Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mercedes-Benz GLB – Priestor a variabilita

Mercedes-Benz GLB ponúka všetko, čo rodina potrebuje – priestor a variabilitu, nízke prevádzkové náklady a vysokú bezpečnosť.

Nová trieda Mercedes-Benz GLB všetko podriaďuje jedinému cieľu – poskytnúť svojej posádke čo najviac vnútorného priestoru. A podriaďuje tomu aj dizajn. Namiesto páčivých zaoblení totiž uprednostňuje takmer kolmé steny – zboku aj zozadu, aby v maximálnej možnej miere využil svoj pôdorys.                                                         

Páni sedia vzadu

Najväčšími pánmi v triede GLB sú pasažieri vzadu. V testovanom modeli sú totiž zadné sedadlá v rámci príplatkového balíka Progressive posuvné a keď sú posunuté celkom dozadu, tak z nich ani nedočiahnu na predné sedadlá, tak veľa miesta majú. Dvaja krajní pasažieri majú navyše tvarované sedadlá, ktoré zvyšujú komfort. Samozrejmosťou je možnosť nastavenia sklonu operadiel a sklopná lakťová opierka uprostred. Pri vnútornej šírke medzi lakťami 1 441 mm je však jasné, že tretí pasažier vzadu je do počtu a jeho prítomnosť ide na úkor komfortu dvoch krajných. To, pochopiteľne, za predpokladu, že sa bavíme o dospelých ľuďoch.

V prípade detí bude situácia opäť iná. GLB môže mať aj tretí rad sedadiel, no testovaný model mal namiesto neho väčší kufor s dvojitým dnom a tvarovanými priečinkami pod ním. Keď je dno v hornej polohe, tak po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne celkom rovná podlaha. Chýba však uvoľnenie aretačného mechanizmu operadiel zozadu. Využiteľnosť kufra na rôzne účely umocňuje variabilita sedadiel – sedáky sú delené v pomere 1/3:2/3 a takto ich môžete aj posúvať, operadlá sú však delené v pomere 40:20:40 a môžete ich sklápať osve. Čo sa týka prístrojovej dosky, GLB ide v šľapajach aktuálnych modelov značky – pred vodičom je širokouhlý displej zložený z dvoch displejov. V testovanom modeli však displej pred vodičom bol menší a tomu zodpovedali aj jeho možnosti zobrazenia. Myslím si, že GLB je hoden toho, aby aj v základe mal poriadny displej. Centrálny displej však má plnohodnotné rozmery – 10,25-palcovú uhlopriečku. Vytkol by som však tvar a veľkosť predných sedadiel. Už v oblasti hrudníka sa začínajú zužovať.

Dnes si pod pojmom ideálne rodinné auto predstavujeme SUV, aké je GLB.

Nepodceňujte benzín

Pri vozidlách kategórie SUV donedávna takmer všetci chceli diesel. Časy sa však menia a aj testovaný model mal pod kapotou benzínový motor a spotreba sa ustálila na rozumných 7,0 l/100 km, no dalo by sa jazdiť aj za menej. To vďaka malému objemu 1 332 cm3. Výkon 120 kW je dostatočný na svižnú jazdu, nie však na predbiehanie na poslednú chvíľu. Samotný motor má pekný akustický prejav – dnes už musím zdôrazniť, že má štyri valce. Nechýba volič jazdných režimov Dynamic Select s režimami Eco, Komfort, Šport a Individuálny, v ktorých sa mení charakteristika motora, riadenia a ESP. Motor sériovo spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou s možnosťou radenia pod volantom. Pri dynamickej jazde sa však nemôžete spoľahnúť na brzdný moment motora, nemá ho v podstate žiaden. Existujú aj verzie s pohonom 4×4, no motor 1,33 si musí vystačiť s pohonom predných kolies. Podvozok nie je príjemne komfortný, ale ani otravne tvrdý. Je naladený tak, aby sa autu nepodlomili kolená pri rýchlom prejazde zákruty alebo prudšom vyhýbacom manévri. Navyše je výborne odtlmený a odhlučnený, čo sa týka prenosu rázov do karosérie. K mercedesu patrí bezpečnosť, aj testovaný model mal množstvo asistenčných systémov a v cenníku ich ponúka ešte viac.

Pred 15 rokmi by sme si pod pojmom ideálne rodinné auto predstavili MPV, dnes je však rodinným ideálom SUV a trieda GLB je presne takým SUV.

  Čo treba uznať

  • Veľký a variabilný vnútorný priestor.

Čo nám chýbalo

  • Väčší displej „budíkov“.

Čo nás prekvapilo

  • Vŕzganie vnútorných rukovätí dvier.

Mercedes-Benz GLA – Bejby géčko

Mercedes-Benz GLB 200

Cena (základ/test)                                          38 262/48 306 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R6/16V, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 620 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 156 – 177 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax=207 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 6,9 – 7,8/7,0 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB – áno
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 570 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov