Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ford Mustang – Zákonom (ne)chránený

Ford Mustang s vidlicovým osemvalcom pod kapotou je divoký americký žrebec, ktorému Európska únia drží nôž pod krkom.

Ak by existoval oficiálny rebríček automobilových legiend, tak som presvedčený o tom, že Ford Mustang by sa nachádzal na popredných priečkach. Veď ikonický americký „muscle car“ poznajú aj tí, ktorí sa o autá veľmi nezaujímajú. Mustang  so silným motorom skrátka na európskych uliciach neustále priťahuje pohľady a človek by povedal, že ešte dlho bude. Realita je však taká, že stále prísnejšie emisné normy s novými benzínovými osemvalcami na starom kontinente príliš nerátajú.

Ford Mustang preto u nás onedlho zdražie a vrcholným verziám dokonca hrozí vyhynutie. Dosť bolo pesimistických rečí, Mustang je ešte stále z veľkej časti o zábave a v tomto duchu sa bude niesť aj redakčný test. Veď sa len pozrite na ten 4,8 metra dlhý kabriolet s mohutnou prednou kapotou, postavený na 19-palcových hviezdicových diskoch. Nedávny facelift mu navyše pomohol k agresívnejšiemu vzhľadu a na palube sa odvtedy nachádza aj viacero technologických noviniek.

Interiér je v mojich očiach spojením klasických tvarov a moderného sveta. Nenájdete v ňom žiadny trčiaci displej, všetko je zapracované v jednej línii. Pochvalu si zaslúžia sedadlá, ktoré nepotrebujú byť ultimátne športové, ale telo podržia a navyše umožňujú obsedieť aj na dlhších trasách. Z Mustangu je pre jeho proporcie pomerne obťažný výhľad a vodič potrebuje získať odhad. Za volantom je inak z môjho pohľadu všetko v poriadku. Digitálny prístrojový štít je dobre čitateľný, má niekoľko úrovní zobrazení a ovláda sa jednoducho – tlačidlami na volante. Stredový displej je síce umiestnený mimo zorného poľa a treba k nemu sklopiť zrak, no má rýchle reakcie a intuitívne rozmiestnenie ikon, takže som si naň rýchlo zvykol. Kvalitou spracovania Ford Mustang za prémiovými značkami zaostáva a občasné vŕzganie plastov tu nie je ničím výnimočným. Zadné sedadlá sú iba núdzové a s možnosťou usadenia ďalšej dvojice pasažierov určite nepočítajte.

Bežná jazda s Mustangom bola, na moje prekvapenie, obzvlášť pohodlná. Tento fakt pripisujem 19-palcovým diskom kolies i pneumatikám s profilovým číslom 40. Zásluhu na komfortnom pocite z jazdy majú zaiste aj adaptívne tlmiče Magne Ride. Elektronika totiž neustále upravuje ich tuhosť, čím (okrem iného) prispieva k zníženiu náklonov v zákrutách a lepšej priľnavosti. V zrýchlení na rovinke je Ford Mustang majster, no nestratí sa ani na kľukatých cestách. Auto s vodičom komunikuje a cítiť spätnú väzbu vo volante. Posilňovač riadenia si pritom môžete nastaviť v režimoch Komfort, Normal a Sport. Zaujímavosťou je funkcia Line Lock, pri ktorej sa zablokujú predné kolesá a 1,8 tony vážiaci kabriolet prešmykuje zadkom na mieste. Pred šprintom si týmto spôsobom môže zahriať gumy.

Čerešničkou na torte je päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 324 kW (440 k) a najvyšším krútiacim momentom 529 Nm. Motor má príjemne kontrolovateľný výkon, ožíva v strednom pásme otáčok a rád sa nechá vytáčať. K motoru neodmysliteľne patrí aj výfuková sústava so štyrmi koncovkami. Výfuk môže bublať v pretekárskom režime alebo v režimoch Normal a Sport. Pre blaho susedov sa dá prepnúť aj do tichého režimu.

Agregát spolupracuje s modernou 10-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá v ostrých režimoch kope, až vás to bolí, no inak radí hladko, občas preskočí stupne a prispieva tak k nižšej spotrebe paliva. Mimochodom, tá sa drží na úrovni 15 litrov benzínu a vyššie podľa toho, ako jazdíte.

Pokiaľ sa poponáhľate, Ford Mustang 5,0 Ti-VCT V8 s automatom môžete mať za 55 490 eur. To je vzhľadom na osemvalcový motor, zážitok z jazdy a kult jeho osobnosti veľmi dobrá ponuka.

Čo treba uznať

  • Jazda s osemvalcom je zážitok.

Čo nám chýbalo

  • Kvalitnejšie spracovanie interiéru.

Čo nás prekvapilo

  • Európsky charakter auta

Ford Mustang 5,0 Ti-VCT V8 GT má v sebe heliport

 

Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 GT Convertible

Cena (základ/test): 46 990/60 570

Záruka: 5 rokov alebo 120 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový V8/32 V, zdvihový objem valcov 5 038 cm3 , max. výkon 324 kW (440k) pri 7 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 529 Nm pri 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 258 – 270 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax =250 km/h, spotreba výrobca/test 11,3 – 11,9/13,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 408 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov