Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Honda Civic: Dynamika a efektívnosť

Honda oslavuje 50 rokov svojho, vo svojej triede kraľujúceho, modelu Civic hatchback. Uvedením výlučne hybridného modelu sa navyše dokončuje elektrifikácia európskeho modelového radu.

Honda predstavila 11. generáciu úplne nového modelu svojho ikonického globálneho kompaktného automobilu, Civic e:HEV. Úplne nový hybridný Civic, ktorý stavia na 50-ročnej histórii, spája silný výkon a efektivitu s vyššou úrovňou vnútorného komfortu, vizuálnej príťažlivosti a celkovej použiteľnosti. Úplne nový Civic, ktorý je štandardne vybavený osvedčenou technológiou hnacieho ústrojenstva e:HEV spoločnosti Honda, dokončuje misiu značky elektrifikovať všetky jej hlavné európske modely do konca roka 2022.

Prístup prostredníctvom „radostného“ dizajnu

Vo svojom najnovšom šate Civic stelesňuje nový, progresívny „radostný“ prístup k dizajnu. V spojení s vývojovým princípom spoločnosti Honda „Maximum človeka, minimum stroja“ (M/M) tento spoločný prístup formoval všetky aspekty dizajnu a vývoja modelu Civic. Úplne nový Civic má elegantnú a športovú siluetu, ktorá sa dosiahla znížením línie kapoty o 25 mm v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, zatiaľ čo plocha skla bola zväčšená, aby vytvorila svetlý a vzdušný interiér. Na dosiahnutie vyžarovania a rafinovaného, prémiového pocitu sa použila čistejšia, bezhlučná povrchová úprava s precíznejšími pásmi a líniami prvkov zvýrazňujúcimi kľúčové detaily.

Nižšia charakteristická línia zvyšuje sebavedomý výzor vozidla a poskytuje lepší výhľad zo zadných sedadiel. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Civic bola základňa A-stĺpika umiestnená viac dozadu tak, aby bola zarovnaná so stredom predných kolies, čo dáva vozidlu vyváženejšie proporcie z profilu, ako aj širší a istejší výzor zo všetkých uhlov. Najvyšší bod línie strechy bol umiestnený viac vpredu, ako mal predchádzajúci Civic, pričom mierny sklon k dverám batožinového priestoru vytvára elegantný vzhľad v štýle prúdnice. Vďaka tomuto uhladenejšiemu profilu karosérie sa pneumatiky zdajú byť väčšie a v kombinácii so širším rozchodom a užším lemovaním podbehov kolies dosahuje športový, k terénu priliehajúci výzor. Napriek novému prístupu k estetike, preslávená praktickosť a ľudské myslenie rodiny Civic zostáva kľúčovou charakteristikou. Napríklad bočné zrkadlá sú teraz pripevnené priamo k predným dverám, čím pomáhajú znižovať zbytočné mŕtve uhly a prispievajú k bezpečnosti vodiča aj cestujúcich. Civic je známy tým, že je to poctivý hatchback a 11. generácia nie je výnimkou, pretože poskytuje viac priestoru a využiteľnosti ako kedykoľvek predtým. O 35 mm dlhší rázvor umožnil konštruktérom vytvoriť väčší a pohodlnejší priestor v kabíne, ako aj zlepšiť dynamický výkon a stabilitu v priamom smere.

Konštrukcia dverí batožinového priestoru je teraz zo živicového materiálu, čo je pri modeli Civic prvýkrát. Vyvinutý s použitím novej výrobnej technológie, v porovnaní s predchádzajúcim modelom Civic bola hmotnosť znížená o 20 %, čo uľahčuje otváranie a zatváranie. Okrem toho boli podporné pánty posunuté smerom von, čím sa dosiahla čistejšia línia strechy, prispeli však aj k novému uhladenejšiemu dizajnu zadnej časti. Vo vnútri modelu Civic zvýrazňuje horizontálny štýl palubnej dosky šírku kabíny, ktorá v kombinácii so širším zorným poľom pôsobí skutočne vzdušne a otvorene. Interiér tiež ťaží z nových hmatateľných, vysokokvalitných materiálov v celom rozsahu, vrátane nápadných detailov vetracích otvorov s kovovým plástovým vzorom, ktoré sa tiahnu po šírke palubnej dosky. Vo vyššej triede Advanced je displej vodiča pre lepšiu viditeľnosť vybavený 10,2- palcovým HD farebným LCD panelom. Nový Civic ponúka aj intuitívny balík infotainmentu. Veľkosť centrálnej dotykovej obrazovky sa zväčšila na deväť palcov a bola posunutá nahor, aby sa minimalizoval pohyb očí nahor a nadol. Systém sa dodáva s bezdrôtovou kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto, aby sa cestujúci mohli pripájať aj na cestách. Pre ešte lepší zážitok cestujúcich sú triedy Elegance a Sport navyše vybavené ôsmimi reproduktormi, zatiaľ čo trieda Advance obsahuje 12 prémiových reproduktorov BOSE, ktorých zvuk dosahuje kvalitu reálneho koncertu.

Pokročilá a efektívna hnacia sústava e:HEV

Osvedčená technológia hnacieho ústrojenstva e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) od spoločnosti Honda sa ponúka ako štandard a jej aplikácia v modeli Civic zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítium-iónovej batérie a dvoch kompaktných, ale výkonných elektromotorov spárovaných s novo vyvinutým 2.0-litrovým motorom s priamym vstrekovaním s Atkinsonovým cyklom. V kombinácii poskytuje hnacie ústrojenstvo maximálny výkon motora 135 kW a krútiaci moment 315 Nm. Najnovšia iterácia spaľovacieho motora má vo svojej architektúre niekoľko nových prvkov, ktoré pomáhajú dosiahnuť tepelnú účinnosť 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle pre sériový cestný automobil. Primárnu hnaciu silu úplne novému modelu Civic dodávajú dva výkonné elektromotory, ktoré vzájomne spolupracujú. Motor je riadený novou kompaktnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá sa teraz pod kapotou nachádza spolu so zvyškom hnacieho ústrojenstva. Hoci je naša najnovšia verzia inteligentnej pohonnej jednotky, tentokrát umiestnenej pod zadnými sedadlami, menšia a ľahšia, ťaží zo zvýšenej hustoty energie.

Tento systém poskytuje pocit okamžitého krútiaceho momentu a silného zrýchlenia, pričom stále ponúka vynikajúcu účinnosť. Toto pokročilé hnacie ústrojenstvo dokáže plynule prepínať medzi EV, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli, a prispôsobiť tak odozvu vozidla podľa potreby. Ústredným prvkom systému e:HEV je pevná prevodovka, ktorá bola navrhnutá tak, aby minimalizovala mechanické trenie a je riadená inteligentnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá optimalizuje vozidlo pre každú jazdnú situáciu. Cieľom úplne nového modelu Civic je dosiahnuť emisie CO2 nižšie ako 110 gramov na km, čo je v testoch WLTP menej ako 5 l/100 km. Starostlivá pozornosť bola venovaná aj hnaciemu ústrojenstvu a manažmentu hluku, aby sa vytvorilo pokojné, upokojujúce prostredie v kabíne a zároveň sa zlepšili celkové jazdné vlastnosti vozidla. Výsledkom je hladký, lineárny pocit počas akcelerácie. Táto rafinovaná hnacia sústava sa spája so silným, upokojujúcim ovládaním a stabilitou v priamom smere, čo sú základné kamene modelu Civic počas celej jeho histórie. Civic 11. generácie je vybavený o 35 mm dlhším rázvorom kolies a širším rozchodom zadných kolies v porovnaní s jeho predchodcom, čo pomáha poskytovať lepší výkon v priamom smere a v zákrutách, zatiaľ čo nové guľové čapy s nízkym trením a revidovaný predný tlmič zlepšujú dynamický pocit.

Nový Civic bude tiež prvým modelom, ktorý využíva novo navrhnutú štruktúru karosérie stabilizujúcu predné sedadlá, čím poskytuje cestujúcim väčšiu stabilitu a pohodlie.
„Každý nový Civic prichádza s veľmi vysokými očakávaniami a pri tomto modeli najnovšej generácie sme sa zamerali na to, aby obohatil pocity, emócie a každodenný život vodiča a pasažierov,“ hovorí Tomoyuki Yamagami, vedúci veľkého projektu pre úplne nový Civic e:HEV. „Moderní spotrebitelia hľadajú emocionálny štýl, pútavú jazdnú dynamiku a výnimočnú využiteľnosť a my sme to splnili, keď sme nové technológie a vývojový étos uplatnili novým inovatívnym spôsobom. Úplne nový Civic, ktorý využíva našu špičkovú technológiu e:HEV a pokročilé bezpečnostné prvky, ponúka presvedčivú možnosť pre tých zákazníkov, ktorí chcú prijať novú éru elektrifikácie. Verím, že existujúci aj noví zákazníci budú touto najnovšou generáciou modelu Civic a vývojom, ktorým prešiel, prekvapení.“

Honda SENSING

Úplne nový Civic obsahuje aj rozšírenú sadu pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča, systém SENSING od spoločnosti Honda. Nová 100-stupňová predná širokouhlá kamera a vylepšená technológia rozpoznávania zlepšujú schopnosť modelu Civic identifikovať chodcov, cesty, hranice a iné vozidlá vrátane motocyklov a cyklistov. Prvýkrát je úplne nový Civic vybavený sonarovými senzormi – štyrmi vpredu a štyrmi vzadu. Okrem vylepšeného brzdového systému na zmiernenie následkov kolízie, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a technológie i-ACC, Civic disponuje aj novými prírastkami komplexnej ponuky aktívnej bezpečnosti, informácie o mŕtvom uhle, sledovanie priečnej premávky a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.

Okrem novej technológie aktívnej bezpečnosti boli začlenené aj nové konštrukčné komponenty, ktoré spĺňajú prísne bezpečnostné normy Euro NCAP, medzi ktoré patria: prídavné nosníky dverí, ktoré zlepšujú výkon pri bočnom náraze, bezpečnostné dosky nosníka predného nárazníka, ktoré absorbujú energiu nárazu a znižujú tak riziko úrazu nôh a kolien, celkovo 11 airbagov vrátane bočných airbagov pre zadné sedadlá, kolenné airbagy pre pasažierov na predných sedadlách, ktoré znižujú riziko zranenia pasažierov pri čelnom náraze a predný stredový airbag na sedadle vodiča, ktorý zabráni zrážke vodiča a predného spolujazdca pri bočnom náraze. Úplne nový Civic e:HEV, ktorý kombinuje rafinovaný, čistý dizajn exteriéru, prémiový svetlý a vzdušný interiér, pokročilé bezpečnostné a komfortné technológie a dokonalú kombináciu hospodárnosti a výkonu, je doteraz najdynamickejším, najefektívnejším a najbezpečnejším Civicom. Od svojho uvedenia na trh v roku 1972 sa modelov Civic predalo viac ako 27,5 milióna kusov v 170 krajinách. Úplne nový Civic stavia na úspechu predchádzajúcich generácií a sľubuje, že po príchode do Európy od jesene 2022 stanoví nové štandardy triedy.

HONDA CIVIC XI – nová generácia oficiálne!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov