Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Média prezentujú prospešné senzácie, Slováci budú plakať!

Z duše neznášam politické témy. Najradšej by som ich nerobil. A popravde čudujem sa konkurenčným médiám, že z množstva proti občianskych rozhodnutí robia skvelé senzácie! A my, národ, sme ticho ako voš pod chrastou...

Myslel som si, že budem mať medzi sviatkami dovolenku a nebudem písať žiadne nové témy. Nevyšlo… Vrcholne som sa naštval pred pár dňami, keď som zahliadol tému zmeny registračných poplatkov. Ale pekne poporiadku.

Pred nedávnom ohlásili zmenu formátu TEČ (ŠPZ) a že vodiči ušetria, lebo im ostanú. Už vtedy som avizoval, že nič nebude zadarmo a moje tvrdenia sa potvrdili. A nebolo treba ani dlho čakať. A popravde so zmenou vzhľadu či zrušením príslušnosti k okresom vrcholne nesúhlasím.  Viac tu. Určite by som radšej platil 33 eur za nové značky ako násobne viac za nové registračné dane. Alebo vy nie?

So SPŽ bez príslušnosti k okresu Auto magazín taxatívne nesúhlasí!

Vždy som bol kritikom registračnej dane. Pred viac ako desiatimi rokmi som s tým bol akosi zmierený. Vtedy som frflal, ale akceptoval. Nepoviem, keď ju človek pred rokmi zaplatil len raz, pri jednom jedinom dovoze, či prvej registrácii auta bez ohľadu na vek, či emisnú triedu. Sám som ju platil, a registrácia auta z Nemecka ma pred 10 rokmi stála tretinu celkových nákladov vtedy cca 14 ročného auta (kúpa + dovoz + prihlásenie). Doteraz to mám niekde spočítané.

Potom prišli s tým, že registračná daň sa bude platiť pri každom prepise, ale že sa zohľadní vek vozidiel, čím staršie, tým lepší koeficient v prospech nového majiteľa. Vravím si, oukey, veď aj tak všetci z môjho okolia jazdia prevažne na starších spoľahlivých autách so silnejším motorom (rozumej 120 kW + ) a zas to nie je až toľko peňazí.

Popravde, čakal som, kedy niektorému papalášovi trtkne v hlave zmena, a že to budú chcieť spraviť pro európsky, čiže čím menej emisií, tým menej peňazí. Čiže čím novšie auto, tým menší poplatok. A už je to tu.

Haló, vy tam hore! Viete koľko ľudí momentálne nemá začo žiť a idú do mínusu? Náklady na život raketovo rastú, auto po totálne nelogickej zmene vlakových spojov nie je luxus, ale nutnosť aby ľudia mohli vôbec dochádzať do roboty (kde dostanú almužnu za tvrdú prácu!). Ale ľahko sa rozhoduje, keď sa ma to priamo netýka, však?

Odrb na fyzických osobách, pomoc pre bohaté firmy?

Argumentujú to motiváciou na kúpu ekologických automobilov. Ale pýtam sa, za čo to majú ľudia kupovať? Ako klesol dôstojný život väčšiny Slovákov za vládnutie tejto vlády?

Ako nech sa na mňa nikto nehnevá, ale môj 20 ročný starý šrot je pravdepodobne oveľa viac ekologickejší, ako nové auto. Žije totiž oveľa dlhšie, a žije bez väčších problémov. To sa o nových autách povedať nedá. Viď posledný mesiac, zo štyroch testovacích áut sa mi 2 pokazili. Menovať radšej nebudem.

Slováci by vraj vďaka tejto zmene mali ušetriť približne 32 mil. eur.  Pýtam sa však ale, ktorí Slováci? Kto to je? Tí v Bratislave s nadpriemernými platmi (samozrejme, je tam násobne drahšie bývanie, hypotéky, súkromné škôlky, lebo v štátnych nie sú kapacity…), alebo tí v chudobných regiónoch Slovenska? Firmy, alebo rodiny? Je to totiž sakramentský rozdiel!

Modelová situácia

Audi A6 Avant 3,0 TDI 171 kW. Ak sa nemýlim, je to Euro 4. Rok výroby povedzme 2006. Fakt pomerne bežné rodinné auto, ktoré má množstvo spokojných zákazníkov. Dá sa kúpiť relatívne lacno (viem o kusoch, čo sa predali za 2 000 eur, ale aj také čo pýtajú 10 tisíc.)

Takže po starom registračný poplatok: 1 250 eur v prípade nového auta. Keďže sa ale jedná o auto staré 16 rokov, je tam koeficient 0,06! To znamená, že by som pri každom prepise v daný rok zaplatil cca 60 eur štátu ako majetkovú daň.

Teraz si otvorím nový sadzobník. Výška ostáva rovnaká, čiže 1 250 eur, ale v prípade Euro 4 to je už len koeficient 0,7! 70% z 1 250 eur je 875 eur! Pri prakticky obyčajnom aute za cca priemerných 5 litrov! Veď to je hanba na hanbu!

Nové registračné poplatky za motorové vozidlá budú platné od apríla 2023. Ak chceli skutočne spraviť niečo pre ľudí, mali zaviesť systém tak, ako bol pôvodne. Poplatok by sa platil pri prvej evidencii v krajine, nie pri každej zmene držiteľa. Toto je len ďalší bič na obyčajných ľudí v tejto extrémne ťažkej dobe zdražovania.

PS. Pozmeňujúci návrh, za ktorý zahlasovali poslanci priniesol pán zo strany SaS. Hlasujúcim poslancom ďakujeme!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov