Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ssangyong Rexton – Verný sebe samému

Ssangyong Rexton na pohľad zjemnel, no stále je to off-road so všetkým, čo k tomu patrí.

Facelift priniesol modelu Ssangyong Rexton celkom novú tvár, ktorá pôsobí metropolitnejšie, luxusnejšie a majestátnejšie, no auto ako také pôsobí naďalej robustne a dovolím si povedať aj chlapsky. Dominantou prednej časti nie je len gigantická maska chladiča s výplňou evokujúcou diamant, ale aj svetlomety so štvoricou šošoviek. Luxusne pôsobí aj interiér, a to nielen naoko, ale aj na dotyk, spracovanie a pocit. Prístrojový štít je po facelifte plne digitálny, volant je štvorramenný a v spodnej časti skosený, volič prevodovky impulzný, upravené sú aj odkladacie priečinky a zoskupenie tlačidiel na stredovom tuneli… Chválim, že sa všetky dôležité a často používané funkcie naďalej ovládajú klasickými tlačidlami a otočnými ovládačmi.

Silnejší, ale úspornejší

Pod kapotou je naďalej jediná alternatíva – 2,2-litrový turbodiesel e-XDI vlastnej konštrukcie, jeho výkon sa však zvýšil z pôvodných 133,1 na 148,6 kW a krútiaci moment zo 420 na 441 Nm. Výsledkom je, samozrejme, lepšia dynamika, aj keď v prípade Rextonu je tento parameter absolútne irelevantný, pretože s ním ani nebudete chcieť jazdiť dynamicky. Smerom do kabíny je veľmi dobre odhlučnený a za bežných okolností ho ani nevnímate, zvonka však počuť, že má štyri valce a že v porovnaní s konkurenciou má drsnejší chod. Už som spomenul, že volič prevodovky je po facelifte impulzný. Dodávam, že to nie je samoúčelná zmena, ale súvisí s novou prevodovkou. Doteraz totiž Rexton využíval automat od Mercedesu, teraz dostal celkom novú 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorú dodáva Hyundai. Prevodovka ako taká poskytuje širší rozsah prevodových pomerov, hladšiu zmenu jednotlivých stupňov a vyššiu účinnosť, čo vedie k nižšej spotrebe. Subjektívne musím povedať, že radí pekne. Optimalizovaný motor a nová prevodovka priniesli výrazné zníženie spotreby. Viem, nie je to korektné porovnanie, pretože podmienky neboli úplne rovnaké, ale predsa uvediem, že s modelom pred faceliftom som zhruba pred rokom jazdil v priemere za 9,2 l/100, teraz  s faceliftovaným za 8,0 l/100 km. Rozdiel 1,2 l/100 km je obrovský.

Naďalej off-road

Aj po facelifte si Reaxton zachoval to, čo sa z SUV vytráca – off-roadový charakter. Rexton je totiž naďalej postavený na rebrinovom ráme, má pohon všetkých štyroch kolies aj s redukciou a testovaný exemplár mal navyše vzadu samosvorný diferenciál. Mimochodom, samotný rám je pevnejší. Rexton je jedným z posledných SUV, ktorému nebude robiť zle častá jazda v teréne. Podvozok je veľmi príjemne mäkký, ani veľké nerovnosti ho nebolia, neudrú do karosérie, zároveň však cítite, akoby sa karoséria pohla na ráme. Tienistou stránkou mäkkého podvozka v spojení s karosériou postavenou na rebrinovom ráme je, že jemné vibrácie nerovností cítite v karosérii, najmä od zadnej nápravy. Dodávam, že aj pohon 4×4 je typicky off-roadový. To znamená, že štandardne – v režime 2H – sú poháňané kolesá zadnej nápravy, v režime 4H sú poháňané obe nápravy, ale napevno, teda bez medzinápravového diferenciálu. Preto nepočítajte s tým, že pohon oboch náprav využijete v zime či na mokrej ceste.

Ssangyong Rexton je jedným z posledných SUV, ktorý ostal verný koreňom triedy. Síce z pohľadu dynamiky nejazdí na ceste tak dobre ako dnešné SUV, ale mne to vôbec nevadí. Avšak z hľadiska komfortu a výbavy za nimi v ničom nezaostáva. Chýbali mi iba dve veci. Prvou je pripojenie prednej nápravy cez samosvorný diferenciál, ktorý by umožnil využívať pohon 4×4 aj na ceste, druhou je nástupný schodík. Pri svetlej výške 224 mm sa už bez schodíkov ťažko vystupuje a nastupuje bez toho, aby ste si nezašpinili nohavice.

Čo treba uznať

  • Verný koreňom SUV.

Čo nám chýbalo

  • Nástupné schodíky.

Čo nás prekvapilo

  • Surový chod motora za studena pri akcelerácii.

Ssangyong Tivoli Grand – Dvojitý drak útočí!

Ssangyong Rexton G4 2,2 e-XDI 5-miestna verzia Premium+

Cena (základ/test)                                           34 990/43 250

Záruka                                                            5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 157 cm3, max. výkon 148,6 kW (202 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 441 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 199 – 206 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,7 s, vmax=184 km/h, spotreba výrobca podľa WLTP/test 7,6 – 7,9/8,0 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Batožinový priestor: 1 051 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov