Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mazda CX-5 Skyactiv-G194 Edition 100 – V rukavičkách!

Mazda CX-5 je stredne veľké SUV a právom patrí medzi tie najlepšie na trhu.

V prípade limitovanej verzii Edition 100 výlučne v bielej metalíze dostanete za necelých 40-tisíc € skutočný luxus, ktorý je charakteristický aj príjemným spracovaním. Charakteristické červené sedadlá aj veľký červený koberec s malými koberčekmi a emblémom 1920 2020 je len začiatok. Rukavičky budete potrebovať na biele čalúnenie stredovej opierky alebo držadlá dverí. Farebná kombinácia zapustená do dominujúcej čiernej farby je viac ako len efektná, priam kŕmi oči posádky. V štandarde je napríklad ešte aj strešné okno klasických rozmerov, žiadna panoráma, čo ja osobne preferujem. To, že sa veziete v neobyčajnej Mazde, vám budú vždy pripomínať jedinečné emblémy na diskoch kolies, predných blatníkoch, predných hlavových opierkach alebo na obale kľúča. Zadní pasažieri tiež určite ocenia vyhrievanie krajných sedadiel či dvojicu USB konektorov, šikovne skrytých do lakťovej opierky. Na Mazde zbožňujem intuitívnu ergonómiu ovládania. Človek si jednoducho sadne a ide, všetko si vie nastaviť bez dlhého rozmýšľania.

Menej valcov

Atmosférický štvorvalcový motor nemá reálne menej valcov. Akurát je schopný ich deaktivovať vtedy, keď ich zjavne nepotrebuje, prípadne sa rovno celý vypne. Systém síce možno dokáže ušetriť pár decilitrov benzínu a je šetrnejší k životnému prostrediu, ale nepracuje úplne optimálne a hladko v nízkych otáčkach. Jednoducho som ho cítil aj bez toho, aby som sledoval grafiku na multimediálnom systéme. Ak sa sústredíte, tak určite postrehnete aj zapínanie motora za jazdy. Preto som radšej jazdil v športovom režime, keď automatická prevodovka prirodzene drží vyššie otáčky. Mimochodom, auto pozná len 2 jazdné režimy, čo je na dnešnú dobu netypické, ale určite to nie je krivda, práve naopak. Nezabúdajte, že ide o atmosférický motor, ktorý má priebeh krútiaceho momentu a nemalého výkonu posadený veľmi vysoko. Páči sa mi, ako Mazda aj v dnešnej dobe vie a hlavne chce robiť šoférske autá s intuitívnym ovládaním. Najväčšiu istotu mi dodával pohon 4×4, ktorý pomocou 27 senzorov neustále monitoruje podmienky okolitého prostredia. S týmto pohonom vám sebavedomie rozhodne nebude chýbať na ceste, snehu alebo v teréne. Mimochodom, pri akčnej verzii pripomínajúcej 100-ročné jubileum značky je pohon všetkých kolies samozrejmosťou.

Čo treba uznať

  • Oku lahodiaca kombinácia farieb interiéru.

Čo nám chýbalo

  • Emočnejší zvuk motora.

Čo nás prekvapilo

  • Rafinovane ukryté 2x USB v zadnej lakťovej opierke.

 

Mazda CX-5 Skyactiv-G194 AWD AT Edition 100

Cena (základ/test)                                         

  • 23 295/39 950 €

Záruka                                                          

  • 3 roky alebo 100 000 km

Minitest: Mazda3 – Učiteľka tanca

Motor:

  • atmosférický zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 2 488 cm3, max. výkon 143 kW (194 k)  pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 258 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 182 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 9,2 s, Vmax = 195 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 8,0 /9,4 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 506 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov