Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


HONDA HR-V: Nové kritéria pre komfort interiéru

Inžinieri a dizajnéri spoločnosti Honda inovovali interiér novej generácie hybridného modelu HR-V, aby zohľadnili hodnoty, uspokojili potreby moderných spotrebiteľov a vytvorili atraktívny, ale zároveň praktický automobil.

Šikovným začlenením najnovších konštrukčných technológií spoločnosti Honda a étosu interiérového dizajnu zameraného na koncepty svetla a vetra dosahuje úplne nový model vynikajúcu úroveň vnútorného pohodlia a priestoru v konkurenčnom segmente kompaktných B-SUV.

Funkcia, ktorá bude mať zrejme najväčší vplyv na celkové prostredie interiéru pre cestujúcich, je zároveň najrafinovanejšia. Unikátny systém difúzie vzduchu predstavuje nový koncept klimatizácie. Vetracie otvory v tvare písmena L sú umiestnené v horných rohoch palubnej dosky a poskytujú tak všetkým cestujúcim regeneračné účinky prirodzeného vánku.

„Táto myšlienka sa zrodila z konceptu usmernenia svetla a vetra na zlepšenie komfortu cestujúcich,“ uviedol vedúci veľkých projektov Honda, Yoshitomo Ihashi. „Rozhodli sme sa odstrániť čo najviac zdrojov nepohodlia a inšpiráciu sme hľadali v prírode. Táto nová konfigurácia vetrania rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetrania, pri ktorých sa cestujúci často cítia nepríjemne, pretože vzduch prúdi priamo na nich. Dosiahli sme pocit vzdušnosti s pohodlnejším vnútorným prostredím pre všetkých cestujúcich.“

K dispozícii je otočný ovládač na plynulé prepínanie medzi 3 režimami – normálny výduch s prúdením vzduchu smerom dopredu, systém difúzie vzduchu s inovatívnym jemným prúdením, a uzáver, ktorý výduch uzatvára. Pri zvolení systému difúzie vzduchu režim diskrétne usmerňuje prúd jemného „vánku“ pozdĺž bočných okien a vzduch ovieva líca cestujúcim na predných sedadlách. Vzduch prúdi aj pod strop a vytvára jemný vzdušný vír, ktorý však na cestujúcich neprúdi priamo. Teplo, ktoré v lete preniká cez bočné okná, blokuje vzduchová clona okolo cestujúcich na predných a zadných sedadlách, podobne ako studený vzduch v zime. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu užívať aj výhody vzduchu zo zadnej konzoly. Kombinácia týchto funkcií zaisťuje udržanie stálej vnútornej teploty za každých poveternostných podmienok.

Vytváranie priestoru a pohodlia

Dizajnové prevedenie interiéru modelu HR-V sa sústreďuje na interakciu medzi cestujúcim a automobilom, aby sa stal neoddeliteľnou súčasťou ich každodenného života. Začína sa to okamihom nástupu cestujúcich do auta, až do momentu, kedy z neho vystúpia. Všetky zložky interakcie s novým modelom HR-V sú navrhnuté tak, aby v prvom rade poskytovali optimálny zážitok.

Honda má kabínový filter, ktorý znižuje riziko nákazy Covidom

Každý prvok interiérového dizajnu v štruktúre kokpitu sa snaží sprostredkovať pocit priestrannosti a vzdušnosti, čo spája cestujúcich s vonkajším svetom. Začína sa to oknami, ktoré sú navrhnuté tak, aby prepúšťali čo najviac svetla, pričom vynikajúcu viditeľnosť smerom von podporuje plochá línia kapoty a čisté výhľady, ktoré uľahčujú presné určovanie polohy vozidla na ceste.

Zásadným hľadiskom pre pohodlie interiéru bolo optimálne umiestnenie jeho ovládacích prvkov. Prehľadné a ľahko použiteľné usporiadanie prispieva k pocitu pokoja, pretože ovládanie audio systému a ventilácie, ako aj prístrojová doska, sú umiestnené čo najbližšie k zornému poľu vodiča. Okamžite rozpoznateľné ovládacie prvky umožňujú bezpečné a intuitívne ovládanie.

Honda Civic – 11. generácia narástla a chce byť prémiovou

Na zachovanie rovnováhy medzi štýlom prémiového SUV a výnimočným vnútorným priestorom umiestnili inžinieri spoločnosti Honda všetky komponenty hybridného pohonu do podvozku a motorového priestoru, pričom palivová nádrž sa zmestila pod predné sedadlá. Počiatky tohto prístupu možno nájsť v princípe vývoja spoločnosti Honda „Maximum človeka, minimum stroja“ (M/M), ktorý vychádza z presvedčenia, že účelom technológie a dizajnu je slúžiť potrebám vodiča a cestujúcich.

Vďaka tomu bolo možné novo vyvinuté zadné sedadlá posunúť o 30 mm vzad, čo v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V pridalo ďalšie dva stupne sklonu. Zatiaľ čo priestor pre hlavu je porovnateľný so štandardom triedy, sedadlo v modeli HR-V v štýle sedanu poskytuje viac priestoru pre nohy a ramená o 35 mm, podobne ako pri SUV vyššej triedy.

Z dôvodu ďalšej optimalizácie komfortu pre cestujúcich na predných sedadlách je úplne nový model HR-V vybavený prednými stabilizačnými sedadlami s pevnejšou podložkou, ktoré nahrádzajú predchádzajúcu pružinovú konštrukciu. To pomáha predchádzať únave na dlhých cestách a zvyšuje komfort pri každodennom používaní.

Úplne nový model HR-V e:HEV bude v Európe dostupný koncom roku 2021

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov