Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Fabia – Nový československý superlatív

Škoda Fabia. Ťažko tomu uveriť, že už to je 22 rokov, kedy svetlo sveta uzrela náhrada za síce populárnu, ale už zastaranú Feliciu, ktorá v podstate vychádzala z Favorita.

Fabia vždy ponúkala niečo, čo zákazníkov priťahovalo. Okrem ponímania domáceho modelu to bola vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti, veľkorysý interiér a presvedčivý pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Sama Škoda o tomto modeli prehlasuje, že je ideálnym druhým autom do rodiny. Štvrtá generácia vsádza na istotu a je presvedčená zvádzať boj o každého zákazníka v segmente. Na platforme MQB A0 sa môžeme tešiť na nárast rozmerov. Dĺžka: 4 107 mm, šírka: 1 780 mm, výška: 1 460 mm a rázvor: 2 564 mm Objem kufra 380 l. Narástla bez toho aby výrazne pribrala na hmotnosti.

Lepšia spotreba aj vďaka aktívnym lamelám chladiča!

Škoda Kushaq: Prvý pohľad na nové indické SUV

Predné LED v základe

Už základná verzia svetlometov využíva LED technológiu (na želanie full LED), zadné LED svetlá budú k dispozícii len na prianie. Pocit veľkorysého priestoru umocňuje nový dizajn interiéru. Šírku zdôrazňuje symetrická prístrojová doska so samostatne stojacou centrálnou obrazovkou a horizontálne dekoračné lišty v rôznych farbách v závislosti od výbavy. FABIA tiež prvýkrát ponúka virtuálny kokpit. Pri uvedení na trh budú k dispozícii tradičné stupne výbavy Active, Ambition a Style, ktoré však prinesú nové farby a materiály.

Aj bez priameho vstrekovania

Naftových verzií sa už asi nedočkáme. Avšak vďaka piatim benzínovým motorom s výkonom od 48 kW do 110 kW zvládne Fabia rôznorodé prostredie, od mesta až po diaľnice.  Všetky motory patria do generácie označovanej ako Evo. Väčšina z nich tiež ponúka kombinovanú spotrebu približne 5 l/100 km v režime WLTP. . Novým základným motorom je trojvalcový agregát 1,0 MPI s výkonom 48 kW (65 k) kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za vrchol bude považovaný štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je štandardne spárovaný so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Medzi stoja motory 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k), ktoré majú za účelom optimalizácie tepelnej námahy a zníženia trenia piestov motora plazmou nanesené práškové vrstvy s hrúbkou 150 mikrometrov na vložky valcov.

Bezpečnosť je základ

V prípade nehody chráni cestujúcich deväť airbagov. Fabia tiež prvýkrát ponúka uchytenie ISOFIX a TopTether na sedadle spolujazdca, alebo po aktívnej stránke aj Asistovanú jazdu 1.0 podporuje pozdĺžne a priečne vedenie vozidla.

13 nových prvkov Simply Clever

Už mnoho rokov uľahčuje ŠKODA AUTO svojim zákazníkom každodenné cestovanie stále novými, geniálne premyslenými Simply Clever prvkami. Nová FABIA v tejto tradícii pokračuje a ponúka celkovo 43 Simply Clever prvkov, z toho je 13 úplne nových. Niektoré z nich boli prevzaté aj z väčších modelov značky ŠKODA, akým je napr. USB-C konektor v blízkosti vnútorného spätného zrkadla.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov