Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda bola aj v roku 2020 neohrozeným lídrom

Škoda aj napriek komplikáciám spôsobeným koronavírusom COVID-19 vlani udržala svoje vedúce postavenie. Ba čo viac, zaznamenala rekordný trhový podiel.

Vlaňajší rok znamenal pre automobilový priemysel obrovskú zaťažkávaciu skúšku. Pliaga menom COVID-19 prinútila na nejaký čas zastaviť výrobu, predajcovia museli zatvoriť svoje showroomy a na krátky čas aj servisy, neistota a obavy o budúcnosť zo strany zákazníkov sa podpísali pod výrazný pokles predaja áut…  Oproti roku 2019, ktorý bol najsilnejším rokom v predaji vozidiel u nás, zaznamenal trh prepad o takmer 25 %. Zatiaľ čo v rekordnom roku 2019 sme na Slovensku zaregistrovali 110 076 áut kategórií M1 a N1, v minulom roku iba 76 305. Značka Škoda však aj napriek náročným podmienkam, 39-dňovému zastaveniu výroby v českých závodoch a niekoľko týždňovému uzavretiu predajných miest dokázala posilniť svoju pozíciu na Slovensku a navyše dosiahla rekordný trhový podiel až 22,4 %, najvyšší za ostatných 10 rokov. Značka Škoda dodala v minulom roku zákazníkom až 17 064 vozidiel, čím jednoznačne potvrdila svoje dlhodobé vedúce postavenie na trhu. Mimochodom, trhový podiel nejakej automobilky 22,4 %, je v Európske absolútne unikáty. Najpredávanejším modelom sa stala jednoznačne Fabia, nasledovaná modelom Octavia a v prvej pätke najpredávanejších vozidiel na Slovensku je aj tretí model automobilky – Scala. Je nesmierne dôležité, že aj napriek nepriaznivým podmienkam Škoda dokázala uviesť na náš trh štvrtú generáciu modelu Octavia a zároveň úspešne zahájila jej predaj. Jaroslav Hercog, riaditeľ Škoda Auto Slovensko: „Som nesmierne hrdý na dosiahnuté výsledky značky, je za nimi tvrdá práca a vynikajúca spolupráca celého tímu aj našej predajnej siete. Trhový podiel za minulý rok dosiahol 22,4 %, čo je nárast oproti roku 2019 o 2,5 %. Z tohto pohľadu sme najrýchlejšie rastúca značka a mohli sme tak aspoň čiastočne kompenzovať prepad trhu. Zároveň je to dôkaz silnej značky, ktorá i v tejto neistej dobe ponúka svojim zákazníkom a autorizovaných partnerom v sieti Škoda istotu a stabilitu.“

Škoda dominuje vo väčšine segmentov

Jednoznačné prvenstvo značky Škoda potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, ktoré suverénne vedie model Fabia. Kúpilo si ho 4 607 zákazníkov. Na druhom mieste je model Octavia s 3 997 predanými exemplármi a prvú pätku najpredávanejších modelov na našom trhu uzatvára model Scala, ktorý si kúpilo 2 104 zákazníkov. Je zaujímavé, že značka Škoda za ostatné dva roky uviedla na náš trh 3 úplne nové modely – Scala, Kamiq a Octavia a tiež facelift modelu Superb. Všetky sa trafili do požiadaviek zákazníkov na moderné, dizajnovo atraktívne a technologicky vyspelé autá, ktoré sú kvalitné a bezpečné. Model Kamiq, ako malý mestský crossover, napriek tomu, že bol uvedený na trh len koncom roka 2019, sa okamžite dostal na čelo segmentu A0 SUV a získal v ňom takmer 17 % podiel. Rovnako dominovali vo svojich segmentoch aj model Scala, ktorý s predajným podielom 11,4 % ovládol segment kompaktných hatchbackov a tiež model Octavia, ktorá zasa s podielom 21,7 % ovládla segment nižšej strednej triedy. Koncom roka sa pre model Octavia skompletizovala ponuka motorizácií nielen o elektrifikované pohony, ale aj atraktívne deriváty ako je veria RS a Scout. Atraktívna a skutočne bohatá ponuka motorov prispela k výraznému nárastu objednávok v posledných mesiacoch 2020. Model Superb doslova ovládol strednú triedu, keďže jeho predaje tvorili až 43 % tohto segmentu.

Jednotkou pre retailových aj firemných zákazníkov

Na Slovenku patrí značke Škoda už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok tu získala trhový podiel až 24,9 %. To znamená, že takmer každé štvrté auto predané v tomto segmente malo na kapote okrídlený šíp. Trhový podiel tak oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 1,3 %. Ešte výraznejší nárast zaznamenal retailový segment. Ten narástol nielen v rámci trhového podielu na 17,5 % (nárast o 4,8 % oproti roku 2019), ale aj v absolútnych predajných číslach. Kým v roku 2019 Škoda dodala retailovým klientom 4 400 vozidiel, minulý rok to bolo už 4 523 kusov. Rastúci trend zaznamenala Škoda ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, spolupráci s partnerom Volkswagen Finančné služby, stabilným dodávkam, pružnému prispôsobeniu situácie a proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov, udržať. „Chcem sa úprimne poďakovať našim klientom za prejavenú dôveru. Bez nich by sme toto náročné obdobie prekonať nedokázali. Robíme všetko preto, aby sme dokázali zabezpečiť ich potreby a boli im skutočne blízko. Aj vďaka spolupráci s najširšou sieťou našich profesionálnych autorizovaných partnerov, ktoré flexibilne reagovali na požiadavky zákazníkov, sme dokázali poskytovať naše služby a pritom spĺňať prísne nariadenia Úradu verejného zdravotníctva, hovorí Jaroslav Hercog, riaditeľ Škoda Auto Slovensko a dodáva: „Minulý rok preveril našu schopnosť nevzdávať sa a prinášať netradičné riešenia v zdanlivo bezvýchodiskových situáciách, čo potvrdili aj naše predajné výsledky.“

ŠKODA KUSHAQ – Nové SUV pre Indiu

Úspešný vstup do elektromobility

Do tretice, rok 2020 bol pre Slovensko v znamení elektromobility. Aj keď v predaji elektrifikovaných modelov sa s krajinami západnej Európy nemôžeme porovnávať, v minulom roku zaznamenali tieto vozidlá výrazný nárast záujmu. Záujem o plne elektrické vozidlá vzrástol o 456 %, predalo sa ich 918 kusov, čo je celkový trhový podiel 1,2 %. Podiel rastu v segmente plug-in hybridných modelov zaznamenal podobný nárast. Celkovo sa v minulom roku predalo 863 kusov, čo zodpovedá trhovému podielu 1,3 %. Aj tu sú najpredávanejšími modelmi vozidlá značky Škoda. V rámci plne elektrických vozidiel to bolo Citigo iV so 165 predanými kusmi, najpredávanejším plug-in hybridným vozidlom zasa Škoda Superb iV so 175 vozidlami. Trend poukazuje na to, že práve segment elektrifikovaných áut by mal aj v tomto roku rásť najrýchlejšie. Preto Škoda už koncom minulého roka spustila predaj elektrifikovaného modelu Octavia, ktorý je dostupný hneď v troch variantoch: mild hybrid, plug-in hybrid a plug-in hybrid vo verzii RS. V priebehu tohto roka Škoda predstaví ďalšie elektrifikované modely a najočakávanejším autom tohto roka bude v portfóliu značky plne elektrický model Enyaq iV s dojazdom až do 537 km. Ten hneď po svojej svetovej premiére vzbudil veľkú pozornosť a záujem medzi retailovými aj firemnými zákazníkmi. Dostupný je už aj pre slovenských zákazníkov a prvé vozidlá budú jazdiť po našich cestách už v druhom kvartáli tohto roka. Značka Škoda svojim prístupom aj pestrou modelovou paletou iV potvrdzuje, že je na novú éru pripravená.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov