Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

BMW M440i xDrive Cabrio: Stávka na istotu

BMW M440i XDrive Cabrio má nevyčerpateľný zásobník jazdných zážitkov, typických pre bavorskú značku.

Keď sme si pred niekoľkými dňami značili do kalendára plánovanú prvú jazdu s novým kabrioletom BMW M440i, vonku bolo chladno a pršalo. Dokonca ešte pár hodín pred našou očakávanou premiérou za volantom nadupaného Bavora, by nikto so zdravým rozumom nejazdil na aute s otvorenou strechou. Májové počasie však napokon vyslyšalo naše prosby a na prvé rande s BMW radu 4 vo verzii Cabrio nám doprialo slnko a príjemných 20 stupňov. Novinka nám tak mohla naplno odhaliť svoje originálne dizajnové prvky s ostrým športovým nádychom, exkluzívnu zelenú metalízu či pôsobivé rozmery karosérie. Totiž, aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, nové BMW radu 4 Cabrio sa pýši rázvorom dlhým až 2 851 mm, pričom celé auto má na dĺžku solídnych 4 770 milimetrov. Oproti predchodcovi tak kabriolet značne narástol, no o svoje športové DNA rozhodne neprišiel. A to hovorím s plným vedomím toho, že BMW M440i xDrive Cabrio má v technickom preukaze zapísanú pohotovostnú hmotnosť atakujúcu 2 tony!

Ide s dobou

Napriek tomu, že hovoríme o športovom kabriolete s horúcou nemeckou krvou, ani v prípade vrcholnej motorizácie nového BMW M440i Cabrio sa nevyhneme prívlastku hybrid. V tomto prípade zatiaľ iba mild-hybrid, takže ani pravoverní fanúšikovia značky nemusia zúfať. Pod kapotou totiž hlavnú úlohu hrá naďalej trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 275 kW (374 k), čo však v praxi nie je ten najdôležitejší údaj. Nadupaný motor sa totiž už v nízkych otáčkach dokáže oprieť predovšetkým o maximálny krútiaci moment 500 Nm. Ten je v novinke dostupný už od hranice 1 900 otáčok, čo hovorí samo za seba. Navyše nezabúdajte, že so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou môže mať kabriolet krátkodobo ešte o 11 koníkov vyšší výkon. Dokonalá súhra pohonného systému v spolupráci s 8-stupňovým automatom Steptronic má na svedomí tiež fakt, že rozmerný kabriolet vystrelí na stovku za 4,9 sekundy. No a úplnou čerešničkou na torte je kombinovaná spotreba na úrovni 7,8-8,4 litra benzínu na 100 kilometrov. Tak čo, ešte stále ohŕňate nad mild-hybridom nos?

Premyslený do detailu 

Extrémne vysokú tuhosť karosérie kabrioletu zlepšuje pridanie špecifických výstuží, hliníkový ochranný panel pod prednou časťou a bočné prahy s vysokou torznou tuhosťou. Výsledkom je, že statická tuhosť karosérie nového BMW radu 4 Cabrio sa oproti predchodcovi zvýšila o 4 percentá. Nízke ťažisko vozidla, lepšie aerodynamické vlastnosti a špeciálne nastavenie geometrie podvozka, uloženia a celkové naladenie zas vyústili do ostrejších jazdných vlastností, lepšej ovládateľnosti a vyššej precíznosti. Je až neuveriteľné koľko zážitkov nám BMW poskytlo počas prvých pár chvíľ za jeho volantom. Už teraz sme zvedaví, čo ukáže plnohodnotný redakčný test.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov