Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Najlacnejšia diaľnica pre 450 000 Slovákov je stále mimo hru!

Diaľnice na Slovensku sa otvárajú vo veľkom. Teda, pokiaľ sa bavíme o západe. Východ stále ostáva doslova panenský a ešte pár rokov tak určite aj ostane.

Malebný východ našej malej republiky dlhodobo bojuje s nedostatočnou cestnou infraštruktúrou. Kým pri Bratislave sa stavia o 106 – veď len nedávno otvorili zaujímavé úseky „súkromnej“ diaľnice D4/R7 vrátane Lužného mostu, tak na východe sa nedeje nič. Aby som bol presný, byť dopravným inžinierom, tak sa za niektoré výtvory na D4/R7 skutočne hanbím. Výjazdy zakončené na horizontoch klasickými križovatkami… to smrdí prúserom a vysokou nehodovosťou. Naozaj nechápem, prečo zjazdy neriešili síce drahším, ale bezpečnostným spôsobom bez križovania ciest ale pripájaním, tak ako sa to robí takmer všade vo svete. Ale budiš…

K tomu nadnárodné fiasko v podobe nedotiahnutia križovatky D4/D1, alebo ten totálne zmätočný výtvor na prejazd z ulíc Slovnaftská x Bajkalská, slabé dopravné značenie… no neviem, ja by som to za týchto okolností určite neotvoril.

Ale späť k téme. Pochádzam z východu, a tento kraj po diaľnici túži dekády. Ľudia tam prácu nemajú, politici na tam žijúcich ľudí kadia, a pomoc je v nedohľadne. Preto som sa rozhodol priniesť niekoľko zaujímavých faktov, ktoré prezentuje Občianske združenie Diaľnica Zemplín, ktoré určite budú zaujímať nejedného motoristu.

Priority výstavby diaľnic na Slovensku v nasledujúcom období:

1. priorita – výstavba úseku Turany – Hubová – Žilinský kraj (stav cestnej siete – 119 km diaľnic, 19 km rýchlostných ciest)

2. priorita – výstavba D3 – Žilinský kraj (stav cestnej siete – 119 km diaľnic, 19 km rýchlostných ciest)

3. priorita – výstavba R4 – Prešovský kraj (stav cestnej siete – 106 km diaľnic, 5 km rýchlostných ciest)

4. priorita R2 – Trenčín – Zvolen – Košice – Trenčiansky kraj (stav cestnej siete – 87,5 km diaľnic, 12 km rýchlostných ciest), Banskobystrický kraj (stav cestnej siete – 0 km diaľnic, 127 km rýchlostných ciest), Košický kraj (stav cestnej siete 22 km diaľnic, 15 km rýchlostných ciest)

5. priorita – tunel Karpaty – Bratislavský kraj (stav cestnej siete – 117 km diaľnic, 9 km rýchlostných ciest).

NDS prináša dopravné reálie po otvorení súkromných diaľnic

Vedeli ste, že?

• Región Zemplín je rozlohou väčší ako Bratislavský, Trnavský alebo Trenčiansky kraj (stav cestnej siete 0 km diaľnic, 0 km rýchlostných ciest).

• Z celkového počtu 5 464 060 obyvateľov SR tvoria obyvatelia Zemplína 8,23 % populácie Slovenskej republiky – aj napriek tomu je Zemplín neskutočne zanedbávaný.

• Za posledných 11 rokov sa do diaľnic investovalo viac ako 10 miliárd eur. Zemplín dostal 0.

• Výstavba diaľnice Dargov – Michalovce by stál menej ako 250 miliónov EUR. Ide o jeden z NAJLACNEJŠÍCH úsekov v histórii a aj napriek tomu stále nepatrí k prioritám vlády.

• Viete, že len výkup pozemkov pod bratislavský obchvat stál 330 miliónov EUR a následná výstavba ďalších 1,76 miliardy EUR.

• Písal sa rok 2008, kedy do nášho regiónu prišiel posledný významný investor. V iných regiónoch ale pribúdajú ako huby po daždi. To fakt musia ľudia zo Zemplína chodiť za prácou do Bratislavy, Trnavy alebo Nitry? Od roku 2016 naše vlády prostredníctvom Ministerstva hospodárstva podporili sumou 416 324 062,- EUR vznik 12 948 pracovných miest na Slovensku! Viete koľko ich bolo na Zemplíne? A teraz si sadnite – 70. Bez diaľnice tam nikto nikdy nepríde

• Na Slovensku máme celkovo 19 najmenej rozvinutých okresov. A viete, že takmer POLOVICA JE ZO ZEMPLÍNA.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov