Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


MG ZS 1,0 TGI 82 kW (111 k) 6°AT Exclusive – Ako MacGyver

MG ZS je tým autom, kde za svoje ťažko zarobené peniaze dostanete presne to, čo chcete a potrebujete.

Ste skeptickí, bojíte sa čínskeho pôvodu? A aký mobil máte vo vrecku či v kabelke? Ja roky používam Huawei a Xiaomi a viete čo? Som spokojný. Takže hneď prestaňte s odsudzovaním! A prečo spomínam kultový seriál MacGyver? Už na pohľad sa nedá oklamať podobnosť detailov s modelmi iných značiek. Rovnako ako seriálový hrdina z dôb minulých, aj tu si hrdinovia, rozumej inžinieri a dizajnéri, poradili so všakovakými problémami tým, že svoj finálny výsledok aspoň opticky vytvorili z dostupných zdrojov či inšpirácii. A výsledok? Za mňa, a nie iba za mňa, ako celok vzhľadovo naozaj veľmi dobre! Po stránke dizajnu mu naozaj nemôžem nič vytknúť, ZS poskladali presne na nôtu európskeho vkusu.

Ste skeptickí, neveríte bezpečnosti? MG ZS získalo v nárazových skúškach Euro NCAP pri ochrane dospelej posádky 71 %, čo je podobná hodnota, ako má hlavný konkurent Dacia Duster.

Opantá v sekunde

Pozor. Nebavíme sa o úplne novom modeli. V podstate k nám prichádza modernizácia modelu ZS, ktorá práve teraz zažíva prvé oficiálne uvedenie na trhoch strednej Európy. A tiež pozor, bavíme sa o zástupcovi zo spodnej cenovej ponuky, takže tak sa treba na toto celkom praktické auto aj pozerať. A ak si tieto fakty uvedomíte, budete veľmi prekvapení.

Po usadnutí som aj ja zostal v nemom úžase. Lacné autá spred pár rokov zvykli vo vnútri smrdieť. V MG ZS nič také nehrozí! Príjemné materiály, pekný dizajn, množstvo mäkčených plôch, solídne spracovanie… Skrátka na prvý dojem spravili inžinieri MG kus dobrej roboty. Svojská kombinácia dotykového ovládania s hardvérovými tlačidlami pod displejom infotainmentu na všetko potrebné je chvályhodná. Orientácia v jednoduchom menu netrvá dlho,  ponúka aj také funkcie, aké poznáme z drahších značiek. Za všetky spomeňme 360º kameru, ktorej režim zobrazenia si navyše môžete prispôsobiť podľa potreby. Zaujímavosťou je, že pri pomalej rýchlosti, resp. pri parkovaní, keď použijete smerovku, sa na hlavnom displeji automaticky zobrazí detailný pohľad kamery na tej-ktorej strane.

Celkovo, ak by som mal infotainmentu len niečo vytknúť, tak by to boli pomalšie reakcie a tiež by som doladil pár detailov, akým je napr. viac jazykových možností. Po informačnej stránke by som pridal určite stupne Celzia pri regulácii vnútornej teploty, pretože teraz vás o nastavenej teplote informuje akurát červeno-modrý pás. Zrušil by som aj duplicitu informácií, napr. o zapnutí diaľkových svetiel, keď sa okrem modrej kontrolky objaví na prístrojovej doske aj textová informácia o použití iného typu osvetlenia, navyše sa tento údaj objaví s určitým oneskorením po aktivácii diaľkových svetiel, čo ma jednoducho vždy prinútilo sklopiť zrak z cesty, aby som skontroloval, čo sa deje, čo mi auto hovorí.

To isté je aj pri tlačidlovom regulovaní vnútornej teploty alebo intenzity kúrenia. Odozva na mechanický pohyb tlačidla je na displeji jednoducho neskorá. Ostal som zarazený, keď som zistil, že MG ZS nemá štandardne ukazovateľ vonkajšej teploty. V zimnom období považujem vonkajší teplomer ako základný prvok bezpečnej jazdy. Narýchlo si môžete dohľadať len teplotu pneumatík zo senzorov tlaku, čo je fajn, ale výpovedná hodnota nie je veľmi vysoká. A čo robiť, keď chcem vedieť v aute vonkajšiu teplotu? No, asi najjednoduchšie je cez zrkadlenie mobilu Android Auto.

A čo samotná jazda?
Predné anatomické sedadlá sú trochu užšie. Ale necítil som sa v nich zle, ani dlhá trasa ma neunavila. Čo ma však prekvapilo, bol volant. Bol len výškovo nastaviteľný, osovo nie. Navyše, jeho poťah patrí k tým drsnejším, ale aspoň sa z neho moje ruky vôbec nešmýkali. V menu si navyše môžete preklikať medzi režimami tuhosti volantu, od mestského cez normálny až po progresívny. Toto tiež nie je úplne bežné.

Osobne som bol prekvapený aj z hluku, resp. lepšie povedané z ticha vo vnútri. Cestovné tempá pre posádku sú akusticky úplne v pohode. Moje uši potešil aj taký detail, akým je distingvované jemné zatváranie dverí. Poďme k motoru. Ja som testoval verziu so silnejším zástupcom z ponuky. Hoci je menší a má tri valce, vďaka turbodúchadlu je silnejší než väčší z dvojice motorov, ktorému nedopriali turbo. Dynamikou neoslní, lepšie ide vo vyšších otáčkach, no aj nižšie, tzv. dôchodcovské tempá zvláda dobre, a aj na dlhé trasy odvezie slušne. Keď si človek uvedomí, čo má pod kapotou, a má správny odhad, tak popredbieha všetko, čo chce.

Značnú časť jazdy som absolvoval aj za tmy. Na účinok Bi-LED svetlometov sa nemôžem sťažovať, len lúč je trochu viac vykrojený alebo ak chcete, tak zalomený, než som zvyknutý. A to by som rád prízvukoval, že Bi-LED svetlá majú štandardne všetky verzie. Akurát mi trošku vadilo, že nie je k dispozícii automatické prepínanie medzi diaľkovým a tlmeným režimom.

Čo mu môže zlomiť väz?

Kameňom úrazu bude podľa mňa spotreba. Diaľnica a dvaja ľudia v aute znamenali priemernú spotrebu 8,5 l/100 km. Následne som pokračoval ďalej na východ sám v nočných hodinách, bez zbytočného zastavovania a spomaľovania, a spotreba na trase z Prešova do Sniny sa skončila hodnotou 6,2 l/100 km. Popravde, pri preberaní som v hlave predpokladal tak o liter menej. Pod 6,0 l/100 km som sa vôbec nedostal. Myslím si, že za to môže z veľkej časti 6-stupňová automatická prevodovka, ktorá je z dielne Aisin. V nízkych tempách pracuje celkom dobre, mierne podtrhnutie si všimnete prakticky vždy, no problémom sa stávajú vyššie rýchlosti, keď zbytočne veľa radí, často aj o dva stupne po jemnom pridaní plynu a snaží sa dorovnať chýbajúcu silu motora tým, že motor ženie do veľmi vysokých otáčok. Takže, ak chcete jazdiť dynamickejšie a za menej litrov benzínu, možno vám bude vyhovovať manuálna prevodovka. 

Stručne

Čo treba uznať

  • Na prvý pokus preraziť v strednej Európe, je to extrémne dobré.

Čo nám chýbalo

  • Pozdĺžne nastaviteľný volant, pre náročnejších možnosť silnejšieho motora a AWD.

Čo nás prekvapilo

  • Nemal som pocit, žeby som jazdil v lacnom aute.

MG4 ocenený päťhviezdičkovým hodnotením Euro NCAP

MG ZS 1,0 TGI 82 kW (111 k) 6°AT Exclusive

Cena (základ/test)                                          16 990/21 790 €

Záruka                                                           7 rokov / 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 82 kW (111 k) pri 5 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 1 800 – 4 700 ot.min-1. Emisie CO2 163 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12,4 s, vmax=170 km/h, spotreba WLTP/test 7,2/8,5 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0×
  • AUX – nie
  • USB-A – 5×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,1
  • Batožinový priestor: 448 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov