Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW X5 a BMW X6 – Nový detail sem, nový detail tam, u nás dopodrobna

Nové modely BMW X5 a X6 zdôrazňujú zmeny detailných dizajnových úprav a doplnkov k ich štandardným výbavám. Rad pohonných jednotiek má nové spaľovacie motory, najnovšiu generáciu plug-in hybridného systému ako aj 48 V mild hybridnú technológiu. Inováciu predstavujú systémy pre automatizovanú jazdu a parkovanie a plne digitálny ovládací systém BMW iDrive so zakrivenou obrazovkou s OS 8.

Nové BMW X5: štíhle svetlomety, osvetlená ľadvinka mriežky chladiča BMW

Prednú časť tvorí svieža interpretácia typických svetlometov BMW a ľadvinky mriežky chladiča. Nové svetlomety sú teraz o 35 milimetrov užšie. Prvky denného svietenia v tvare šípky smerujú von a slúžia aj ako smerovky. Matrix LED svetlomety s adaptívnym ovládaním svetelného lúča a neoslňujúce diaľkové svetlá BMW Selective Beam, plus svetlá M Shadowline, predstavujú doplnky dodávané na požiadanie. Ľadvinky mriežky chladiča BMW Iconic Glow teraz tvoria ponuku voliteľnej výbavy pre šesťvalcové verzie nového modelu BMW X5 a jej kaskádové osvetlenie vytvára mimoriadne pútavý a pre značku typický vzhľad. K aure výnimočnosti prispievajú aj vertikálne vzduchové clony a spodné otvory pre nasávanie vzduchu doplnené o dekoratívne detaily chrómovej farby s perleťovým efektom a s trojuholníkovými otvormi vo vonkajších častiach.

Precízne upravený dizajn modelu BMW X5 zahŕňa aj novo tvarované vetracie otvory v predných bočných paneloch a štandardné obloženie exteriéru saténovým hliníkom, ako aj strešné lyžiny zo saténového hliníka. Tvarované svetlovodivé prvky z optických vlákien v zadných a brzdových svetlách dostali obzvlášť výrazné kontúry. Tvar písmena L, známy aj z ostatných modelov značky BMW, sa v tomto prípade nachádza orientovaný horizontálne a v zadných svetlách vytvára konzistentne osvetlený motív X.

Nový model BMW X6: Balík M Sport tvorí teraz súčasť štandardnej výbavy

Dynamický charakter nového modelu BMW X6 ešte výraznejšie podčiarkuje štandardne dodávaný balík M Sport. Kľúčovú úlohu tu zohráva osemuholníkový tvar prednej časti pod BMW ľadvinkami masky chladiča s výraznými bočnými otvormi a veľkorysým využitím čiernych plôch. Šírku a mohutnú postavu okrem toho podčiarkuje aj trojrozmerné tvarovanie predného nárazníka.

Súčasť balíka M Sport dotvárajú aj M-špecifické bočné prahy a vysoko lesklá lišta M High-gloss Shadowline. Zadný nárazník modelu zo segmentu SAC dostal vložku v tmavej farbe Dark Shadow, zatiaľ čo nové koncovky výfuku sa vyznačujú lichobežníkovým tvarom.

Modely na vrchole ponuky s výraznými dizajnovými prvkami; debut balíka prvkov M Sport Pro

Balík M Sport tvorí pre nový model BMW X5 súčasť voliteľnej výbavy, čím sprostredkuje pocit exkluzívnej dynamiky, zároveň sa však do modelu BMW X6 dodáva štandardne. Tieto dizajnové prvky nadobudli podobu špecifickú pre model BMW X5 M60i xDrive a BMW X6 M60i xDrive. Zahŕňajú dvojité pruhy a logo M na ľadvinkách mriežky chladiča BMW, M kryty vonkajších spätných zrkadiel vo vysokolesklej čiernej farbe, lem koncovky výfukového systému v charakteristickom štýle M so štyrmi okrúhlymi koncovkami, ako aj čierny vysoko lesklý zadný spojler dodávaný do modelu BMW X6 M60i xDrive.

Všetky modelové verzie sú teraz dostupné aj s balíkom M Sport Pack Pro dodávaným na želanie. Nové metalické laky karosérie ako modrá M Marina Bay Blue (BMW X5 M60i xDrive) a zelená M Isle of Man Green (BMW X6 M60i xDrive) sú dostupné výhradne pre vrcholné modely. Novými prírastkami pre všetky modely sú modrá metalíza Blue Ridge Mountain, sivá metalíza Brooklyn Grey, sivá metalíza Skyscraper Grey, matná sivá metalíza Frozen Pure Grey a približne 40 špeciálnych lakov z ponuky BMW Individual.

Moderný dizajn kokpitu s plne digitálnym zakriveným displejom BMW Curved Display

Integrácia operačného systému BMW Operating System 8 a najnovšej generácie riadiaceho/ovládacieho systému iDrive predznamenáva príchod zakriveného displeja BMW Curved Display už aj do vozidiel zo segmentov Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé. Tvorí ho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky za volantom a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 14,9 palca – obe obrazovky prekrýva jedna spoločná sklenená plocha. Funkcia dotykového ovládania stredového displeja priniesla výrazné zníženie počtu tlačidiel a spínačov v prospech digitálneho prístupu k viacerým funkciám. Inovatívny kokpit a s ním súvisiace vynovenia prístrojovej dosky prinášajú do moderného prémiového prostredia mimoriadne progresívny pocit.

Nové motory, nová osemstupňová prevodovka Steptronic Sport a systematická elektrifikácia

Nové modely BMW X5 a BMW X6 si možno objednať s osemvalcovým benzínovým motorom, so šesťvalcovým radovým benzínovým a so šesťvalcovým radovým naftovým motorom – každý z najmodernejšej generácie pohonných jednotiek. Všetky motory teraz spolupracujú s rovnako novou osemstupňovou prevodovkou Steptronic Sport s možnosťou radenia prevodových stupňov páčkami na volante. Svoj výkon posielajú na cestu, alebo, podľa potreby, aj na nespevnené povrchy, prostredníctvom inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive.

Všetky pohonné jednotky teraz využívajú 48 V mild hybridnú technológiu. Táto plošná aplikácia elektrifikácie prichádza vo forme elektromotora zabudovaného priamo do prevodovky. Tento elektromotor zvyšuje výkon až o 9 kW (12 k) a krútiaci moment o 200 Nm, čím pomáha spaľovaciemu motoru poskytovať plynulú a dynamickú jazdu spolu s vysokou účinnosťou.

Nový plug-in hybridný model BMW X5 xDrive50e ponúka väčší výkon, vyššiu efektivitu a dlhší elektrický dojazd

Kompletným prepracovaním prešiel aj pohonný systém pre plug-in hybridnú verziu vozidla z kategórie SAV, pričom vynovený model nesie označenie BMW X5 xDrive50e. Šesťvalcový radový benzínový motor najnovšej generácie spolu s rovnako novým elektromotorom dodáva systémový výkon 360 kW (490 k) (vrátane dočasného posilňovacieho efektu), čo znamená nárast oproti predchádzajúcemu modelu o 70 kW (96 k). K nemu sa pridáva kombinovaný krútiaci moment 700 Nm, čo predstavuje nárast o 100 Nm. Nominálny výkon benzínového motora 230 kW (313 k) narástol oproti predchádzajúcemu agregátu o 20 kW (27 k). Kompaktný elektromotor zabudovaný priamo do osemstupňovej prevodovky Steptronic Sport produkuje menovitý výkon 145 kW (197 k) (+62 kW/84 k). Navyše inovatívny stupeň predradenia, používaný na zvýšenie efektívneho krútiaceho momentu produkovaného elektromotorom na maximálnych 450 Nm na vstupe do prevodovky, pomáha zabezpečiť ešte ostrejší prenos výkonu. Model BMW X5 xDrive50e zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Množstvo využiteľnej energie, ktorú dokáže akumulovať vysokonapäťová batéria integrovaná v podvozku, sa oproti predchádzajúcej generácii zvýšilo takmer o 25 percent na 25,7 kWh. Nová kombinovaná nabíjacia jednotka zdvojnásobuje maximálnu rýchlosť nabíjania striedavým prúdom na 7,4 kW. Elektrický dojazd nového modelu BMW X5 xDrive50e predstavuje podľa cyklu WLTP hodnotu 94 – 110 kilometrov.

Nový benzínový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo

Zásluhu na elitných športových schopnostiach oboch špičkových modelov má nový 4,4-litrový benzínový motor V8 odvodený od pohonných jednotiek vo vysokovýkonných modeloch pochádzajúcich od divízie BMW M GmbH. Motor s výkonom 390 kW (530 k), ktorý generuje maximálny krútiaci moment 750 Nm s pôsobivými výkonnostnými charakteristikami, dopĺňajú technológia M TwinPower Turbo a priečne výfukové potrubie.

Najnovšia verzia osemvalcového motora zrýchli nové modely BMW X5 M60i xDrive aj BMW X6 M60i xDrive z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

BMW X6 M Competition – Od sna, cez túžbu až po realitu

Najmodernejšia generácia šesťvalcového radového benzínového motora

Inovácie ovplyvňujúce spaľovací proces, výmenu plynov, ovládanie ventilov, vstrekovací a zapaľovací systém. Tým všetkým sa vyznačuje najnovšia generácia 3,0-litrového šesťvalcového radového benzínového motora, ktorý pracuje v nových modeloch BMW X5 xDrive40i (kombinovaná spotreba paliva: 9,9 – 8,5 l/100 km; emisie CO2: 224 – 193 g/km podľa cyklu WLTP) a BMW X6 xDrive40i (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 8,5 l/100 km; emisie CO2: 218 – 192 g/km podľa cyklu WLTP).

Nový motor vyvinie maximálny výkon zvýšený o 35 kW (47 k) oproti predchádzajúcim modelom na 280 kW (380 k). Dopĺňa ho maximálny krútiaci moment, ktorý poskočil o 70 Nm na výsledných 520 Nm. Pomocou mild hybridného systému môže dosiahnuť až na úroveň 540 Nm. Motor zrýchli nové modely BMW X5 xDrive40i aj BMW X6 xDrive40i z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.

Detailné vylepšenia šesťvalcového radového naftového motora

Šesťvalcový radový naftový motor v nových modeloch BMW X5 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 8,2 – 7,1 l/100 km; emisie CO2: 215 – 186 g/km podľa cyklu WLTP) a BMW X6 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 7,9 – 7,0 l/100 km; emisie CO2: 208 – 184 g/km podľa cyklu WLTP) prichádza s vylepšeniami mnohých detailov. Vynovený 3,0-litrový agregát má teraz namiesto hliníkových už oceľové piesty, optimalizovaný proces separácie oleja a nový systém priameho vstrekovania common-rail so vstrekovačmi so solenoidovými ventilmi.

Nový naftový motor spája sily s mild hybridným systémom a dosahuje maximálny výkon 219 kW (298 k) a maximálny krútiaci moment 670 Nm. To umožňuje obom novým modelom BMW X5 xDrive30d a BMW X6 xDrive30d šprint z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.

Sofistikovaná technológia podvozku tvorí základ športových jazdných vlastností a pohodlia na dlhé cesty

Štandardná výbava v podobe adaptívneho odpruženia, úprava stabilizátorov v reakcii na zmeny v rozložení hmotnosti a ich zosilnenie dodáva novým modelom BMW X5 a BMW X6 charakteristickú zmes športovej všestrannosti a vynikajúci komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Adaptívny M podvozok, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy vrcholných modelov BMW X5 a BMW X6, ako aj všetkých ostatných verzií nového modelu BMW X6, poskytuje mimoriadne pevné spojenie s karosériou. Ponuku voliteľnej výbavy tvoria Adaptívne vzduchové odpruženie oboch náprav a balík xOffroad. Vrcholné modely štandardne využívajú integrované aktívne riadenie Integral Active Steering. Tento prvok je k dispozícii aj ako voliteľná výbava pre všetky ostatné modely, alebo ako súčasť adaptívneho M podvozku Professional, ktorý zahŕňa aj športový diferenciál M Sport a aktívny systém stabilizácie náklonu.

Integrovaný brzdový systém predstavuje ďalší prvok pokročilej technológie podvozku. Štandardná špecifikácia nového modelu BMW X5 zahŕňa aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, nový model BMW X6 jazdí na 20-palcových diskoch a vrcholné verzie každého modelu dostanú 21-palcové disky kolies. Súčasť výbavy dodávanej na požiadanie tvoria disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom až do 22 palcov.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov