Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 150k – Silnejší znamená lepší?

Škoda Octavia Combi má aj s výkonnejším dvojlitrom neuveriteľne nízky apetít.

Nová Škoda Octavia sa už stihla naplno ukázať aj v našom redakčnom teste a musíme uznať, že verzia Combi v najvyššej výbave Style s motorom 2,0 TDI dopadla na výbornú.

Prečo sme po rovnakom aute siahli v krátkom čase opäť? Preto, lebo nie je celkom rovnaké. Naftový dvojliter sa totiž ponúka v dvoch výkonnostných verziách. Tentoraz sme sa pozreli na silnejšiu. Rozdiel navyše nie je iba v samotnom výkone motora, ale aj v prevodovke. Zatiaľ čo slabšia verzia si musí vystačiť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšia spolupracuje so 7-stupňovým automatom DSG. Cenový rozdiel je 4 000 eur. Oplatí sa?

Pokiaľ jazdíte prevažne v meste, občas sa preveziete za babičkou na vidiek a raz za rok na letnú dovolenku k moru, nemusíte sa báť ani slabšej verzie s výkonom 85 kW (115 k) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Tento variant v ponuke nahrádza jedna-šestku, nie je to žiadny lenivec a pri rozumnej jazde si vystačí so štyrmi litrami paliva na 100 kilometrov. Manuálna prevodovka funguje spoľahlivo a je odstupňovaná nadlho.

Silnejšia verzia motora 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm je vhodnejšia pre tých, ktorí trávia dlhé chvíle na diaľnici. Práve tam totiž oceníte lepšie pružné zrýchlenie, výraznejší nábeh výkonu a povedzme, že aj vyššiu maximálnu rýchlosť. Zvolil by som si ju aj v prípade, že plánujete častejšie využívať ťažné zariadenie. Plne naložený prívesný vozík alebo obytný príves potiahne naftový dvojliter v silnejšej verzii predsa len bezpečnejšie a s väčšou ľahkosťou.

Pokiaľ je vašou podmienkou pri kúpe novej Octavie automatická prevodovka, potom inú možnosť ako naftový dvojliter s výkonom 110 kW zatiaľ ani nemáte. Okrem vyššej ceny silnejšia verzia nemá ďalšie negatíva, ani čo sa týka spotreby paliva. Ja som s týmto motorom jazdil pod hranicou piatich litrov a to som ho nijak zvlášť nešetril. Škoda len, že viacprvková zadná náprava multilink je určená výhradne pre modely s výkonom nad 111 kW. Pri rozhodovaní medzi dvoma verziami motora 2,0 TDI by mohla zohrať zásadnú rolu.

Aká je teda odpoveď na otázku z nadpisu? Myslím si, že v prípade novej Octavie je silnejšia verzia naftového štvorvalca skutočne lepšia. Hovorím to hlavne preto, lebo aj pri vyššom výkone si dokáže držať obdivuhodne nízku spotrebu, čím vyráža tromfy z ruky slabšej verzie. Áno, silnejší variant je o štyri tisícky drahší, no zároveň predpokladám, že na trhu s ojazdenými autami bude v budúcnosti žiadanejší.

Škoda bola aj v roku 2020 neohrozeným lídrom

 

Čo treba uznať

  • Mimoriadne nízka spotreba paliva.

Čo nám chýbalo

  • Parkovacia kamera vo výbave Style.

Čo nás prekvapilo

  • Zmenená logika ovládania palubného počítača.

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 150k 7°AP Style

  • Cena (základ/test) 18 760/30 226
  • Záruka 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 000 – 4 200 ot.min-1 , max. krútiaci moment 360 Nm pri 1 700 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 112 – 141 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,9 s, V max = 222 km/h, spotreba WLTP/test 4,3 – 5,4/5,0 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 640 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov