Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

FORD Tourneo Custom Active – Priestor je len základ

Ford Tourneo Custom Active je ako stvorený pre tých, ktorí to s aktívnym životným štýlom myslia skutočne vážne.

Tourneo Custom je vo všeobecnosti jedno z najinteligentnejších veľkopriestorových áut. Verzia Active ide ešte o krok ďalej. Má dvojfarebné lakovanie, spodná časť nárazníkov a spodná časť karosérie majú lesklú šedú farbu Magnetic a rovnakú farbu majú aj lemy blatníkov. V spojení so základnou oranžovou farbou Orange Glow krásne vyniknú šedé prvky. Okrem toho má štandardne predĺžené nástupné schodíky na oboch stranách, pozdĺžne strešné lyžiny, samozrejme posuvné dvere na oboch stranách, osvetlenie nástupných prahov, tmavé okná od B-stĺpika smerom dozadu, otvárateľné okienka v posuvných dverách. To sú prvky, ktoré sú nanajvýš užitočné na aktívny život s rodinou a priateľmi, na ktorý je verzia Active stvorená. A je tu ešte jedna dôležitá vec: Tourneo Custom má v treťom rade štandardne sedadlá 2+1, ale verzia Active má aj v treťom rade tri samostatné sedadlá. To zabezpečuje maximálnu variabilitu. Aktívny životný štýl má totiž mnoho tvárí, a tak priestor je len jedna stránka auta určeného pre takýto štýl, využiteľnosť, praktickosť a variabilita sú však rovnako dôležité.

Priestor je len jedna strana mince, variabilita a praktickosť druhá.

Ako som už naznačil, Tourneo Custom má v druhom aj treťom rade tri samostatné sedadlá. Každé s nastaviteľným sklonom operadla a navyše každému sedadlu môžete sklopiť operadlo dopredu, každé sedadlo môžete potom vyklopiť dohora a v prípade potreby aj vybrať. Krajné miesta sú navyše vybavené kotevnými okami ISOFIX pre bezpečné ukotvenie detskej sedačky, prostredné sedadlá zasa majú zo zadnej strany operadla stolík s držiakmi nápojov. To nie je všetko, sedadlá v druhom rade totiž môžete otočiť do protismeru a vytvoriť tak konferenčnú konfiguráciu sedenia. Otvorene si však povedzme, že otáčanie sedadiel nie je jednoduché. Prostredné sedadlo stačí otočiť, ale krajné musíte medzi sebou vymeniť – sedadlo sprava musíte dať na ľavú stranu a zľava zasa na pravú. Okrem toho musíte medzi sebou vymeniť a otočiť koberce. Samotná komplikovanosť nevadí, rýchlo sa to naučíte a zrejme to nebudete robiť každý deň. Vadí však, že sedadlá sú ťažké. Aj keď sú samostatné, majú podobnú hmotnosť ako dvojsedadlo v Citroëne Spacetourer, Opli Zafira Life, Peugeote Traveller či Toyote Proace Verso. Na druhej strane musím uznať, že tá hmotnosť má opodstatnenie. Na jednej strane cítite, že sedadlá sú pevné. Keď sa do nich opriete, nedeformujú sa, za jazdy nedrnčia. Na strane druhej majú v sebe integrovaný aretačný mechanizmus, ktorý ich drží vo vzpriamenej polohe (keď je operadlo sklopené dopredu a sedadlo so sedákom vyklopené) bez toho, aby ste sedadlá museli vyviazavať nejakou gumičkou.

Nezabúda na nikoho  

Pre kvalitnejšie cestovanie má verzia Active v strope čítacie lampičky, reproduktory aj výduchy klimatizácie. Samozrejmosťou je samostatné ovládanie klimatizácie pre zadnú časť kabíny zo stropu. Verzia Active má dokonca prídavné kúrenie pre zadnú časť kabíny a doplnkové elektrické kúrenie PTC pre vodiča a spolujazdca, čo urýchľuje zahrievanie priestoru vpredu. Plus aj v zadnej časti kabíny – samostatne pre druhý a samostatne pre tretí rad sedadiel – je niekoľko USB konektorov, pasažieri majú k dispozícii odkladacie priečinky a na oknách majú vyťahovacie roletky, aby v lete zmiernili silu slnečných lúčov. Veľmi užitočným prvkom batožinového priestoru je deliaca stena za sedadlami, ktorá bráni tomu, aby sa niečo z kufra posunulo pod nohy pasažierov. Pravda, keď potrebujete previezť niečo dlhé, pokojne môžete túto stenu odložiť.

So šiestimi stupňami

Ku kvalite cestovania neodmysliteľne patria pohon a podvozok, veď v konečnom dôsledku práve ony ju definujú. Testovaný model mal pod kapotou preplňovaný dieselový dvojliter TDCi EcoBlue s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 415 Nm. V spojení s manuálnou prevodovkou má mild-hybridnú techniku, no s automatom ju nemá. Motor má tichý chod a poskytuje veľmi slušnú dynamiku. Automatická prevodovka má iba šesť stupňov, ale neplynú z toho žiadne nevýhody, ktoré by stáli za zmienku. Dokonca, keď si za mernú mincu vezmem spomínanú štvoricu konkurentov, tak výkonovo podobný motor s osemstupňovým automatom točí v stovke na najvyšší prevodový stupeň zhruba  rovnaké otáčky ako Ford Tourneo Custom so šesťstupňovou prevodovkou – konkrétne okolo 1 900 ot.min-1. Pravda, šesť stupňov znamená väčšie odstupy medzi jednotlivými stupňami, preto má motor vo Forde občas nízke otáčky, nie je však zúrivo podtočený. Zaujímavo je riešená možnosť manuálneho radenia – tlačidlami +/– priamo na voliči. Verzia Active nemá oproti ostatným modelom Tourneo Custom nijako upravený podvozok – ani dvihnutý, ani tuhostne upravený, ani lepšie chránený. V rámci konkurencie je ten podvozok azda najpevnejší, ale vzhľadom na to, že rázy sa ani cez tlmiče, ani cez silentbloky nedostávajú do karosérie, tá tuhosť vás neotravuje. K silným stránkam patrí aj riadenie, odozva kolies na riadenie precízne a na pomery tejto triedy áut rýchle, posilňovač je príjemný a aj tvar volantu je dobrý. Avšak samotný volant by mohol byť bližšie k telu.

Ford Tourneo Custom Active je stvorený na rôznorodé aktivity vrátane takých, ktoré vyžadujú relatívne veľké náčinia – bicykle, wakeboard, surf, paraglajd… Adekvátne tomu má priestor, ale aj zhruba 30 rôznych konfigurácií interiéru.

Čo treba uznať

  • Vynikajúca variabilita, aretačný mechanizmus sedadiel.

Čo nám chýbalo

  • Pádielka prevodovky pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká hmotnosť sedadiel.

Ford Mustang – Zákonom (ne)chránený

Ford Tourneo Custom L2 2,0 TDCi EcoBlue A6 Active

Cena (základ/test)                                          31 990/46 702 € vrátane DPH

Záruka                                                           5 rokov alebo 200 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 136 kW (185 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 415 Nm pri 1 750 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 174 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h n. u., vmax=180 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 7,2 – 10,3/8,2 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priesotr 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 1 900 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov