Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Online predaj áut – 1/3 ľudí sa k nemu stavia pozitívne!

Myslím si, že ľudia pomaly ale isto strácajú súdnosť. Narazil som na artikel, štatistiku, ktorá ma pri prvotnom čítaní priam zarazila, ale neskôr mierne upokojila. Online predaj áut sa síce rozmáha, zatiaľ to nie je až také rozsiahle a ľudia našťastie nestrácajú zdravú súdnosť.

Určite ste si všimli, ešte pred pandémiou, že automobilky húfne opúšťajú autosalóny, vymýšľajú radšej lokálne akcie, prípadne tlačia do online predaja. Áno, čítate správne, online predaja áut. Korona tomu tiež zahrala do kariet, kedy veľa ľudí prestalo uvažovať logicky, ale prešli na logiku virtuálnu, lebo opatrenia proti šíreniu sa na nás tlačia z každej strany… Bohužiaľ, ešte stále, aj rok po prepuknutí.

Pomôžeme si českou štatistikou od spoločnosti Cebia (na vzorke 400 ľudí), strihanú na tamojšie pomery, ale s vysokou pravdepodobnosťou podobné čísla by sme našli aj na Slovensku.  Zatvorenie predajných miest autobazárov a prechod na online predaj áut väčšine Čechov nevyhovuje. Samozrejme, niet sa čomu čudovať, veď nikto nechce kupovať mačku vo vreci. Každopádne, 40% ľudí, ktorí sa aktuálne obzerajú po ojazdenom aute, vnímajú nákup auta cez internet len ​​ako núdzové riešenie a aj keď sú skôr ochotní si auto týmto spôsobom zaobstarať, jednoznačne by dali prednosť osobnému nákupe, v dôsledku čoho sa obzerajú skôr po aute napriamo od majiteľa či od známeho.

Kúpa “jazdenky” aj s výpisom o poškodeniach

Ďalších 24% si auto cez internet dokonca odmieta kúpiť, v súčasnej dobe si ho len vyzerajú a vyčkávajú na otvorenie predajných miest. Napriek tomu 27% zákazníkov vidí v online predaji áut dobré riešenie, ďalších 9% online predaj dokonca víta. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Cebia medzi takmer 400 ľuďmi, ktorí si plánujú zaobstarať ojazdené auto..

Na online predaji sa ľuďom najčastejšie (57%) páči, že si môžu auto v pokoji prezrieť a vyskúšať a v prípade, že nájdu nezrovnalosti alebo sa im nebude páčiť, môžu ho bez udania dôvodu do 14 dní vrátiť. “Pre zákazníka je to samozrejme zaujímavá výhoda, z pohľadu predajcu sa však dá táto výhoda online predaja ľahko zneužívať – ​​hrozí riziko vymieňania súčiastok a následné vrátenie menej kvalitného vozidla,” upozorňuje Martin Pajer zo spoločnosti Cebia. V administratíve na diaľku vidí pozitívum 40% priaznivcov online predaja vozidiel a 42% vychvaľuje to, ak im predajca privezie auto až pred dom a nemusia nikam jazdiť, čím ušetrí nielen čas, ale aj peniaze.

Jazdenka výhodnejšia než funglovka? Môže byť!

Čo naopak iným Čechom na zatvorených autobazároch vadí, je nemožnosť si vozidlo vopred vyskúšať počas testovacej jazdy (56%) a to, že si ho dopredu nemôžu v pokoji prehliadnuť (tiež 56%). Možnosť vrátiť auto do 14 dní je neláka, chcú si zaobstarať také, ktoré si nechajú a nechcú si pridávať starosti s jeho vrátením a hľadaním ďalšieho, s ktorým by to mohlo dopadnúť rovnako. Viac ako polovici (52%) tých, ktorí online predaji vozidiel nefandí, zároveň prekáža, že si nemôžu osobne porovnať a vyskúšať viac vozidiel a vybrať si ten, ktorý sa im bude páčiť najviac.

Každopádne, kým online predaj nových áut mi nevadí (za predpokladu, že mám možnosť si vyskúšať vzorový kus), tak pri online predaji jazdeného auta som skôr skeptický. Má to pár výhod, ale aj značné množstvo nevýhod a keďže je to vždy len biznis, každý hľadá skulinku, ako z obchodu vyťažiť.

Už aj pneumatikám sa „stáča“ vek

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov