Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel Corsa-e si s elektrinou rozumie

Opel Corsa-e je ďalším elektromobilom z dielne koncernu PSA, no rozhodne nie je len do počtu.

Francúzsko-nemecký hatchback je aktuálne v ponuke s benzínovým aj naftovým motorom, ale na výber máte aj čisto elektrickú verziu. Opticky sa elektrická Opel Corsa od konvenčných modelov líši len v detailoch. Prezradiť ju môže zelená tabuľka s evidenčným číslom určená pre autá „do zásuvky“, tá je však  u nás len na požiadanie alebo malá plaketa e na ráme predných dverí. Inak je navonok rovnaká ako benzínová či dieselová Corsa. Všetky tromfy ekologického hatchbacku sú starostlivo ukryté pod povrchom.

Elektromotor má v novej Corse výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 260 Nm, dostupný od prvej sekundy. Dynamika autu rozhodne nechýba a Corsa pri akcelerácii v momente reaguje. Dokonca aj pružné zrýchlenie z 80 na 120 prebehne bleskovo, čo ma vzhľadom na logo Oplu neprekvapuje.

Hmotnosť a podlahe

Prekvapenie nastane až vtedy, keď zistíte, že malý elektromobil váži viac ako 1,5 tony. Za volantom som si však tento nadbytok hmotnosti vôbec neuvedomoval, za čo patrí konštruktérom pochvala. Hmotnosť dokonca rozložili tak rozumne, že elektrická Corsa výborne sedí na ceste a je radosť s ňou jazdiť športovo. Kilogramy navyše má na svedomí samozrejme, sústava batérií, ktoré sú rozložené po celej dĺžke podlahy. Ich celková kapacita  má hodnotu 50 kWh, využiteľnosť je asi o 10 percent nižšia.

Papierový dojazd plne nabitej Corsy predstavuje 337 kilometrov a chválitebné je, že nielen papierový. Takúto porciu elektrických kilometrov som dokázal absolvovať aj v reálnych podmienkach v meste a na okresných cestách. Diaľničná 130-tka skráti dojazd na približne 200 kilometrov. Podľa metodiky merania WLTP má elektrická Corsa kombinovanú spotrebu 16,9 kWh a tento údaj súhlasí. V meste sa dá jazdiť aj za menej.

Takéto čísla dosahujú viaceré elektromobily, tak v čom je Corsa lepšia? Najmä v tom, že sa dokáže nabíjať jednosmerným prúdom pri výkone až 100 kW, čo je v tomto segmente jedinečné. Takýto apetít jej síce vydrží len prvých 20 percent kapacity batérie, no až do hranice 50 percent sa Corsa stále nabíja výkonom 50 kW, ktorý postupne klesá. Vďaka týmto parametrom sa na rýchlonabíjačke z 0 na 80 percent dobije za 30 minút.

Nabíjať elektromobil rýchlonabíjačkou, kde jedna kilowatthodina môže stáť až 0,60 eur, je nezmysel. Ide o akúsi prémiovú záležitosť, na opačnom konci možností stojí nabíjanie z domácej siete. Tu je možností viacero.

Auto má jednofázovú palubnú nabíjačku s výkonom 7,4 kW. Pomocou kábla, ktorý som k autu dostal, sa z domácej 220 V zásuvky dobilo za 25 hodín pri max. výkone 1,8 kW. Tento interval by sa dal skrátiť v prípade, že by na palube bola príplatková trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW, ktorá stojí 750 eur. Najrozumnejšou alternatívou je domáci Wallbox – keď máte túto možnosť. Ten v spolupráci s 32-ampérovým ističom dobije Corsu za 4 hodiny. Dĺžka domáceho nabíjania teda úzko súvisí s tým, koľko je do nej ochotný majiteľ investovať.

No a práve slovo investícia je v prípade novej elektrickej Corsy na mieste, pretože v nami testovanej verzii GS stojí 31 090 eur.

Opel Mokka Electric: Batéria 50 kWh a dojazd 322 km

Stručne

Čo treba uznať

  • Reálny dojazd takmer 350 kilometrov.

Čo nám chýbalo

  • Prehľadnejší a bohatší infotainment.

Čo nás prekvapilo

  • Schopnosť rýchleho dobíjania s výkonom 100 kW.

Opel Corsa-e GS Line

  • Cena (základ / test) 28 490 / 32 190
  • Záruka 5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Elektromotor, max. výkon 100 kW (136k)  , max. krútiaci moment 260

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,1 s, V max =150 km/h, spotreba výrobca/test 16,9 /17,1 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka 10“
  • Batožinový priestor: 309 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov