Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Rely Dakar 2022: Hybrid Audi RS Q e-tron

Nemecká automobilka respektíve jej divízia Audi Sport oznámila, že pre budúcoročné preteky Rely Dakar 2022 pripravuje terénny model RS Q e-tron. Nové Audi má okrem atraktívneho dizajnu k dispozícii elektrický pohon a benzínový generátor energie.

Prestížne vytrvalostné preteky Rely Dakar trvajú dva týždne a denné etapy na africkom kontinente merajú niekedy až 800 kilometrov. Veľký záujem médií v kombinácii s obrovskou športovou výzvou je hnacím motorom aj pre značku Audi. Plánuje totiž postaviť elektrický automobil za 150 dní, avšak nabíjať sa bude len desiatky minút namiesto rýchleho tankovania.

Audi však dalo terénnemu vozidlu s obrovskou svetlou výškou dva elektromotory, ktoré vyvinuli inžinieri a technici špeciálne pre preteky Audi e-tron FE07 Formula E. Nabíjanie elektrickou energiou je však dokonale navrhnuté. V aute je benzínový generátor, a to vysokovýkonný TFSI, ktorý vyrába elektrickú energiu potrebnú na pohon elektromotorov.

Všetko sa zdá byť nelogické a neekologické, ale opak je pravdou. Tento typ spaľovania produkuje menej škodlivých látok ako bežné motory a je tu aj vyššia účinnosť. Zástupcovia automobilky Audi dúfajú, že po prvý raz v histórii by náročné púštne preteky Rely Dakar mohlo vyhrať hybridné vozidlo. Posádka aj samotné auto sa už intenzívne pripravujú na preteky Rely Dakar 2022, ktoré odštartujú začiatkom budúceho kalendárneho roka.

V okolí španielskej Zaragozy sa preto podrobili intenzívnemu osemdňovému testu. Dcérska spoločnosť Volkswagenu testovala terénne SUV na nespevnených povrchoch už v júli, ale až teraz premiérovo otestovala jeho schopnosti v „afrických“ podmienkach. Počas intenzívnych testovacích jázd na Pyrenejskom polostrove absolvovali tri dvojčlenné tímy takmer 1800 km.

Audi RS Q E-Tron dosiahol na štrkových a šotolinových cestách maximálnu rýchlosť 180 km/h. Podľa vývojového inžiniera Audi Arnaua Niubóa Boscha v nehostinnej púšti nebudú žiadne možnosti na nabíjanie, preto automobilka so štyrmi kruhmi v znaku zvolila inovatívny koncept nabíjania. Do automobilu nainštalovali spomínaný vysoko efektívny motor TFSI od DTM.

Jeho súčasťou je prevodník energie, ktorý počas jazdy nabíja vysokonapäťovú batériu. Spaľovací motor pracuje v obzvlášť efektívnom rozmedzí od 4500 do 6000 otáčok za minútu. Maximálny systémový výkon elektronického pohonu je 500 kW. Aký výkon bude použiteľný  počas Rely Dakar 2022 ovplyvnia svojimi podmienkami a pravidlami samotní organizátori.

-jj-, zdroj, foto a video: Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov