Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW M3 CS poznáme celej svojej kráse. Jednoznačne sa oplatilo čakať

BMW konečne odhalilo M3 v ostrej verzii CS , ktorá sa od štandardnej verzie vymyká vyšším výkonom, atraktívnejším dizajnom a ešte športovejším charakterom

Predchádzajúca reinkarnácia verzie CS, založená na M3 F80, debutovala v roku 2017. Odvtedy sa veľa zmenilo. Nástupca získal nielen gigantické bobrie zuby, ale aj citeľne väčšiu silu. Najdôležitejším rozdielom je však štandardný pohon xDrive oproti zadnému pohonz použitému v predchodcovi. Pod kapotou nového CS nájdeme známy, trojlitrový motor twin-turbo, ktorý bol vytočený až na 550 koní. Maximálny krútiaci moment je 650 Nm – rovnako ako v M3 Competition.

Auto tiež prešlo zoštíhľujúcou kúrou, vďaka ktorej váži o 34 kg menej ako štandardná M3. Môže za to kapota, decentný aerodynamický balík a strecha z uhlíkových vlákien. Rovnaký materiál nájdeme aj v interiéri – karbón je použiný okrem iného aj na sedačkách.. Odľahčený je aj výfukový systém, ktorý čiastočne využíva titán.

Ako sa vylepšený pomer výkonu a hmotnosti premietne do výkonu? Šprint na 100 km/h trvá 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 303 km/h. Čas zrýchlenia na 200 km/h vyzerá tiež dobre – len niečo málo cez 11 sekúnd. Ako sa na ostrejšiu verziu patrí, BMW sa popasovalo aj s nastavením podvozku. Zmenila sa geometria a charakteristika –  je tuhšia a priamejšia. Štandardne dostaneme aj slušné pneumatiky, Michelin Pilot Sport Cup 2, vďaka ktorým nebude chýbať priľnavosť. V ponuke sú aj keramické brzdy .

Výroba M3 CS by mala začať v najbližších mesiacoch. Potom sa dozvieme ceny, podrobné špecifikácie a plánovaný počet exemplárov – už teraz je však známe, že ich nebude veľa.

BMW M4 Cabrio Competition – Napoly divoký

Zdroj: BMW

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov