Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Zákaz vjazdu do Tatier? Tvrdé rozhodnutie možno čoskoro

Čistá bezemisná zóna v našich Tatrách je novým plánom Ministerstva dopravy a výstavby SR. Ak vstúpi do platnosti, tak sa vytvoria zóny, do ktorých vstúpime len s elektromobilom.

Za projekt je zodpovedné Ministerstvo dopravy a výstavby SR a driving.digital, mimovládna organizácia pre inovácie v doprave. Predpokladá sa, že do roku 2030 bude región Vysokých Tatier uzavretý pre spaľovacie vozidlá. Som zvedaví, čo s ľuďmi, ktorí tam pracujú a hlavne žijú… a to sa nebavíme o tom, že polovicu Tatier vlastní J&T…

Nahradiť spaľovacie autá majú elektrobusy a železničná sieť. Pribudnú aj nové promenády a cyklotrasy. To však neznamená úplný zákaz súkromnej automobilovej dopravy, pokiaľ hovoríme o doprave s nulovými emisiami. Projekt umožňuje vjazd a parkovanie súkromným elektromobilom. Nič to však nemení na fakte, že ak nadobudne účinnosť, automobilová doprava v oblasti Vysokých Tatier by mala citeľne klesnúť. Nuž, pokiaľ dovtedy všetci turisti navštevujúci tento nádherný región neprejdú na elektriku.

GreenWay: Boom elektromobility alebo rekordy v nabíjacej sieti

A ja sa tak pýtam sám seba. Je správne, ak sa začne (nielen) v Tatrách mohutne stavať nová infraštruktúra? Nové hotely a služby? Ťažiť drevo sa bude aj tak len starými „elkatéčkami“ a pracovníci budú aj tak len používať klasické motorové píly na benzín.

Požičané zo stránky driving digital: Doprava sa viaže na všetky rozhodujúce odvetvia ekonomiky Slovenska, určuje stupeň rozvoja, vyspelosti, udržateľnosti a smerovania krajiny. Doprava vytvára imidž.

  • Rozvoj regiónov nie je možný bez kvalitnej dopravnej infraštruktúry.
  • Doprava vytvára a približuje pracovné príležitosti.
  • Verejná osobná doprava je indikátorom uplatňovania štátnej inovačnej politiky.
  • Inovácie v doprave reštartujú slovenské podnikateľské prostredie, zvýšia výkonnosť a odolnosť ekonomiky, posilnia konkurencieschopnosť Slovenska

To naozaj neznie zle, ale neviem sa zbaviť pocitu, že to je len čistý populizmus vzhľadom na krátke časové obdobie.

Batéria elektromobilu – Totálne drahý špás?

Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ja osobne si nepredstavujem inováciu tak, že mne (resp. poctivo pracujúcej spoločnosti vytvárajúcej skutočné hodnoty) len niečo zakážu, ale adekvátnu náhradu v časovej a finančnej rovnováhe neponúkajú (to jest 5,5 hodiny eko-trasa Bratislava-Snina). Veď do roku 2030 nebude dostavaná ani plná diaľničná sieť zo západu na východ. Tatry navyše nie sú jediným národným parkom. Predstavte si také krásne a pokojné Poloniny, ktoré na rozdiel od Tatier nemajú tak našľapnútý cestovný ruch a investície od súkromných finančných skupín. Cestovný ruch je biedny (turistov je veľa, ale peňazí veľa nenechávajú) a ľudia sú tam jednoducho odkázaný na spaľovacie autá, lebo aj hromadná doprava autobusmi je striedma… Obávam sa, že všetky tieto rozhodnutia spojené s eko/bio politikou ešte urýchlia demografický odliv ľudí z chorobnejších regiónov…Ale možno práve o to ide, obmedziť slobodu pohybu, individuálnu dopravu a teda aj súkromné vlastníctvo. Naozaj neviem (teda viem, ale radšej pomlčím), prečo sa všetky zmeny poslednú dobu deju formou nátlaku a nie prirodzenou obmenou, s ktorou by bol spojený priaznivý vývoj finančnej istoty občanov Slovenska.

Poriadne sa započúvajte do textu, ktorý ide napr. z úst ministra dopravy, alebo ostatných celebrít a do konca aj z fachu auto-moto sveta…

A takto nejako by to malo vyzerať…Myslíte si, že to je reálne? Veď Tatry sú Tatrami aj hlavne kvôli chladnejšiemu počasiu plného snehu, kedy sa spoliehať len na elektrinu nosnej infraštruktúry asi nebude tým pravým orechovým. Navyše, zima a hory, nejaká tá metelica, poškodenie elektrických vedení… a množstvo ďalších rizík, ktoré v tom najkatastrofickejšom scenári nemusia dopadnúť šťastne ako pre človeka tak pre prírodu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov