Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW CE04 – Nová kapitola

BMW CE04 začína písať novú éru v rámci kategórie skútrov, no zatiaľ iba v rámci mesta.

Dizajn sa mi natoľko páči, že som ochotný odpustiť tejto motorke prakticky čokoľvek. V BMW Motorrad pochopili, že ak je elektrický pohon budúcnosť, musí tak vyzerať. A skutočne, CE04 vyzerá, akoby na nej jazdil Terminátor. Samozrejme, ten ekologický, ktorý rád ovoniava konvalinky na jar a sám by uhasil lesný požiar. Ani neviem, na ktorý detail by som vás mal upozorniť. Na malé oranžové plexisklo či plechový disk, ktorý po prvý raz označím za dizajnérsky? Alebo na rovné sedadlo či kombináciu šedej a oranžovej? Prípadne 10,25-palcový displej s konektivitou smartfónu, čo je dnes už aj v rámci motocyklového sveta štandard. Nesmieme zabudnúť ani na efektné full LED svetlomety vpredu a nádherne skryté zadné LED-ky pod sedadlom a pri pohľade na zadné koleso sa vám odhalí gumený ozubený remeň. Ten slúži na pohon zadného kolesa a opäť musíme pochváliť to, ako vyzerá. Po dizajnérskej stránke je CE04 skvost.

4 hod. 20 min.

Toľko budete nabíjať z klasickej zásuvky s napätím 220 voltov batérie s kapacitou 8,9 kWh. Ak si priplatíte za rýchlonabíjanie a bude vám stačiť 80 percent maximálnej kapacity, strávite na nabíjačke 40 minút. Vyskúšali sme to a zo ZSE prišla faktúra na 1,59 eur. Za to sme získali dojazd cca 70 kilometrov. Či je to veľa, alebo málo, to necháme na vás. Každopádne ani pri plnom nabití sme neboli schopní najazdiť viac ako 80 kilometrov. V batérii síce zostali ešte nejaké kilometre, no palubná elektronika nás už výhražne posielala na nabíjačku. A hoci v technických údajoch nájdete 130 kilometrov, nie je to pravda. Viac ako 80 v reálnej premávke nedáte, a to sme na nej sme jazdili vo vyšších teplotách, chlad by dojazd ešte znížil. Na každodenné využitie v meste to však s prehľadom stačí. Na druhej strane batérie využívajú identickú technológiu ako BMW i3 a to znamená, že budú mať skutočne dlhú životnosť a motorka bude mať hodnotu aj ako jazdená.

Jazda

Je dynamická, napokon ak ste si priplatili Dynamic paket, tak môžete využiť aj jazdný režim Pro a ten vás vystrelí z 0 na 50 km/h za 2,6 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 120 km/h. Oveľa podstatnejšie je však, ako motorka jazdí. Musím povedať, že veľmi dobre. Tak, že si ani nevšimnete relatívne dlhý rázvor osí kolies, a musím pochváliť aj pohotovostnú hmotnosť 231 kilogramov, inak povedané batéria nezvyšuje hmotnosť veľmi, inak povedané: BMW CE04 je iba o málo ťažšie než klasický maxiskúter BMW C 400 X. Čo sa pruženia týka, tak v tom prípade by som už CE04 vyčítal tvrdosť, ktorá v spolupráci s úsporne čalúneným sedadlom robí z každej nerovnosti nepríjemný zážitok. Navyše si za riadidlami iba ťažko nájdete ideálnu pozíciu, chrbát budete mať väčšinou ohnutý a na konci jazdy vás bude bolieť. Čo v podstate znamená, že príplatok za komfortné sedadlá vrelo odporúčame. A uvítali by sme aj viac odkladacích priestorov, ten pod sedadlom síce stačí na integrálnu prilbu, na druhej strane, je tam aj nabíjací kábel, čo jeho využiteľnosť dosť dramaticky obmedzuje.

Verdikt

Otázkou je iba, či odporúčame BMW CE 04 alebo nie. Odpoveď je áno, hoci si musíte pripraviť minimálne 12 250 eur. Naoko veľa, vzhľadom na to, že ide o bezemisnú motorku, to je akceptovateľná cena a nezabudnime na dizajn. Ten bude podľa môjho názoru rovnakým predajným argumentom, ako aj ekologický rozmer. A to je podľa môjho názoru win-win, lebo každý si nájde svoj argument, možno aj ten, čo ho elektromobilita primárne nezaujíma.

Čo musíme uznať

  • Nádherný sci-fi dizajn, ktorý zaujme každého.

Čo nám chýbalo

  • Komfortnejší podvozok alebo aspoň komfortnejšie sedadlo.

Čo nás prekvapilo

  • Rozdiel medzi udávaným a reálnym dojazdom.

BMW R 18: Veľryba podľa Šinju Kimuru

BMW CE 04

Cena a záruka:

  • základ/test 12 250/12 855,04 €
  • 3 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Permanentne budený synchrónny elektromotor, max. výkon 31 kW (42 k) pri 4 900 ot.min-1, max. krútiaci moment 62 Nm pri 1 500 ot.min-1, Emisie CO2 0 g/km

Jazdné výkon, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 241 kg, vmax = 120 km/h, spotreba výrobca/test 7,7/7,7 kWh/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov