Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW L7 by Karl Lagerfeld – najhonosnejšia sedma všetkých čias?

Priznám sa, na cestách vyhľadávam autá, ktoré sú viac ako -dsať rokov staré. Práve tento víkend som v Bratislave zahliadol starší model BMW 7 E32 na dobových kolesách Borbet a z diaľky som sa na neho nevedel vynadívať. Čim som však prišiel bližšie, bolo to horšie a horšie, ale stále pomerne zachraniteľné. Toto je však iný príklad, dobový originál v štýlovej úprave. Pozrite si BMW L7 by Karl Lagerfeld z generácie E38.

Karl Lagerfeld patril medzi ikonických a najčinorodejších módnych návrhárov 20. a 21. storočia. Sústredil sa na luxus a modernosť svojho umenia. Tieto elementy zanechal aj v automobilovom priemysle, keď nechal upraviť, podľa vlastného návrhu, tri manažérske sedany BMW radu 7. Jedna z nich sa verejnosti predstavila od 22.do 27. júna v galérii súčasného umenia Danubiana na podujatí s možnosťou registrácie vstupu –  THE PRIVATE COLLECTION by BMW.  Neprehliadnuteľné oranžovo-hnedé BMW radu 7 Karla Lagerfelda s prívlastkom Individual je v poradí druhým súkromným BMW radu 7 z návrhárovej garáže a dvojfarebná kombinácia exteriér ho zaradila k skvostom celého modelového radu – hnedá metalíza (Chestnut Brown) a zlato-oranžová metalíza (Gold Orange) sú citlivo zladené do výnimočného celku. Zvýrazňujú prémiový charakter automobilu a jeho významné postavenie medzi manažérskymi sedanmi. Lagerfeld pri vyberaní luxusného a reprezentatívneho vozidla siahol po limitovanej sérii extrapredĺženého variantu radu 7, označovaného ako L 7. Vozidlo vyrobené v roku 2000 bolo z malej série 899 kusov a Lagerfeld si ho opäť, tak ako pri svojom prvom BMW, nechal vyšperkovať podľa vlastného, nekompromisného návrhu. Oproti „dlhej sedmičke“ bola L 7 dlhšia o ďalších 25 cm. Automobilka štvrť metra karosérie získala predĺžením stredového stĺpika. Predĺžený bol aj rázvor kolies. Na dĺžku tak Lagerfeldove BMW meria 5,37 metra. Limitovaná séria bola vyrábaná v rokoch 1997 – 2001 a pod kapotou návrhárovho luxusného BMW bije dvanásťvalcové srdce s objemom 5,4 litra. Jeho výkonové maximum vrcholí hodnotou 240 kW / 326 k. Dlhá karoséria i množstvo výbavových prvkov v interiéri zdvihli hmotnosť vozidla z pôvodných 1 995 kg dlhej verzie na 2 215 kg luxusnej L 7. Maximálny krútiaci moment limuzíny je 490 Nm. Agregát s mamutím záťahom, no lahodným a zamatovým prejavom, vystrelí ťažký koráb na 100 km/h za vtedy obdivuhodných 7 sekúnd.

Z modelového radu 7 predstavovala ultra limuzína L 7 to najlepšie a bola určená špeciálnej klientele s nadštandardnými požiadavkami v každom aspekte: od jazdných komfortných vlastností, až po luxus a najmodernejšiu technológiu na palube. BMW L 7 bolo vyrábané do konca výroby generácie E38, ktorú v roku 2001 nahradilo BMW radu 7 s označením E65.

Interiér Lagerfeldovho BMW je vyzdobený čokoládovo hnedou kožou. Jej výnimočnosť podčiarkuje prešitie. Lagerfeld si vybral kontrastnú oranžovú niť. Drevené obloženie pohodlného a veľkorysého interiéru reflektovalo na módne trendy prelomu milénia. Karl Lagerfeld si potrpel na špeciálnu výbavu. Napriek tomu, že už samotné BMW L 7 ponúkalo dostatok komfortu. V niektorých verziách sa dokonca objavilo pripojenie na internet. Zadné sedadlá majú priestor na zvládnutie extra dlhých vzdialeností bez únavy a bolesti chrbta, nechýbali chladničky, fax, prehrávač VHS, televízia, rozkladacie stolčeky. Lagerfeld si nechal domontovať pre pasažierov na zadných sedadlách zábavný systém, výkonné audio, o bezpečnosť Lagerfeldových pokladov sa staral trezor a komfort, vyzdobený množstvom detailov, uzatváral dávkovač vreckoviek vo dverách. BMW L 7 módnej ikony malo aj špeciálne označenie – Designed by Karl Lagerfeld – je na drevených dvierkach zdobené zlatou farbou. Modely z konca výroby L 7 mali priehradku oddeľujúcu predných pasažierov od diania vzadu. Sám Lagerfeld sa však aj tak najradšej vozieval na prednom sedadle spolujazdca. Lagerfeldove BMW bolo unikátne, tak ako sám Lagerfeld.

Lagerfeldove „Sedmičky“.

 Karl Lagerfeld zanechal vo svete módy nezmazateľnú stopu. Navždy si ho zapamätá aj automobilový priemysel. BMW radu 7 generácie E38 totiž nebolo jediné, ktoré nieslo jeho podpis. Návrhár svetového mena v BMW vytvoril tri vrcholové verzie manažérskej limuzíny radu 7. Pre BMW začala spolupráca začiatkom 90. rokov a bola prvá svojho významu, ktorú automobilka zaradila do špeciálneho programu BMW Individual. Najskôr Lagerfeld vtesnal svoj pohľad na krásu plechov i interiéru automobilu BMW radu 7 generácie E32 z roku 1992. Vozidlo v predĺženej verzii 750iL navrhol v dvojfarebnom spracovaní. Strieborná horná časť ostro kontrastovala so spodnou čiernou, čo celkom ladilo k Lagerfeldovému vnímaniu sveta i jeho vlastnému štýlu. Do interiéru sa dostalo unikátne drevené obloženie a špeciálna výbava, ktorá splnila návrhárove požiadavky. Karl potreboval fax, špeciálny držiak na perá a cestu mu spríjemňoval minibar či prémiový audio systém. On sám však napríklad fax ovládal z miesta spolujazdca. Lagerfeld sa totiž nerád vozil na zadných sedadlách, no keďže mal osobného vodiča, návrhár nesedával za volantom, ale na vedľajšom mieste.

Ďalšie BMW Lagerfeld navrhol o štyri roky neskôr a siahol po novšej generácii BMW radu 7 s označením E38. Automobil z roku 1996 nepoužil pre seba, dal mu však svoj nezameniteľný štýl. BMW radu 7 pracovalo v službách berlínskeho hotela Schlosshotel Vier Jahreszeiten.

BMW radu 4 Gran Coupé – Druhá generácia práve prichádza

Karl Lagerfeld sa narodil 10. septembra roku 1933 v nemeckom Hamburgu. Tento dátum pochádza z rodného listu, ktorý sa dostal na verejnosť, no sám Lagerfeld o sebe tvrdil, že sa narodil niekedy v roku 1938, niektoré zdroje dokonca tvrdia, že v roku 1939. Svoj život prežil väčšinou v Paríži, v meste módy, a práve móda z neho spravila ikonu. Počas svojho profesionálneho života patril k najuznávanejším a najvplyvnejším módnym návrhárom.

Od roku 1982 pracoval ako hlavný návrhár značky Chanel. Preslávil sa kontroverznými nápadmi, ktoré dokázal aj zrealizovať. Jeho tvorba je známa výstrednosťou, nápaditosťou, kreativitou a neopozeranou unikátnosťou a dodnes je výraznou zárukou módnej kvality. Po jeho smrti, 19. februára 2019, v parížskej nemocnici, sa na jeho renomé nič nezmenilo.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov