Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Citroën Berlingo 1,5 BlueHDi – Bombastické Berlingo

Citroën Berlingo s naftovým motorom je ostrieľaný harcovník, ktorý v atypickej farbe na cestách doslova vyniká.

Je horúcim adeptom na brutálne praktické a univerzálne rodinno-pracovné auto. Vďaka vnútornému priestoru a variabilite dokonale skĺbi potreby početnejšej rodiny a to pokojne aj so psom. A cez týždeň môže ešte plniť funkciu plnohodnotného úžitkového auta malého živnostníka či remeselníka. Tieto roly skutočne zvládne na výbornú.

Vzdušnosť vedie

Praktickosť, variabilita, vzdušnosť… až cena. To sú faktory, ktoré charakterizujú úžitkovú hodnotu. A tu tieto rodinne orientované dodávky vyhrávajú na celej čiare. Do auta zmestíte skutočne veľa. Priestor a praktické odkladacie priestory sú silnými benefitmi interiéru. Ja osobne by som určite zvažoval príplatkovú konzolu medzi predné sedadlá.

Svietiaci diesel

Pohľad do cenníka ďalej doslova šokuje. Naftová pohonná jednotka je lacnejšia ako trojvalcová zážihová verzia. Rozuzlenie je totálne prosté. Rozdiel je v tom, že naftový zástupca má manuál, benzín je vždy s automatom. Takže ak chcete preraďovať rýchlosti, ostáva v hre jedine diesel. Ten sa navyše vyznačuje citeľne vyšším krútiacim momentom a okrem iného s ním môžete ťahať ťažší prívesný vozík. Rozdiel je nezanedbateľných 300 kíl pre brzdený príves. A popravde, aj napriek všetkým trendom sa moderná 1,5-litrová pohonná jednotka do tohto auta skutočne hodí. Ak ho nebudete ničiť v meste krátkymi trasami, občas vypálite DPF filter, potom vás odmení citeľne priaznivejšou spotrebou v porovnaní s malým trojvalcovým benzínom. Za maličký nedostatok považujem deaktiváciu systému Štart-Stop, ktorý tu je štandardom. Vypína sa totiž v menu dotykového displeja, ktoré tradične nemá pamäť, takže to musíte urobiť po každom naštartovaní. Škoda, že nie je prítomné hardvérové tlačidlo.

Vydarený naftový rodinný úžitkáč! 

Motor svojím hlukom vôbec nevyčnieva z davu a ani pri vyšších rýchlostiach nepôsobí v kabíne rušivým dojmom. Vyššie umiestnenú kulisu radiacej páky by som vo svojom subjektívnom rebríčku presnosti klasifikoval v spodnej polovici, nie je to vôbec žiadna tragédia, skôr dekády známa bežnosť či typická vlastnosť väčšiny francúzskych áut. Verzia Shine (z angličtiny svietiť, žiariť) ponúka bohatú komfortnú a bezpečnostnú výbavu. Okrem iného je tu sériovo dodávaná parkovacia kamera so zadnými senzormi, takže cúvanie s „veľkým autom“ nebude robiť problémy ani opatrnej a obozretnej mamičke, ktorá by pri parkovaní mohla ľahko poškodiť štandardné 17-palcové disky. Aj vy ste podvedome zvyknutí pri Berlingu na fádne neutrálne farby? Potom vás hnedá metalíza Cuprite určite odrovná. V tme vyzerá síce ako bežná hnedá, na slnku sa však javí ako tmavá oranžová a skutočne autu pristane.

Aj na necesty

Nie, nemá štandardne pohon 4×4, nahrádza ho ale príplatkový, ale zato šikovný systém Grip Control s funkciou Hill assist descent za 350 eur, ktorý v sebe obsahuje jazdné režimy určené na cestu, do blata či snehu a samozrejmosť je aj asistent pri zjazde z kopca. Ovládate ho cez otočný volič na stredovom paneli pri riadiacej páke a mierne nad ním je tlačidlo na spomínaný zjazd z kopca. A komu  náhodou nestačí elektronický pomocník, tak stále sa dá zohnať  aj verzia od úpravcu Dangel s pohonom všetkých kolies.

Citroën BX GTI 16V – Už ani neviem, kedy som nejaký zazrel

Stručne                                                             

Čo treba uznať       

  • Atraktívny vzhľad v netypickej farbe.

Čo nám chýbalo     

  • Asférické spätné zrkadlá/systém sledovania mŕtveho uhla.

Čo nás prekvapilo  

  • Veľmi dobrý cestovný komfort.

Citroën Berlingo 1,5 BlueHDi 130k 6°MT Shine

Cena a záruka:

  • Základ/test  14 990/23 390 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 4 roky / 60 000 km.

Motor:

  • preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 138 –142 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,5 s, Vmax= 183 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,4/6,3 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8
  • Batožinový priestor: 597 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov