Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota Tundra – Všetko veľké, len motor „malý“

Toyota Tundra je jedným z najsilnejších a najpopulárnejších pick-upov na svete. A občas ich zahliadnete aj ja našich cestách, hoci ich hlavnou destináciou je Severná Amerika. Majestátna, pre niekoho možno trošku drsne metrosexuálna, nová verzia, však v súvislosti s novými trendmi prišla o osemvalcové motory.

Našťastie, Toyota zjavne vie čo robí, a prináša dôstojnú náhradu. Napriek tomu, že ide o produkt japonskej automobilky, v typickom americkom segmente pick-upov odvádza skvelú prácu, a plnohodnotne konkuruje tamojším pick-upom ako  Ford F-150 alebo RAM 1500. Zdá sa, že najnovšia verzia poskytne naozaj  všetko, čo uspokojí potreby moderných zákazníkov. Škoda len, že prišla o silnú 5,7-litrovú osemvalcovú pohonnú jednotku. Náhrada však určite ničím neurazí. Hovoríme o 3,5-litrovom preplňovanom twin-turbo šesťvalci , ktorý v základnej verzii generuje výkon 395 koní a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Tí, ktorí chcú urobiť viac, si môžu zvolený hybrid postavený na rovnakom motore – potom dostanú výkon 444 koní a 790 Nm.

Takýchto čísel je viac než dosť aj v obrovskom pickupe, ktorého najlepším dôkazom je maximálna hmotnosť prívesného vozíka.  Benzínová verzia môže ťahať príves s hmotnosťou až 4 620 kg. V prípade hybridu to bude 5 435 kg. Na korbu bude majiteľ môcť naložiť určite viac ako jednu tonu, avšak to bude závisieť aj od veľkosti kabíny. K dispozícii budú dve verzie s rôznymi rozmermi: Double Cab a Crew Max.

Toyota Land Cruiser: Kde iní končia…

Obe by mali poskytnúť dostatok priestoru a pohodlia pre 5 osôb. V top verziách dostaneme okrem iných kožené čalúnenie alebo rozsiahle multimédiá so 14-palcovou! obrazovkou. V nižších verziách bude uhlopriečka postačujúcich 8 palcov. K dispozícii je tiež kompetný balík podporných systémov s asistentom ťahania…

Najzaujímavejším návrhom sa však javí variant TRD (Toyota Racing Development), ktorý sa zaraďuje do skupiny športových pick-upov. Zákazníci získajú väčšiu svetlú výšku, špeciálne pneumatiky, dodatočné výstuhy rámu a odpruženie so zvýšeným zdvihom. To všetko je okorenené agresívnym príslušenstvom v podobe širších nárazníkov alebo výrazných farebných doplnkov.

Nová Tundra má bohužiaľ jednu vážnu nevýhodu – rovnako ako predchádzajúce verzie nebude v Európe oficiálne k dispozícii. Dostať sa k nej viete iba cez individuálny dovoz a následnú úpravu na európsku špecifikáciu. Ceny v USA sľubujú, že predaje budú celkom silné – základná verzia štartuje od 36 tis. dolárov po zhruba 60 000 dolárov  v prípade verzie TRD. To že sú autá v USA výrazne lacnejšie, nie je žiadna novinka…

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov