Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Golf VII: Bazárový trhák

Volkswagen Golf patrí k najpredávanejším automobilom v Európe a zachované kusy sa v bazároch dlho neohrejú. Ako je na tom siedma generácia?

Hoci sú v súčasnosti (aj medzi jazdenými autami) v kurze najmä crossovery a SUV-éčka, Volkswagen Golf naďalej zostáva mimoriadne žiadaným modelom. My sme tentoraz siahli po siedmej generácii, konkrétne po verzii po facelifte a v zaujímavej edícii s názvom Allstar. Siedma generácia ikonického nemeckého hatchbacku je už postavená na modernej platforme MQB, čo autu zaručuje vyššiu pasívnu bezpečnosť, nižšiu hmotnosť a tiež priaznivejšiu spotrebu paliva.

Keďže je Golf mimoriadne obľúbený v celej Európe, tak aj výber na trhu jazdených áut je bohatý. Hoci je pravda, že na západných trhoch je ponuka omnoho lepšia ako u nás, aj na Slovensku sa dajú nájsť zaujímavé kúsky. Ten, ktorý sa dostal k nám, pochádza z bratislavského autobazáru Cambelová, pôvodne je však z Nemecka, bol vyrobený začiatkom roka 2017, má najazdených iba niečo málo cez 100-tisíc kilometrov, pod kapotou pracuje motor 2,0 TDI v spolupráci s automatickou prevodovkou DSG a nechýba bohatá
výbava.

Všímajte si detaily

Pri kúpe jazdeného auta si treba všímať detaily. Zvary, lícovanie, prelisy, ale aj maličkosti ako napríklad použité skrutky na jednotlivých dieloch. My sme vďaka tejto zásade odhalili, že testovaný Golf prešiel opravou ľavej časti karosérie, čo však autobazár pri dopytovaní sa seriózne priznal. Auto je pekne a kvalitne opravené, zásah mechanikov laik iba ťažko odhalí a najmä oprava neovplyvnila bezpečnosť či životnosť auta. Čierna metalíza je overená klasika, páči sa nám svetelný podpis predných aj zadných LED svetlometov a obzvlášť parádnym prvkom sú dynamické smerovky.

Zachovaný interiér, prakticky bez výraznejších známok používania, svedčí o nízkom nájazde kilometrov, no tie si treba radšej vždy overiť. Golf vyniká výbornou ergonómiou, všetko sa ovláda ľahko a intuitívne a športový posed za volantom je už len čerešničkou na torte. Pri kúpe si všímajte nadmerné opotrebovanie poťahu volantu, otočných ovládačov, tlačidiel na sťahovanie okien a podobne. Ak má auto najazdených reálnych 100-tisíc kilometrov, interiér by mal byť skoro ako nový.

Na dlhé trasy

Pokiaľ siahnete po verzii s motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 340 Nm, určite nešliapnete vedľa. Ale pozor, tento motor má zmysel iba v prípade, že jazdíte veľké množstvo kilometrov a často na dlhých trasách. Do mestskej prevádzky sú vhodnejšie benzínové motory, ktoré tiež dokážu jazdiť s nízkou spotrebou. Hoci nie až takou nízkou ako tento motor, pretože pri naftovom štvorvalci nie je problém zmestiť sa do piatich litrov.

Golf s naftovým dvojlitrom jazdí nudne, ale veľmi dobre. Dvojspojková automatická prevodovka s mokrými spojkami funguje spoľahlivo a servis si žiada až po nájazde okolo 200-tisíc km. Pri tomto motore odporúčame skrátiť výrobcom stanovený interval výmeny oleja na maximálne 15-tisíc km, treba k nemu byť citlivý najmä za studena a dôležité je tiež ustriehnuť výmenu rozvodov. Na záver ešte jedna rada: Golf neobúvajte na nízkoprofilové pneumatiky. Síce vyzerajú omnoho lepšie, ale zásadne znižujú jazdný komfort.

 

Volkswagen Golf 2,0 TDI 110 kW 6DSG Allstar

Cena: nového vozidla / súčasná cena 23 000 / 16 499 €

Motor:
preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW
(150 k) pri 3 500 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1,
emisie CO2: 109 – 111 g/km

Jazdné výkony a spotreba:
0-100 km/h za 8,6 s, vmax=216 km/h, spotreba WLTP / test 4,6 / 4,9 l/100 km.

Volkswagen Golf GTI Clubsport – Nürburgring kdekoľvek

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov