Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


RENAULT Espace – Milujem a mám ho rád

Renault Espace po facelifte získal viac luxusu, nové technológie a ponechal si svoje najväčšie prednosti.

Aktuálnu generáciu Renaultu Espace som mal rád od prvého momentu jeho uvedenia na trh. Pred dvoma rokmi sme ho mali v redakcii na dlhodobý test a vtedy som si k nemu vybudoval ešte vrúcnejší vzťah. Doslova som si ho zamiloval. Na test faceliftovanej podoby som sa preto už dopredu tešil. Dizajnové zmeny exteriéru sú minimálne, prakticky ich ani nenájdete. Pravda je taká, že ani nie sú podstatné. Myslím to tak, že ich Espace ani nepotreboval. Výraznou zmenou prešli svetlomety – opäť nemyslím dizajnovo, aj keď sa zmenila ich vnútorná štruktúra, ale technologicky. Podstata je totiž v tom, že svetlomety po novom využívajú maticovú LED techniku a tá umožnila konštruktérom implementovať funkciu vykrývania premávky. Funkciu, ktorá mi doteraz chýbala a za ktorej absenciu som Espace kritizoval.

Espace s 4Controlom v zákrutách doslova vyučuje ostatné autá.  

Po otvorení dverí okamžite spoznáte, že máte do činenia s faceliftovanou verziou. V prvom rade tým, že všetko pôsobí luxusnejšie. Spomeniem lokálne kosoštvorcové prešívanie kože, pochrómované a vrúbkované otočné ovládače klimatizácie s displejom nastavenej teploty uprostred. Zmenený je aj stredový tunel s lakťovou opierkou. Jedna vec je, že pribudli dva držiaky na nápoje, druhá, že aj pôvodný priečinok s USB a AUX konektormi je hlbší. Vďaka tomu teraz môžete zatiahnuť kryt nad zapojeným USB kľúčom. Zásadnou zmenou prešiel prístrojový štít. Ten je teraz plne digitálny s možnosťou zmeny motívu zobrazenia Eco, Comfort, Regular a Sport. Vyzdvihnúť musím aj novú grafiku stredového 9,3-palcového displeja. Je krajšia, ale podstatné je, že poskytuje zrozumiteľnejšie a jednoduchšie ovládanie jednotlivých funkcií. Ku každej poskytuje krásnu grafiku. Z pôvodne piatich režimov Multi Sense ostali len štyri – Eco, Comfort, Sport a My Sense. Vypadol režim Neutral a režim Perso sa zmenil na My Sense. Zmien je, samozrejme, viac, ale priestoru máme málo. Dôvodov, prečo mám model Espace tak rád, je niekoľko. V prvom rade preto, lebo sa v ňom cítim dobre. Má pohodlné sedadlá, výborný posed za volantom, je tichý, môžem zabudnúť na ruch okolia, zároveň má dobrý audiosystém, takže si môžem vychutnať svoje rockové vypaľovačky či world music. V druhom rade vďaka podvozku so systémom 4Control. Espace je v komfortnom nastavení nesmierne plavný, ale vďaka 4Controlu aj pri tej plavnosti dokáže v zákrutách vyškoliť kadekoho. Milujem jeho obratnosť, keď sa v ostrých zákrutách auto doslova ovinie okolo apexu zákruty. Milujem jeho stabilitu a istotu v rýchlych, dlhých zákrutách. 4Control, teda natáčanie zadných kolies, robí doslova zázraky. 

Stručne

Čo treba uznať

  • 4Control vyučuje ostatné autá.

Čo nám chýbalo

  • „Natáčanie“ svetiel do zákruty.

Čo nás prekvapilo

  • Niekedy je režim Regular komfortnejší ako Comfort.

Test: Renault Captur TCe 100 Intens – Miláčik

Renault Espace Blue dCi 200 EDC Initiale Paris

Cena (základ/test)                                          45 890/50 670 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 139 – 145 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax=215 km/h, spotreba výrobca/test 5,3 – 5,5/6,2 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 680 – 785 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov