Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW R 18 Transcontinental a BMW R 18 B – Germánski Američania

Nové BMW R 18 Transcontinental a R 18 B: „Big Boxer“ ako Grand American Tourer pre luxusné cestovanie a ako Bagger pre štýlové cestovanie nielen po amerických diaľniciach.

R 18 Transcontinental je ideálny pre cestovanie a jazdy na dlhé vzdialenosti v americkom štýle, a to ako pre jazdu sólo, tak aj so spolujazdcom a batožinou. Naproti tomu model R 18 B je navrhnutý ako “stroj pre jazdcov” poskytujúce emotívny potešenie z jazdy a je ideálny pre štýlové cestovanie a výlety.
Medzi špeciality nového modelu R 18 Transcontinental patrí predná kapotáž s vysokým veterným štítom, veterným deflektorom, prístroje so štyrmi analógovými kruhovými ukazovateľmi a 10,25-palcovým farebným displejom, prídavný svetlomet, zvukový systém Marshall, ochranný rám motora, bočné kufre, zadný kufor, vyhrievanie sedla, chrómované ozdobné prvky a motor v striebornej metalíze. Naproti tomu nový model R 18 B sa zaobíde bez zadného kufra a presne v štýle “Bagger” je vybavený okrem iného nízkym veterným štítkom, štíhlejším sedlom a motorom v matne čiernej metalíze.

Najvýkonnejší boxer BMW všetkých čias

Srdcom je dvojvalcový motor typu boxer, “Big Boxer”, ktorý bol pre modely radu R 18 vyvinutý úplne novo. Nielen jeho pôsobivý vzhľad, ale aj technické parametre ukazujú na jeho väzbu na tradičné vzduchom chladené motory boxer od BMW Motorrad, ktoré poskytujú inšpiratívne jazdné zážitky už viac ako sedem desaťročí, presne od roku 1923, kedy sa začali vyrábať. Nový motor “Big Boxer” má dokonca aj niektoré rovnaké konštrukčné prvky, ako je napríklad oddelený blok a skriňa prevodovky a ventilový rozvod OHV s dvojicou vačkových hriadeľov. Súčasný motor má však spaľovacie priestory navrhnuté na základe najnovších poznatkov, je vybavený štvorventilovou technikou, nepriamym vstrekovaním a dvojitým zapaľovaním. Na rozdiel od predchádzajúcich vzduchom chladených dvojventilových motorov boxer od BMW Motorrad má kovaný kľukový hriadeľ motora “Big Boxer” uprostred prídavné hlavné ložisko, ktoré zabraňuje nežiaducim vibráciám vznikajúcim v motore s takto veľkým zdvihovým objemom. Najvýkonnejší dvojvalcový plochý dvojvalec, aký kedy bol ponúkaný v sériovo vyrábanom motocykli, sa vyznačuje objemom 1802 cm3 a dosahuje výkon 67 kW (91 k) pri 4750 1 / min. V rozmedzí 2000 až 4000 otáčok za minútu poskytuje za všetkých okolností krútiaci moment viac ako 150 Nm a tiež živelný záťah a zvuk.


Šesťstupňová prevodovka je umiestnená v dvojdielnej hliníkové skrini a ozubené kolesá majú šikmé ozubenie. Spätný chod je k dispozícii ako voliteľná výbava. Radí sa manuálne a je poháňaný elektromotorom (štartérom) cez vložený prevod. Rovnako ako u všetkých motocyklov BMW s motormi typu boxer je aj v prípade nových modelov R 18 Transcontinental a R 18 B krútiaci moment prenášaný z prevodovky na zadné koleso spojovacom hriadeľom s krížovým kĺbom – v prípade modelov R 18 sú tieto diely poniklované a otvorené, takže odkrývajú pohľad na fascinujúce techniku. Vzadu je použitý uhlový prevod a vpredu u výstupe z prevodovky je inštalovaný tripoidní kĺb, ktorý kompenzuje dĺžkový rozdiel vznikajúci pri prepruženie.

BMW MOTORRAD rozširujú ponuku príslušenstva na R18 A R18 CLASSIC

Dvojrúrový rám z ocele vystužený tvarovanými plechovými diely, zadná kyvná vidlica s integrovaným pohonom a veľmi tuhú stavbou. Prvky odpruženia zámerne nie sú elektronicky riadené. Namiesto toho teleskopická vidlica a zadné centrálna pružiacu jednotka s progresívnou charakteristikou a automaticky nastaviteľným predpätím zaisťujú vynikajúcu kontrolu nad kolesami z ľahkej zliatiny a komfortné odpruženie.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov