Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Superb Sportline 2,0 TDI – Vlk sýty a ovca celá

Škoda Superb Sportline 2,0 TDI EVO je stelesnením príslovia „vlk sýty a ovca celá“ v automobilovom svete.

Nie čierna ani strieborná, ale táto žltá Dragon Skin sa Superbu hodí najviac. Tá žltá farba s podtónom zelenej je úchvatná sama osebe a navyše dáva okoliu na vedomie, že máte svoj vlastný názor a nebojíte sa ho vyjadriť. Okrem toho práve na nej najviac vyniknú čierne prvky verzie Sportline – lem masky chladiča, dekoračné prvky v nárazníkoch, B-stĺpiky a lemy okolo okien, linka v spodnej časti dverí, linka medzi zadnými skupinovými svetlami, zrkadlá a najmä decentný odtrhový spojler na veku kufra. Vo vnútri sú kľúčovými prvkami, ktoré definujú verziu Sportline, športové sedadlá s poťahom z kože/alcantary, športový volant, hliníkové pedále a dekoračné lišty imitujúce karbón. Volant sa výborne drží a celé riadenie je naladené presne tak, ako má byť naladené na takýto typ auta. Riadenie je priame, ale nie natoľko, aby auto bolo nervózne pri malých pohyboch volantom. Posilňovač vytvára akurátnu asistenciu, volant je „ľahký“, ale auto sa vám nestráca z rúk.

Viac ako softvér

Pod kapotou sa nedávno objavil nový dvojlitrový diesel s vyšším výkonom. Namiesto pôvodných 140 kW (190 k) ponúka 147 kW (200 k). Nie je to však softvérová optimalizácia, pokojne môžem povedať, že ide o celkom nový motor. Predošlá verzia mala liatinový blok motora, nový motor ho má hliníkový. A hliníkové sú aj piesty. Piestne krúžky majú optimalizované trenie, ojnice sú pevnejšie, priemer ojničných čapov sa zväčšil zo 48 na 54 mm, turbodúchadlo dostalo elektronické natáčanie rozvádzacích lopatiek a vodné chladenie. Blok motora aj hlava valcov majú samostatné chladenie, pričom vodné čerpadlo ovláda elektricky riadené ventily. Pôvodný motor má štvorventilový rozvod riešený tak, že na každej strane je jeden sací a jeden výfukový ventil. Nový motor má ventily usporiadané tak, že na jednej strane sú sacie ventily, na druhej strane výfukové. Zvýšil sa aj maximálny vstrekovací tlak – z pôvodných 1 800 na 2 200 barov. Vo výfukovom systéme sa objavil druhý SCR katalyzátor spolu s druhým vstrekovačom AdBlue. Nesmierne veľa práce prinieslo ovocie. Superb s motorom 2,0 TDI EVO 200 k má totiž veľmi slušnú dynamiku. Nemá síce výbušné reakcie na plyn, ale od auta tejto triedy to hádam ani nikto nečaká. Zato z neho cítiť vysoký krútiaci moment, najmä v strednom pásme. Trochu ma sklamala hlučnosť. Keď sa aj samotný motor nepodarilo naladiť tichšie, konštruktéri mali použiť účinnejšie tlmiace materiály. Superb by si to rozhodne zaslúžil. Rýchlo to však prestanete vnímať, keď si uvedomíte, ako zriedkavo chodíte na čerpaciu stanicu. Ja som dosiahol priemernú spotrebu 5,6 l/100 km, a to aj vďaka častému plachteniu. Takmer pri každom uvoľnení plynu elektronika odpojí motor od kolies a vy rolujete. Niekedy je to až na škodu veci. Keď vodič auta pred vami uvoľní plyn, tak ho logicky uvoľníte aj vy. Ibaže keď to urobíte vy, Superb začne plachtiť a zákonite začnete auto pred vami dobiehať. Jeho totiž brzdí motor – samozrejme, za predpokladu, že nemá aj on plachtenie – ale vás nie. Vy preto musíte stúpiť na brzdu. Škoda, stačilo systém spriahnuť s kamerou. Samozrejmosťou sú jazdné režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual a tiež adaptívny podvozok s troma stupňami tuhosti – Comfort, Normal a Sport. Ja milujem komfortné nastavenie, v ňom totiž Superb akoby plával nad vozovkou. Dodávam, že samotný podvozok je vo verzii Sportline o 15 mm nižší a testovaný model mal aj pohon 4×4.

Keď si spojím dynamiku motora so spotrebou, smelo môžem povedať, že v tomto prípade platí staré slovenské príslovie „vlk sýty a ovca celá“. Niet divu, že si Superb obľúbili manažéri aj rodiny.

Čo treba uznať

  • Plavný podvozok v režime Comfort.

Čo nám chýbalo

  • Tichší chod motora.

Čo nás prekvapilo

  • Neuveriteľne nízka spotreba.

Škoda Superb Combi iV – Elektricky a plnohodnotne

Škoda Superb 2,0 TDI 200 k 7°AP 4×4 Sportline

Cena (základ/test)                                          26 130/49 498 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný dieselový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 600 – 4 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 183 – 194 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,2 s, vmax=238 km/h, spotreba WLTP/test 5,4 – 6,7/5,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Batožinový priestor: 625 dm3

 

Diskusia 1
  1. Juraj Dlhý Používateľ hovorí

    Super športové… minule sme sa bavili s chalanmi z autobors presne o tomto modely a velmi mi ho odporučili

Odpovedať na Juraj Dlhý
Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov