Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dongfeng Glory 580 – Viac ako alternatíva

Dongfeng Glory 580 je 7-miestne SUV, ktoré zaujme predovšetkým nízkou cenou, no má aj ďalšie silné stránky.

S čínskou značkou Dongfeng som sa prvý raz osobne zoznámil pred pár mesiacmi, keď som mal možnosť testovať model Seres 3. Vtedy som výrobcu kritizoval za to, že elektrický crossover  predáva za rovnaké peniaze, aké si za podobné modely pýtajú známe značky. V prípade 7-miestneho SUV s názvom Glory 580 je však situácia úplne iná. Ide o  bezkonkurenčne najlacnejšie SUV so spaľovacím motorom vo svojej triede a mňa zaujímalo, či sa jeho kúpa skutočne oplatí.

Nenadchne, neurazí…

Keďže sa značka Dongfeng snaží čo najlepšie etablovať na európskom trhu, zbytočne neriskuje extravagantným dizajnom, skôr sa snaží zapadnúť do davu a dizajnovo sa inšpiruje inými európskymi modelmi. Keď sa však usilujete byť niekde v priemere, môže sa stať, že si vás málokto všimne. A tak na mňa pôsobí aj Glory 580 – síce neurazí, ale ani nenadchne. Spredu pripomína starší Tiguan, zozadu (pri troche fantázie) Tarraco a dohromady ďalšie SUV, akých sú v súčasnosti plné cesty. Od konkurentov sa odlišuje aspoň originálnym LED denným svietením, evokujúcim vianočné osvetlenie. Stretávacie, diaľkové a hmlové svetlá sú halogénové. Na druhej strane, pre mnohých to môže byť naopak výhoda, pretože chcú nenápadné unisex SUV a nepotrebujú sa od ostatných odlišovať.

Diabol sa skrýva v detailoch

Interiér je na prvý pohľad i prvý pocit priestranný, komfortný a moderný. Prevláda v ňom koža, dokonca dvojfarebná a s pekným prešívaním, k tomu pohodlné sedadlá… No skrátka človek si povie, že za tú cenu veľmi fajn. Postupne sa však začnú odhaľovať detaily, ktoré kazia pozitívny dojem. Volant je nastaviteľný iba výškovo, sedadlá nie sú vyhrievané, v kokpite pred vodičom sa nachádza iba jednoduchý displej palubného počítača a multimediálny systém v rámci veľkého 10-palcového centrálneho displeja by vyhovoval štandardom možno pred desiatimi rokmi.

 

Ale v poriadku, kým je všetko funkčné a intuitívne, nemusí to byť úplný high-tech, veď je to najlacnejšie auto v segmente. Omnoho viac ma sklamalo celkové vypracovanie interiéru, najmä stredový tunel medzi vodičom a spolujazdcom. Celý sa ohýbal a lakťová opierka neustále vŕzgala tak, ako som pri novom aute ešte nezažil. A potom sú tu ďalšie detaily, ktoré v dnešných časoch prekvapia. Svetlá nemajú režim AUTO, takže si ich po zotmení musíte manuálne prepínať do stretávacieho režimu, a teda aj opäť vypnúť pri vystupovaní. Na druhej strane musím vyzdvihnúť kameru za vnútorným spätným zrkadlom, ktorá môže slúžiť ako palubná autokamera, stačí, ak si dokúpite pamäťovú kartu.

Déjà vu

Skôr, než sa dostanem k pocitom z jazdy, musím pripomenúť, že Dongfeng Glory 580 sa u nás aktuálne predáva iba s jedným motorom, len v jednej výbave a priplatiť si môžete iba za metalickú farbu. Pod kapotou pracuje 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 107 kW (145 k) a najvyšším krútiacim momentom 220 Nm. Agregát spolupracuje s bezstupňovou CVT prevodovkou, ktorá nepatrí k najmodernejším typom a jej správanie i spolupráca s motorom sú často rozpačité.

Treba si zvyknúť na „vysávačový efekt“ pri akcelerácii a tiež uskákané pohyby z miesta, akoby za volantom sedel žiak autoškoly. Motor v praxi nemá príliš veľa síl, ale zato enormnú spotrebu paliva, ktorá v kombinovaných podmienkach hravo prekračuje 10 litrov benzínu. Tu sa niet čím chváliť. Naopak, výborne pracuje podvozok s mimoriadne účinnými tlmičmi, čo prispieva k neuveriteľnej mäkkosti jazdy. Rozmerné SUV sa doslova plaví po ceste a máločo ho dokáže rozhodiť. Celkovo mi jazda charakterovo pripomínala staré japonské SUV spred 15 rokov. Za vyladenie podvozka výrobcu chválim, benzínový motor je síce z kategórie slabších, ale to by mi neprekážalo. Problémom je archaická prevodovka a extrémne vysoká spotreba paliva. A ľuďom, ktorí nechcú dávať za auto veľa peňazí (a na ktorých Dongfeng Glory 580 cieli), na dobrej spotrebe veľmi záleží.

Stručne

Čo treba uznať

  • Plnohodnotné 7-miestne SUV za výbornú cenu.

Čo nám chýbalo

  • Lepšia automatická prevodovka.

Čo nás prekvapilo

  • Extrémne vysoká spotreba paliva.

Ssangyong Rexton – Verný sebe samému

Dongfeng Glory 580 1,5T CVT Luxury

Cena: (základ/test) 23 990/24 390 €

Záruka: 7 rokov alebo 150 000 km

Motor

Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 107 kW (145 k) pri n. u. ot.min-1 , max. krútiaci moment 220 Nm pri n. u. ot.min-1. Emisie CO2  n. u. g/km.

Jazdné výkony:

  • 0 – 100 km/h za n. u. s,vmax =n.u. km/h, spotreba WLTP/test n. u./11,5 l/100 km.

Ikonky:

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 1×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: n. u. dm3

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov