Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz E 220 d 4Matic – Taký vznešený oxymoron

Mercedes – Benz Triedy E možno na ceste prehliadate, no od teraz ho budete vyhľadávať.

Nová Trieda E prešla nie tak dávno modernizáciou, ktorú postrehnete vďaka novým predným svetlám s pozmeneným tvarom. V zadných partiách sú hlavným poznávacím znakom teraz už dvojdielne horizontálne svetlá nesúce sa až na kapotu kufra. Čo sa týka vzhľadu, tak aj v decentnej farbe vie a naozaj aj vzbudzuje emóciu, ale u mňa až pri opakovanom pohľade. Spoza volantu som sa nevedel vynadívať na dvojité zalomenie prednej kapoty. Aj také detaily totiž robia výhľad nezameniteľným a nezabudnuteľným. Nami testovaný model v AMG Line prudko zatraktívnili aerodynamickým bodykitom, čo mňa však tešilo viac sú väčšie brzdy a to aj v kombinácii s takmer základnou motorizáciou a pohonom všetkých kolies. Navyše je znížený a má selektívne tlmiče. Ostal som však prekvapený, že aj napriek tomu sa pocitovo výrazne nakláňa.

Známy, ale predsa nový…

Interiér možno na prvý pohľad pôsobí nezmenene. Zamerať sa totiž treba na detaily. My sme vo verzii Avantgarde mali jeden z troch vzorov volantov, ktorý mi však príde nie celkom ideálneho tvaru. Je skôr vyšší ako širší, čiže nie úplne kruhový. Nesie množstvo dotykových plôch ovládania systému MBUX, ktoré nie sú mojou šálkou kávy.

Vyššia manažérska voľba v atraktívnom kabáte!

Tradičnejšie ovládanie s hmotnými tlačidlami mám radšej. Pre náročnejších a všímavých došlo aj k zmene a rozšíreniu funkcii nového systému MBUX s dobre známou funkciou Hey Mercedes (Ahoj Mercedes). Interiér postavili na kvalitných základoch, po stránke vkusu sa mi nepáčilo sivé jaseňové drevo, ktoré má síce prírodnú štruktúru, ale nenesie v sebe punc grácie, aký by si nová Trieda E zaslúžila. Farebné kombinácie a použité materiály si viete navoliť podľa chuti a preferencií.  Tu za mňa platí, že menej je niekedy viac a volil by som radšej prírodnejšie farebné tóny. Potešilo ma poloelektické nastavovanie anatomických sedadiel, kde ostal posuv manuálny. Bez elektrického posunu totiž viem veľmi ľahko žiť.

Tradícia v ústraní

Tradičné karosárske verzie vymierajú. Ja však sedany zbožňujem a nedám na nich dopustiť a to aj napriek ich relatívnej nepraktickosti. Mierne ma zaskočil kufor, ktorý nemá rovnú podlahu. Tiež dvojité dno mi neprišlo ako úplne najpevnejšie, ale na manažérsku limuzínu, či exkluzívnejší taxík viac ako postačujúce riešenie. Tiež som ostal prekvapený, že po odistení zadných sedadiel z kufra sa operadlá sami nesklopili, a musel som ich otvoriť z vnútornej strany kabíny.

Je potrebných 6 valcov?

V duchu som bojoval s odpoveďou. Verdikt? Privítal by som ich, ale určite nie silou – mocou. Výkonový deficit nie je žiadny, poteší aj vynikajúca spotreba a pružnosť v spolupráci s 9 stupňovou automatickou prevodovkou.

Čo treba uznať

  • Vynikajúca spotreba motora.

Čo nám chýbalo

  • Výraznejšia farba.

Čo nás prekvapilo

  • Kufor bez rovnej podlahy.

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic

Cena (základ/test)                                          53 550/75 696 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 143 kW (194 k)  pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 144 – 166 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 7,6 s, Vmax = 232 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 5,5 – 6,3 /5,8 l/100km.

Konektivita a batožinový priestoroth – áno

  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,25
  • Batožinový priestor: 540 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov