Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz GLA – Bejby géčko

Mercedes-Benz GLA je najmenší a najkompaktnejší teréniak trojcípej hviezdy.

Nový model Mercedes GLA sa nám medzigeneračne vytiahol do výšky a dovolím si povedať, že aj opeknel. Výškový rozdiel je prakticky desať centimetrov, ale zato ho skrátili o 1,5 cm. Z nízkeho prcka sa stal tvarovo plnohodnotný ašpirant  triedy, aj keď má svetlú výšku len 143 mm, čo je takmer o centimeter viac ako v prvej generácii. Čo ja osobne kvitujem, je, že nový model GLA je mohutnejší, nie umelo napichané do objemu a naďalej stále pomerne svižný aj v mestskej džungli.

Principiálny luxus

Interiér modelu GLA predstavuje východisko v kategórii luxusnejších kompaktných SUV. Je dizajnovo veľmi podobný všetkým ostatným modelom značky, predovšetkým vďaka dvojici plne nastaviteľných rozmerných displejov pred vodičom, ktoré tvoria vizuálny a funkčný základ už dobre známeho multimediálneho systému MBUX.

Pri nastupovaní som mal v podvedomí vysoké štandardy z vyšších tried. Čakal som absolútny perfekcionizmus, keďže Mercedes-Benz v ponímaní verejnosti zaslúžene patrí medzi elitu bez ohľadu na segment. Áno, je super, ale predsa som niečo našiel. Zamrzelo ma iba zatváranie dverí, ktoré si naozaj vyžadovali použitie väčšej sily. Opakovane sa mi stalo, že som ich na prvýkrát nezatvoril, ale iba privrel a zbadal som to až vtedy, keď sa auto odmietlo pohnúť, lebo vyhodnotilo moje pohnútky ako príliš rizikové a v rozpore s kostolným poriadkom. Pre túto chybu som pri fotení v piesku takmer zapadol a bez príplatkového pohonu 4MATIC mi na chvíľu naozaj nebolo všetko jedno. Musím priznať, že ma pravidelne pichlo pri srdci, keď som nimi búchal. Našťastie sú vytlmené a nijako im to zjavne nevadí. Pri tomto mojom cvičení s dverami som si uvedomil, že vnútorná rúčka predných dverí prakticky vždy zľahka zaškrípe a s ňou aj pár ďalších plastov v interiéri. Áno, som perfekcionista, bežný človek si to možno ani nevšimne, tobôž sa nad tým nepozastaví, kým mu to niekto nepovie. A potom to aj tak našťastie väčšina vypustí z hlavy.

Malý, ale šikovný  

Posed v aute je vyšší, čo navodzuje pocit tak žiadaného bezpečia celej posádky. Ani vzadu sa nemôže priemerne vysoký človek sťažovať na nedostatok priestoru, práve naopak. Možno len na kratšiu lavicu. Veľmi príjemne ma prekvapila možnosť sklopenia operadla sedadla spolujazdca smerom dopredu podobným mechanizmom ako pri vozidlách s karosériou kupé. Razom tak preveziete dlhé predmety bez toho, aby musel ostať počas jazdy otvorený kufor. Zadné sedadlá sú komfortné, posúvateľné, delené v pomere 40:20:40, skrývajú aj šikovnú lakťovú opierku s výsuvným držiakom na nápoje, ale ich operadlá sa dajú sklopiť len z miesta posádky, potiahnutím šnúrky v dolnej časti. Navyše pri vrátení do vyklopenej polohy ostanú v kolmej polohe a pre nastavenie sklonu musíte opätovne zatiahnuť za spomínanú šnúrku. Trochu nepraktické riešenie, no pomerne bežné. Pekným a hodnotným dojmom pôsobí aj doplnkový tenký vyberateľný koberec podlahy kufra, ktorý namiesto zdĺhavejšieho vysávania môžete rýchlo ručne vytrepať.

Dvojliter skutočne stačí!

Základný naftový preplňovaný dvojliter má dosť sily. V športovom režime je jeho prejav ešte výraznejší. Po navolení tohto režimu máte pocit, že ste sa razom ocitli v známej reklame na žuvačky a mohli sa konečne voľne nadýchnuť. Osemstupňová automatická dvojspojková prevodovka 8G-DCT s motorom kooperuje veľmi dobre. Celé pohonné ústrojenstvo s karosériou pekne cvičí a považujem ho za vyvážený kompromis, ktorému v podstate nič nechýba. Štandardný podvozok s klasickými pružinami je naladený trochu tvrdšie. Aj pre pneumatiky s bežne vysokým profilom (235/55 R18) som čakal vyššiu dávku absorpcie cestných nerovností.  Zato však nemá žiaden výrazný problém s dynamickou jazdou a zákrutami.

Čo treba uznať       

  • Výrazná zmena prejavu motora v športovom režime.

Čo nám chýbalo     

  • Auto-hold.

Čo nás prekvapilo  

  • S dverami treba buchnúť.

 

Mercedes-Benz GLA 200 d 8G-DCT línia Progressive

Cena a záruka:

  • Základ/test  38 034/47 784 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km.

Motor:

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 400 – 4 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 –  3 200 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 138 – 153 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 8,6 s, Vmax = 208 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,8/5,9 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Áno
  • AUX/USB – Nie/Áno
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 435 dm3

MERCEDES-BENZ GLE 350 de: Zožral elektromobil

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov