Land Cruiser je auto, ktoré vám poskytne neopísateľné zážitky vždy a všade. Až škoda, že väčšina z nich terén okúsi len sporadicky. Minimodernizácia priniesla napr. iný tvar predného nárazníka v oblasti hmlových svetiel. Nami testovaná najvyššia výbava Executive má tmavú chrómovú masku chladiča, čierne lišty okien a zadné kryty svetiel s mliečnym efektom. Vo vnútri je štandardne čierny kožený interiér.
Silu nezaprie
Tak ako letokruhy charakterizujú prirodzený prírastok dreviny, tak tu znamenajú radikálny nárast výkonu pod kapotou tradičnej hranatej karosérie. V porovnaní s predchádzajúcou pohonnou jednotkou s rovnakým objemom má o 20 kW (27 k) vyšší výkon, o 50 Nm vyšší krútiaci moment (150 kW/204 k, resp. 500 Nm) a lepšie emisie. To sú parametre k verzii s automatickou prevodovkou, ktoré testujeme. S manuálnou má motor nižší krútiaci moment. Rozdiel v neprospech manuálu je značných 80 Nm, ale zato ním disponuje v o dosť širšom spektre otáčok. Výkon motora ostáva totožný pre obe verzie prevodovky. Automat však vďaka vyššej porcii krútiaceho momentu jazdí dynamickejšie, ekonomickejšie a pri využívaní hmotnosti môžete naozaj jazdiť efektívne. Automatická prevodovka presne vie, čo robiť. Spočiatku sa možno zdá, že radí a podraďuje častejšie, napr. pri jemnom stúpaní v konštantnej rýchlosti, ale snaží sa motor držať v tom najlepšom švungu a jednoducho nedovolí zadýchanie alebo trápenie. Ostal som prekvapený, ako rýchlo sa zbiera pri akcelerácii. Navyše Land Cruiser nemá problém jazdiť ani maximálnou konštrukčnou rýchlosťou, aj keď v tomto type auta to vôbec neláka. Pochváliť musím aj naladenie podvozka. Pri rozbitých terénnych prejazdoch sa cítite ako v bavlnke, pri navolení režimu Sport alebo Sport+ dôjde k značnej eliminácii bočných náklonov vďaka kyneticko-dynamickému systému zavesenia (KDSS).
Nezastaviteľný
Vďaka jazdným režimom si naozaj môžete prispôsobiť auto tak, aby zvládlo všemožné udalosti na ceste alebo v teréne. V porovnaní so staršími modelmi Land Cruiser J120 je aktuálna generácia J150 už viac elektrická. Systémy vám však môžu zachrániť krk v zložitom teréne. Mám na mysli okrem iného funkciu Crawl Control, ktorú regulujete vrchným združeným ovládačom pod ovládaním klimatizácie. Pohon každého kolesa pracuje takpovediac nezávisle, aby pomohol autu prekonať prekážku alebo sa vyhrabať zo zajatia terénu. Nemusíte robiť takmer nič, len točiť s volantom a auto sa o všetko postará samo. A to aj pri zapadnutí, kedy by ste sa s plným plynom pravdepodobne zahrabali ešte viac a položili auto na brucho.
Pracovný luxus
Toyota v interiéri pripravila aj nový multimediálny systém. Je rýchlejší a má logické usporiadanie. Povedzme si na rovinu, je to aj tak stará škola, ktorá má byť v prvom rade funkčná a užitočná. Pri jazde v teréne oceníte aj neodmysliteľné digitálne zobrazenie náklonov karosérie, len musíte deaktivovať predné parkovacie senzory, lebo o ne hneď prídete pre grafické priblíženie prekážky, aj keď to bude len hrubšie steblo vyššej trávy.
Stručne
Čo treba uznať
- Vynikajúca spotreba motora.
Čo nám chýbalo
- Ostrekovač cúvacej kamery, menší hluk od zadných kolies.
Čo nás prekvapilo
- Eliminácia náklonov v športovom režime, senzor tlaku aj v rezervnom kolese.
Toyota Land Cruiser 2,8 D-4D 204 k 6°AT 4×4 Executive
Cena (základ/test) 46 990 /65 590 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 2 755 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 3 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 243 – 258 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 9,9 s, Vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 9,3 – 9,7/9,9 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth –
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 9,0
- Batožinový priestor: 640 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov