Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW M4 Cabrio Competition – Napoly divoký

BMW M4 Cabrio Competition dáva spomedzi všetkých verzií M4 najmenší zmysel. Práve preto ho chcem!

Pointou kabrioletu nikdy nie je rýchlosť. Je to plavná jazda okolo 70 až 80 km/h s bočnými oknami dolu a užívanie si letného podvečera. Prirátajte do tejto rovnice maximálny výkon radového šesťvalca prepĺňaného dvoma turbodúchadlami, ktorý činí rovných 375 kW (510 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm a okamžite sa budete pýtať, aký to všetko má zmysel? Výfuky prepnete do režimu Sport, podradíte o dva stupne v tuneli, následne stlačíte plyn na podlahu a začnete si užívať vzduch. Takmer okamžite je všetkým jasné, že ste infantilný štyridsiatnik, ktorý ešte stále nepochopil, že jeho úlohou je už príprava na smrť. Užívanie si bežného dňa nie je v spoločenských osnovách. Proste, ak máte medzi prioritami aj nezmyselné zábavy, tak v prípade BMW M4 Cabrio budú vaše modlitby vyslyšané.

Je pomalšie

Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy. A to je o celých 0,2 sekundy viac, ako poskytuje kupé. Škandál! V bežnom živote tento rozdiel nehrá žiadnu rolu. Vlastne ten rozdiel nikdy nepocítite. Ak vám niekto do testu tohto auta napíše, že to cíti, tak vedzte, že klame. Nedá sa to. Skôr naopak, ak som sa oprel do plynu, predriftoval som kruháč a zabával som sa tak, akoby neexistoval zajtrajšok, tak som sa presvedčil o tom, že aj napriek otvorenej karosérii je podvozok schopnejší ako niektoré konkurenčné modely. Áno, karoséria stráca na tuhosti pár percent, na druhej strane je to nepodstatné. Opäť je to hodnota, ktorú bežný motorista nepocíti. Skôr naopak, bude sa tešiť z možnosti otvoriť si strechu za 18 sekúnd do rýchlosti 50 km/h. Plátenná strecha nahradila skladaciu kovovú a všetci tak budú vedieť, že máte Cabrio aj v prípade, že práve máte strechu zatvorenú a že si chcete užiť klimatizáciu, prípadne kúrenie, ak sa s autom pohybujete v zime. Lebo môžete!

Pod kapotou úraduje totiž xDrive, čo je ľudovo povedané pohon všetkých štyroch kolies. A v duchu demokracie z Mníchova si ho môžete deaktivovať a užiť si naplno pohon zadných kolies. Ešte predtým však musíte stiahnuť trakčný systém na minimum a nirvána odjazdu v sprievode kúdolu dymu je vaša! Alebo už spomínaný drifting, kategóriu, ktorú chcete absolvovať, si vyberáte vy sami a ste pánmi situácie.

Ťažká ľahká váha

Pohotovostná hmotnosť tohto auta sa zastaví presne na 1 920 kilogramoch, celková dosahuje až do 2 345 kilogramov. Prečo to hovorím? Už budem trápny, ja viem, ale pretože ani túto hodnotu necítite. Zásluhu má na tom priame riadenie, ktoré ak ste menej skúsený, spôsobí, že autom budete mykať, na druhej strane po absolvovaní pár stoviek kilometrov sa upokojíte a budete na volante pokojnejší. Presnosť, s akou si toto auto nahodíte do zákruty, trafíte apex či budete sledovať ideálnu stopu, je fakt úctyhodná a opäť svedčí o tom, že M GmbH nerobí chyby. Áno, počujem vás. Dizajn. Čiastočne súhlasím, ale obráťme list. Navyše „eMká“ sú vypredané. Chce sa vám ešte argumentovať? Myslím, že nie.

S ľahkosťou budete aj jazdiť pod hranicou desiatich litrov, ak tomu šliapnete na krk, bude to aj 25 l/100 km, ale potenciál úspory tam je. Turbomotory fungujú presne tak, ako majú. Dokážu šetriť palivo, emisie a dokážu sa na to všetko zďaleka vy… Kritika? Ak nemáte zapnutý športový režim, tak plyn reaguje vzhľadom na označenie modelu s miernym oneskorením.

Za volantom je to rýchly proces. Áno, poznám, viem, nemusím študovať návod. Ja viem, že funkcie infotainmentu sú široké, no mňa zaujíma zvuk, motor, jazdné vlastnosti. Chcem si zajazdiť a vďaka širokým športovým sedadlám sa mi to darí. Je to požehnanie, že ešte môžeme, takže nad množstvom zbytočného karbónu v interiéri sa nebudem vzrušovať, skôr sa opriem o spomínané sedadlá, nastavím správny režim a vypnem stabilizáciu.

Rekapitulácia

Ešte môžete, ešte sa dá. Je tu verzia auta, ktorá navonok nedáva zmysel a súhlasím, že konfigurácia M 440i Cabrio je z racionálneho hľadiska lepšia voľba, no ak sa chcete zabávať inak, ak chcete počuť chrchlanie motora, ak si zakladáte na tom, že vy ste iný a chcete to dať najavo, tak ja som na vašej strane. Vlastne testovaný kus už mal svojho majiteľa. To znamená, že nie som jediný blázon, ktorý sa do tohto auta zamiloval. Sme minimálne dvaja. A ten druhý na to má aj prachy. Blahoželám.

Stručne

Čo treba uznať

  • Odvahu BMW, že do toho všetkého vôbec išlo.

Čo nám chýbalo

  • Odvaha investovať kedysi do Bitcoinu.

Čo nás prekvapilo

  • Jazdné vlastnosti tejto otvorenej beštie.

BMW M8 Competition Coupé – Záliv búrlivého pokoja

BMW M4 Competition Cabrio

Cena a záruka:

  • základ/test 100 850/122 737 eur
  • 2 roky/bez obmedzenia km

Motor:

  • prepĺňaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon motora 375 kW (510 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 650 Nm pri 2 750 – 5 500 ot.min-1

Emisie CO2 233 g/km.

Jazdné výkony a spotreba:

  • 0-100 km/h za 3,7 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 10,2/11,5 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov