Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen ID.5: Plnohodnotný elektromobil (test)

Volkswagen ID.5 je štýlové elektrické SUV-kupé, ktoré síce nie je dokonalé, ale nemá k tomu až tak ďaleko.

Tiež sa vám už tie elektrické „idéčka“ od Volkswagenu trochu miešajú? Tak pre poriadok, aktuálna ponuka je takáto: ID.3 je najmenší z klanu, je to hatchback a jeho koncernovým súrodencom je Cupra Born. ID.4 je o triedu väčší model, je to SUV a v rámci koncernu má súrodenca Škodu Enyaq iV. ID.5 je v podstate ako ID.4, akurát s karosériou v tvare SUV- kupé, podobne ako Enyaq Coupé iV. No a ID. Buzz je MPV, taká elektrická alternatíva k Multivanu.

Ja som mal na test Volkswagen ID.5 vo verzii Pro Performance, čo je prostredná z troch dostupných verzií. Čo sa týka dizajnu auta, posúďte sami. Mne sa športový profil aj zvažujúca sa strecha páčia. Zaujala ma najmä 3D grafika zadných svetiel, ale tiež elegantný zadný spojler, čierne 19-palcové disky kolies a svetelný podpis denných LED svetiel aj s typickou prepojovacou linkou. To sa Nemcom podarilo.

Škoda detailov

A podaril sa im aj interiér, ktorý pôsobí veľmi moderne. Je tvarovo čistý, dalo by sa povedať až minimalistický, ale najmä priestranný a vzdušný. Nenájdete v ňom takmer žiadne fyzické ovládače, všetkému kraľuje 12-palcová centrálna dotyková obrazovka. Pod ňou sa ešte nachádza nenápadná lišta združujúca niekoľko dotykových tlačidiel – skratky k základným funkciám. Maličký displej digitálneho kokpitu dopĺňa prehľadný head-up displej. Spolu s príjemnými materiálmi, komfortnými sedadlami a množstvom úložných priestorov sa na prvý pohľad zdá byť všetko perfektné. Lenže počas jazdy príde na rad ergonómia ovládania a tá je kameňom úrazu celého auta.

Keďže v ID.5 prakticky neexistujú klasické tlačidlá, všetko musíte nastavovať cez displej a to je nielen otravné, ale aj nebezpečné. Infotainment má síce peknú grafiku, no podľa mňa je systém neprehľadný a navyše sa občas zasekáva. Dotykové plôšky na volante tiež nie sú podľa môjho gusta, ale na tie som si už ako-tak zvykol. Veľmi zle je vyriešené sťahovanie/vyťahovanie okien. K dispozícii sú totiž len dva ovládače – jeden pre pravú a jeden pre ľavú stranu. Cez ďalšie dotykové tlačidlo si musíte zvoliť, či chcete sťahovať predné alebo zadné okná. Nie, toto nevyšlo. Vzadu je napriek tvaru strechy dostatok priestoru na hlavu, na ostatné časti tela je ho tiež až-až. Dokonca aj batožinový priestor má solídnych 549 litrov a pod dvojité dno sa dá jednoducho odložiť nabíjací kábel.

Zlatá stredná cesta

Všetky tri verzie majú rovnako veľkú batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no líšia sa výkonom a pohonom. Základná verzia Pro má jeden elektromotor s výkonom 128 kW a pohon zadných kolies, Pro Performance poháňa tiež jeden elektromotor s výkonom 150 kW a rovnako je poháňaná iba zadná náprava a verzia GTX má dva elektromotory s kombinovaným výkonom 220 kW a pohonom všetkých kolies. Pro Performance je teda zlatá stredná cesta. V rámci testu som mal mestskú spotrebu na úrovni 17 – 18 kWh, mimo mesta si Volkswagen vystačil s 14 – 15 kWh a na diaľnici si vypýtal okolo 22 – 24 kWh.

Priemer som teda mal približne 19 kWh. Vo výsledku to znamená dojazd takmer 400 kilometrov, v ideálnych podmienkach pri teplejšom počasí aj vyše 400. Maximálny nabíjací výkon 135 kW zasa zaručuje, že z 5 na 80 % sa batéria dokáže nabiť už za 30 minút. Palubná nabíjačka disponuje výkonom 11 kW, takže aj domáce nabíjanie je komfortné. ID.5 má už v strednej verzii veľmi slušnú jazdnú dynamiku, na stovke je za 8,4 sekundy. Tvrdší podvozok kompenzuje dobré odhlučnenie interiéru. Chýbali mi akurát krídelká pod volantom, aby som si mohol sám prispôsobovať mieru rekuperácie a tiež trochu hravejší charakter.

Čo treba uznať
Podarený dizajn exteriéru aj interiéru.
Čo nám chýbalo
Lepšia ergonómia ovládania.
Čo nás prekvapilo
Vzadu je dostatok miesta na hlavu.

Volkswagen ID.5 Pro Performance
Cena (základ/test) 52 190 /66 240 €
Záruka: 3 roky alebo 90 000 km
Záruka a batériu: 8 rokov alebo 160 000 km

Motor:

● Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, max. výkon 150 kW (204 k)
pri n. u. ot.min -1 , max. krútiaci moment 310 Nm pri n. ú. ot.min -1 . Kapacita
akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.
Jazdné výkony
● 0 – 100 km/h za 8,4 s, v max = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 515/~400 km, spotreba
WLTP/test 16,9/19,0 kWh/100 km.

Ikonky:

● 230 V – nie
● AUX – nie
● USB-A – nie
● USB-C – 4×
● Wi-fi – áno
● Zrkadlenie – áno
● Uhlopriečka: 12
● Batožinový priestor: 549 dm3

VW ID.4 GTX vs KIA EV6 vs HYUNDAI Ioniq 5 – Dvaja na jedného

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov