Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nemci nepodporia LNG ani naftu

Vysoké ceny nafty mali silný vplyv na náklady v doprave. Ešte horšia situácia je so zemným plynom, kde nákladné autá na LNG zrazu stratili ekonomickú výhodu. Skupina nemeckých poslancov mala nápad podporiť dopravcov jazdiacich na tieto palivá...

Nemecká vláda však odpovedala, že žiadna podpora nebude možná.

Priemyselná nafta

Prvý návrh sa týkal zavedenia „priemyselnej motorovej nafty“ určenej pre podnikateľov využívajúcich ťažkú ​​techniku. To by zahŕňalo aj dopravné spoločnosti a hlavnou výhodou priemyselnej verzie by bolo zníženie zdanenia. Dopravcovia tak v teoretickej rovine mohli nakupovať pohonné hmoty lacnejšie, čo by sa premietlo do nižších nákladov na dopravu a v konečnom dôsledku aj do nižších cien v obchodoch. Ako však nemecká vláda odpovedala, takýto mechanizmus nie je možný, pretože by bol v rozpore s normami EÚ. Tie zaviedli pevnú výšku dane z pohonných hmôt a v súčasnosti nie je možné takéto poplatky znížiť.

Elektrina, vodík aj nafta z plastového odpadu

Dodatočná podpora pre LNG

Poslanci za CDU/CSU sa pýtali na ďalšie formy podpory pre podniky zaoberajúce sa rozvojom LNG. Kauza sa týkala napríklad dotácie na rozvoj infraštruktúry s cieľom zvýšiť atraktivitu plynových kamiónov. Tu však vláda odpovedala, že nevidí potrebu poskytovať takúto pomoc. Zdôrazňuje tiež, že dane na LNG už boli dočasne znížené (do roku 2026), pričom do konca budúceho roka sa na nákladné autá na plyn nevzťahujú žiadne cestné poplatky. Takže, ako hovorí vládna strana, takáto podpora je dostatočná.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov