Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ssangyong Tivoli Grand – Dvojitý drak útočí!

Ssangyong Tivoli Grand je novinkou na trhu, z ktorého by mal Útvar hodnoty za peniaze veľkú radosť.

Intro

Od dnes je možné na slovenskom trhu kúpiť nový model automobilky SsangYong. Ide o model Tivoli Grand, rodinné kombi SUV, ktoré sa zaradí medzi modely Tivoli a Korando. Na slovenskom trhu model Tivoli Grand štartuje už na 16 190 eur s DPH. Súčasne s uvedením modelu Tivoli Grand na slovenský trh spúšťa SsangYong akčnú ponuku tohto modelu – Tivoli Grand Style+. V rámci tohto akčného modelu získa zákazník STYLE+ paket alebo SPORT paket so zvýhodnením 1 000 eur. Cenník akčného modelu Tivoli Grand Style+ na stiahnutie tu. Akčnú ponuku rozširuje SsangYong tiež na menší model Tivoli – v rámci akčného modelu Tivoli Style+ získa zákazník STYLE+ paket taktiež so zvýhodnením 1 000 eur. Cenník akčného modelu Tivoli Style+ na stiahnutie tu. Akčné ponuky platia do konca roka 2021. Viac informácií na: www.ssangyong.sk.

Tivoli Grand skutočne prekvapilo!

Nezvyknem hodnotiť hneď na začiatku, ale spravím výnimku. S ťažko vyslovujúcim menom (preklad dvojitý drak) to má na trhu ťažké a musí bojovať tvrdšie ako všetky zaužívané a vžité značky. Nie, nebudem k nemu benevolentnejší, hoci si to možno zaslúži. Je to naozaj dobré a funkčné auto, ktoré za dané peniaze poskytuje veľmi slušný vnútorný priestor s dostatkom potrebnej výbavy.

Xenofóbiu odložíte navždy preč!

Tivoli Grand nie je koncepčne nové auto, je to len nástupca modelu XLV a rovnako ako predchodca vychádza z klasického krátkeho modelu Tivoli, ktorý nedávno prešiel modernizáciou. Predné partie a bočný profil v bordovej farbe ale vyzerajú veľmi zaujímavo a nevšedne. Vzhľadom na ich skoršie modely, kedy ľudom podvedome dizajn evokoval čínske výrobky, je veľké Tivoli už skôr taký euro-americký neutrál. Škoda len zadnej neforemnej časti, ale aj napriek tomu vyzerá už naozaj tak, že sem právom patrí. Čo mňa na dizajne najviac zaujalo je kaskádovitý profil a konkrétne na konci kapoty pri čelnom skle je malý strmý výbežok s chrómovou lištou prerývajúcou klasické ramienkové stierače. Ďalším zaujímavým prvkom je decentný spojler kufrových dverí, ktorý je tiež o čosi vyššie ako línia lisovaného plechu s pevnostnými vybratiami strechy a ostré línie na bokoch. Zaujímalo by ma, ako tieto prvky ovplyvňujú aerodynamiku a či nie sú náhodou skôr na škodu, ale to je len hlasná úvaha.

Kráľovský priestor

Chcete priestranné  a pohodlné auto, ktoré veľmi pohodlne odvezie celú rodinu a veľa batožiny? Tivoli Grand presne také je. V interiéri sa prelínajú rôzne druhy plastov a čalúnenia, až sa sprvu zdá, že je zbytočne prekombinované a to vrátane volantu, ktorý ma väčšiu časť venca tenšiu, akurát spodná časť je výrazne hrubšia. Je to však len vecou vkusu, ja osobne by som ešte ubral čierneho lesklého plastu nie preto, že sa mi vyslovene nepáči, ale skôr z praktického hľadiska. Mám rád heslo „menej je niekedy viac“. Nami testovaná verzia mala 10,25-palcový LCD displej prístrojovej dosky s veľmi prijateľnou grafikou, ktorý poskytuje aj rôzne štatistické ukazovatele, aké som dlho nikde nevidel napr. reálne množstvo spotrebovaného paliva za jazdu.

S preklikávaním funkcií na volante som mal prvé dni menšie problémy, ale nakoniec som sa s tým zžil. Dotykové rádio je naozaj len rádio, ale zato poskytuje možnosti zrkadlenia. V kufri je voľných litrov až-až, hoci nakladacia hrana je vyššie a samotný kufor je pomerne členitý. Čo ma však mrzí, tak sú plasty po bokoch, ktoré sa rýchlo poškrabú a znehodnotia. Klasická kobercovina je po bokoch odolnejšia. Aj dvojitá podlaha, položená vo vyššej polohe na podperných lištách, vyžaduje pri manipulácii kumšt.

Ide slušne ale aj papá

Nový preplňovaný motor nie je žiadny trhač asfaltu. S pomerne veľkým autom v spojení s automatickou prevodovkou Aisin s hydrodynamickým meničom (mínus 20 Nm v porovnaní s manuálom) hýbu veľmi slušne, až som ostal opakovane príjemne prekvapený. Nie je to športiak, a vytočenia motora do obmedzovača sa nedočkáte ani v športovom režime. Prevodovka má jednoducho striktne nalinkované, kedy už vytáčanie motora nemá zmysel a preradí ďaleko pred červeným poľom otáčkomera.

Celkovo je tento tandem naladený na komfortnú jazdu. Pod plnou akceleráciou však treba s prednokolkou dávať pozor, aby vás nerozhodilo do strán. Celkovo svižnejšia jazda už aj v menších vyjazdených koľajach rodenému pohoďakovi nesvedčí a často ho musíte volantom korigovať. V príjemnom komforte vás odvezie aj do role aj do divadla. Musíte sa ale zmieriť s tým, že Tivoli Grand má v ponuke iba jediný, a ten vykazoval v teste priemernú spotrebu v kombinovanej prevádzke zhruba 9,0 l/100 km. Na jeho obranu však musím povedať, že v čase testu ešte nebol riadne zabehnutý. Prekvapil aj pohľad pod kapotu, bez kvanta krycích plastov, celkom čisté a vzdušné riešenie, s olejovým filtrom na vrchu a krásnym prístupom ku všetkému „spotrebnému“.

Tivoli je  podľa mňa jednoducho a logicky postavené auto, ktoré spĺňa aktuálne štandardy a osobne by som sa ho určite nebál! P.S. Ssangyong plánuje veľkú slovenskú ofenzívu.                                                         

Čo treba uznať        

  • Vysoká hodnota za peniaze.

Čo nám chýbalo      

  • Menej čiernych lesklých plastov v interiéri.

Čo nás prekvapilo   

  • Nadpriemerne dosť miesta v oboch radoch aj v kufri, len 1000 kg brzdený prívesný vozík

SsangYong Tivoli je ako zlatá rybka

Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo e-XGI 6ºAT Style

Cena a záruka:

  • Základ/test  16 190/ 21 830 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor:

  • preplňovaný zážihový  R4/16, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 175 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za n.ú. s, Vmax = 175 km/h, spotreba výrobca WLTP/test  7,77/9,0 l/100km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 720 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov