Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Dodge priznáva, Hellcat skončí

Tim Kuniskis v nedávnom rozhovore pripustil, že éra elektromobilov sa blíži. Toto je odvážne tvrdenie pre človeka, ktorý šéfuje spoločnosti Dodge - značke, ktorá v súčasnosti žiaden hybrid ani neponúka.

Kuniskis koniec koncov vidí aj jednu pozitívnu vec v konci obrovských benzínových motorov. Na pozadí trhu Európskej únie, kde sú výrobcovia nútení sťahovať výkonnejšie spaľovacie motory a vyrábať hybridy dokonca aj do známych športových modelov, sú USA naďalej bezstarostne zasľúbenou zemou pre fanúšikov automobilov v starom dobrom štýle.

Dnes je prístup k modelom s veľkými motormi s výkonom 400 koní oveľa ľahší ako kedykoľvek predtým. Zmestia sa do všetkého od malých sedanov cez SUV až po snímače. Dodge už desiatky rokov kombinuje umenie stavať relatívne dostupné bežné autá s absurdnými motormi na úplne novú úroveň. Medzi slávny rad Hellcat patria modely ako Dodge Challenger SRT Hellcat Demon s výkonom 840 koní, sedan Charger SRT Hellcat Redeye s výkonom 808 koní a veľké SUV Durango SRT Hellcat s výkonom 720 koní.

Upps, máte smolu! Dodge vyrobil posledný Viper

Ukázalo sa, že tieto modely priniesli pre výrobcu veľký úspech. Tieto oveľa drahšie odrody si každý rok vyberie asi 10 000 zákazníkov. Všetky poháňa motor V8 s objemom nad 6 litrov, ktorý je navyše podporený kompresorom. V nedávnom rozhovore šéf Dodge Tim Kuniskis pripustil, že hoci je pre nich súčasná situácia skutočne veľmi pohodlná, také benzínové Eldorado dlho nevydrží. „Dni našej silnej V8 postavenej na liatinovom bloku skončili,“ povedal pre CNBC. Ako dôvod poukázal na neustále sa zvyšujúce výrobné náklady takýchto blokov, ktoré vyplývajú z ich zložitosti vynútenej novými emisnými normami. Ako vidíte, žiadny trh sa pred nimi nemôže skryť, ani tí, ktorí milujú veľké americké motory. Kuniskis, ktorý sa osobne rozhodol uviesť linku Hellcat do výroby v roku 2014 a zostáva jej pevným zástancom, porovnáva súčasnú situáciu s rokom 1972. Vtedy to bol „začiatok konca prvej éry muscle car“. V dôsledku palivovej krízy, vysokých cien benzínu a obmedzení vyplývajúcich z nových emisných noriem začali z trhu miznúť veľké, hlasné a rýchle stroje. Od roku 1973 začala v USA „éra malátnosti“, teda automobily s neporovnateľne skromnejším vzhľadom a výbavou, s malými slabými motormi. Dnes je toto obdobie považované za najhoršie v histórii amerického automobilového priemyslu.

RAM 1500 5,7 HEMI – Neohrozený

Kuniskis sa však domnieva, že tentokrát, po skončení „druhej éry muscle cars“, „druhá éra malátnosti“ nepríde. Záchrana má prísť z elektromobilov. “Všetko, čo v živote robím, je podriadené muscle cars, … ale už sa teším na elektromobily. Toto je vývoj, vďaka ktorému naša značka nespadne do priepasti” – povedal v rozhovore.

Šéf Dodge poukazuje na pomerne ľahký prístup k vysokému výkonu s pohonmi alternatívneho typu. Aj keď to nehovorí priamo, môžeme predpokladať, že má na mysli úspechy Tesly. Nová verzia modelu S vybavená jazdným režimom Plaid má zrýchliť na 100 km/h za cca 2 sekundy. Tým, že Dodge je súčasťou nedávno vytvorenej aliancie Stellantis, získa prístup k nástrojom na výrobu ultravysokých výkonných elektrických automobilov.

Zdroj: motor1

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov