Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Minitest: Fiat Tipo – Bez kompromisov

Fiat Tipo nie je u nás predajným hitom, no jeho úroveň je podstatne vyššia.

V azda najnabitejšej triede (okrem všakovakých SUV či crossoverov) nie je jednoduché presadiť sa. Fiat Tipo ma však pri každom teste prekvapí, že ich na cestách nie je viac. Upúta už príjemným vzhľadom (najmä predné čelo je vynikajúce). V interiéri ponúka neúrekom miesta na každom (dobre tvarovanom) sedadle aj pohodlné nastupovanie, usadenie detí do sedačiek či uloženie batožiny do batožinového priestoru. Vodiča potešia niektoré typicky „fiaťácke“ prvky, ako možnosť zapínať a vypínať adaptívnosť tempomatu, alebo zvýšiť účinok posilňovača riadenia pri parkovaní. V neposlednom rade tiež veľa funkcií ovládaných klasickými tlačidlami a nie cez menu na displeji i dobrý, hrubý, kožou obšitý volant s rozumne rozmiestnenými ovládačmi.

Čo však poteší azda najviac, je samotná jazda. Relatívne malý trojvalček je primerane „nadupaný“ turbom, ťahá veľmi slušne a plynulo už „zdola“ (max. krút. moment pri 1 500 ot.min-1). Vďaka tomu si s 5-stupňovou prevodovkou vystačí v meste, no prekvapivo aj na diaľnici, kde z cca 3 500 otáčok pri 130 km/h v pohode ešte zrýchľuje a spotreba sa pohybuje okolo 7 l/100 km. V meste je to potom cca 6,4 l/100 km. No nielen motor prispieva k veľmi dobrému pocitu. Nesmieme zabudnúť na celkovo príjemnú hladinu hluku, solídne naladený podvozok, ktorý aj napriek jednoduchej zadnej náprave primerane sedí a nebuchoce v jamách.

Jednoducho súčasný Fiat Tipo je vyspelý a dospelý automobil bez evidentných slabín, no s mnohými očividnými prednosťami. Medzi ne – nekameňujte ma, prosím – určite rátam aj ponuku dieselového motora.

Čo treba uznať

  • Plnohodnotné auto za dobrú cenu.

Čo nám chýbalo

  • Jemnejšie ciachovaný otáčkomer

Čo nás prekvapilo

  • Pozitívne živosť základného motora.

Fiat Ducato – 40 rokov oslavuje modernizáciou

FIAT Tipo  city life 1,0 FireFly 100 k                             

Cena a záruka:

  • Základ / test: 13 290 / 17 840 €
  • Záruka: 2 roky / neobmedzene km, rozšírená o 3 roky (100 000 km) na výrobné chyby

Motor

  • zážihový, prepĺňaný, objem valcov 999 cm3, R3/12V, max. výkon 74 kW (100 k) pri 5 000  ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 1 500 ot.min-1. Emisie 152 – 145 CO2 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 11,8 s, vmax = 192 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 5,5 – 5,8 / 6,6 l / 100 km.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov