Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


APRILIA SX 125 a RX 125 – Zábava na ceste aj mimo nej

Do sveta Aprilia sa vstupuje cez modely SX 125 alebo RX 125, ktoré pre nadchádzajúcu sezónu prešli modernizáciou.

Oba modely zdieľajú spoločný základ, ale charakterovo sú zamerané na celkom iných ľudí. Model SX 125 je osloví mladých jazdcov, ktorí sa chcú baviť na ceste a závodnej trati, mieri totiž do kategórie motard. Model RX 125 priláka za svoje riadidlá ľudí zameraných na off-road. Oba modely sú síce určené mladým, ale zároveň náročným jazdcom, a to nielen pokiaľ ide o výkon, ale aj dizajn a bezpečnosť pri každodennom jazdení.

Dizajn

Aprilia bola prvou značkou, ktorá predstavila unikátny a inovatívny dizajn jednoduchých motocyklov ako sú motardy a endurá. Modely SX a RX zaujmú predovšetkým vďaka tomu, že ich dizajn slúži funkčnosti. Celkovému vzhľadu bola venovaná veľká pozornosť: rám, rovnako ako motor, výkyvná vidlica, kolesá a hliníkové riadidlá sú nalakované atraktívnym čiernym leskom, zatiaľ čo profil palivovej nádrže je nový. Farebné prevedenie Rally Tribute, ktoré charakterizujú typické farby z histórie off-roadových úspechov značky Aprilia, je tiež nové. Pod sedlom je úložný priestor, do ktorého je možné pripojiť USB konektor (ako jedno z dostupných príslušenstiev). V duchu svojej zásady vyrábať moderné motocykle, ktoré sú univerzálne a praktické pri každodennom použití, vybavila Aprilia modely SX a RX sofistikovaným, kompaktným, moderným a prehľadným digitálnym prístrojovým panelom, ktorý ponúka viac základných funkcií. Teraz sa môže pochváliť cestovným denníkom s možnosťou zobrazenia maximálnej rýchlosti a dvoch denných počítadiel kilometrov, ktoré ukazujú najazdenú vzdialenosť počas jázd.

Motor

Jednou z najvýznamnejších zmien oboch modelov je kompletne prepracovaný motor s najlepšími výkonovými parametrami vo svojej kategórii. Ide o štvortaktný kvapalinou chladený jednovalec so štvorventilovým rozvodom, ktorý dostal novú hlavu valcov, nový tvar spaľovacej komory, nové sacie a výfukové kanály aj novú irídiovú zapaľovaciu sviečku. To všetko výrazne zlepšuje termodynamiku motora, teda účinnosť, výkon a spotrebu. Nové sú tiež vačkové hriadele s agresívnejším časovaním ventilov, rovnako ako hrnčekové zdvíhadlá a pružiny. Nový dizajn dostal tiež celý sací systém vrátane úplne nového filtra. Vstrekovacia jednotka je teraz umiestnená vyššie, aby vzduch prúdil do hlavy valca priamejšou cestou. Kompletne prepracovaný je výfukový systém, ktorý dostal účinnejší katalyzátor a novú oceľovú koncovku vyzdobenú logom Aprilia. Krivka krútiaceho momentu je teraz ešte strmšia a maximálny výkon nastupuje v nižších otáčkach, čo okrem iného umožnilo znížiť spotrebu paliva, spolu s vyladeným elektronickým motormanažmentom novej riadiacej jednotky Marelli MIUG4 ECU. Na ceste sa to prejaví citlivejšou reakciou na otočenie plynu, väčšou zábavou pri športovej jazde a jednoduchšou ovládateľnosťou pri jazde v meste i v teréne. Motor zo zdvihového objemu valca 124,2 cm3 ťaží 11 kW pri 11 000 ot.min-1 a 11,2 Nm pri 8 000 ot.min-1.

Aprilia RS 660: Uvidíme ju aj na Slovensku?

Podvozok

V záujme dokonalej bezpečnosti sa modely Aprilia SX a RX hrdia špičkovým odpružením a bezkonkurenčným brzdovým systémom s ABS, ktorý ponúka výnimočný, dokonale dávkovateľný brzdiaci účinok, väčšiu bezpečnosť a lepšiu účinnosť. Aprilia je prvou značkou, ktorá v tomto segmente predstavuje ABS Bosch s režimom anti roll-over. Ten upravuje brzdný výkon na prednom kolese tak, aby na jednej strane zabezpečoval presnosť a úplnú kontrolu pri brzdení a na strane druhej reguluje zdvíhanie zadného kolesa pri tvrdom brzdení. Model SX vpredu kotúč s priemerom 300 mm a dvojpiestový plávajúci strmeň, vzadu  220 mm kotúč, vybavený rovnako plávajúcim strmeňom. Model RX sa pýši dvoma efektnými ozubenými kotúčmi s priemerom 260 mm vpredu a 220 mm vzadu, ktoré zreteľne pripomínajú závodný svet. Pevný dvojitý rám z oceľových trubiek dopĺňa veľkoryso dimenzované odpruženie: Vprdu výkonná 41 mm obrátená teleskopická vidlica so zdvihom 240 mm, vzadu dlhá výkyvná vidlica so zdvihom kolesa 210 mm a tlmičom monoshock s progresívnym prepákovaním. Aprilia RX používa prestížne vypletané ráfiky s čiernymi eloxovanými nábojmi. Aprilia SX má tiež vypletané ráfiky, v tomto prípade 17 palcové a v širších rozmeroch, obuté do širších športových pneumatík – 100/80-17″ a 130/70-17″ – ktoré zabezpečujú maximálnu priľnavosť za každých podmienok. Silnou zbraňou motoriek je nízka hmotnosť – 136 kg, vrátane náplní a paliva.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov