 50 – 150

 

 

 

Škoda Karoq 2,0 TDI 110kW 4×4 Ambition Plus

Cena: nového vozidla / súčasná cena           26 999 / 19 900 €

 

Motor:

preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1, emisie CO2: 130 g/km

 

Jazdné výkony a spotreba:

 

0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax=196 km/h, spotreba WLTP/test 5,0/5,5 l/100 km.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov